Üdv,
Csak neked, M/ZX pajtásom
Ha valaki végignézi a végigjátszását ennek az unalmas játéknak, akkor a 3. szint végén - ahogy az RZX készítő is írta - lefagy a játék. Ez indított el azon az úton, hogy rájöjjek, mi a baj. Magát a lefagyást sikerült hamar feloldani és rájönni, mivel függhet össze, de javítani már annál nehezebb volt.
A játék folyamatosan üzenget a képernyő alsó részén scrollozódó szövegben, hogy épp mi történt. Ezt nagyon szép megoldással, pufferelve végzi, ami azt jelenti, hogy ha sok egymást követő üzenet jön, akkor azok szépen sorban megvárják egymást, míg végigérnek, így nem maradunk le semmiről. Ráadásul még arra is figyel, hogy egyforma üzenetek ne kövessék azonnal egymást, tehát látszott, hogy intelligens megoldás készült. Ahhoz, hogy ez szépen, folyamatosan scrollozódjon, a 2-es megszakítás eljárásában jelenítette meg, ami külön finomsága.
A lefagyás oka az volt, hogy a program úgy gondolta, fut még szöveg a képernyőn, így várt annak kifutására a szint teljesítésénél, de az soha nem következett be, így nem kaptuk meg a jogos gratulációnkat.
A hiba eléggé elbújt, maga a 2-es magszakítási rendszer okozta. Igaz, hogy végtelenül kicsi az esélye, hogy pont 2 üzenet pufferelése közben következzen be egy magszakítás (vegyük 1 millióhoz), de hosszas próbálgatás, türelem után elő tudtam állítani és valóban, úgy ragadt magában a progam, onnantól semmilyen üzenet nem jelent meg, betelt a puffere, de soha ki nem ürült, így a végén is végtelen sokáig várt.
A javítás látszólag könnyű lehetett volna (programozók rávágják, hogy tiltsam le a megszakítást a beállítás idejére, de ez nem volt alkalmazható, mivel a kódban rengeteg helyen hivatkozott rá, üres memória kereséséhez pedig teljes visszafejtés kellene), végül meg kellett érteni a szöveg kiírás kódját és rá is találtam a hibára, ahol a késleltetést rossz értékre állították be. Ezt helyesre javítva már többet nem lehetett baj.
A másik gyári hiba már érdekesebbnek látszott. A térképet megnézve

- Térkép
feltűnhet bárkinek, hogy hiányzik a fal a jobb-felső sarokban. Valóban, ott ki is lehet rohanni a pályáról és jó esetben fél gratulációt kapunk (sikerült kijutni, de nincs meg minden papírrészlet), rossz esetben lefagy a játék.
Térképet javítani a legnehezebb, mert ahhoz meg kell érteni a tárolási struktúrát. Nem titok, erre most nem pazaroltam időt, a nyers erő módszerével írtam felül a memóriának azon részét, ahol sejteni véltem a térkép kódolását, majd meg is leltem hamar, hogy melyik terület lehet az. Persze nem ilyen egyszerű, mert trükkösen tárolta, hogy miképp épül fel a pálya, azt bizony meg kellett érteni, majd bekódolni 123 byte-ot. Nem is érthető, hogy a programozó hogy véthette el, mert mintha véletlenül rontotta volna el azt a részt, vagyis nem szemét, hanem értelmes butaság volt azon a területen. Mintha csak utólag írt volna rossz helyre térkép adatokat.
Lényeg, hogy ez is javítva lett.
Maga a játék érdekessége az Easter Egg-je (azt nevezzük annak, amikor a programozó elrejt valami a játékban, amit normál körülmények között senki nem vehet észre):
A BASIC betöltő rejett üzenetet tartalmaz ("Stu" az Stuart Middleton):
"
First of all I would like to thank stu (car destroyer)for letting me loose on this loader.
We would like to thank everyone and anyone who helped, hindered,or was involved in this project.
Thanks to Stu(grovel),for the program,me and my dad for the ace grafix,rob for the maps,Ade and Rich for looking cool, Ray for the DESIGNER WIGS©,and all at the Kebab house.
Thanks to Central for the amazingly brillllliant prog
TRAPDOOR ('ello there!)
Special thanks to Dawn, for being Stu's sister,Tracey for writing all the letters, Louise,Sue & Sue for being the most beutiful people in the world,the cleaning lady for her entertaining stories,a bottle of cheese for being at the top of the stairs,and the CO-OP for producing the worlds best pineapple chunks!
There is slightly more sound in this game than there was in UNIVERSAL HERO,but still no tune,so we again suggest that you play a good record such as the PARADE album by Prince in the background!
Dont forget to look out for more superultramega games from XCEL in the future.
Lee stevenson (grafix)
GOOD LUCK BERT!!!!
O.K, so I play universal hero now & again,,I can handle it..........................AAAAAAAAAARRRRRRRRRGGGGHHH! I could give up tomorrow.....if I wanted to . Could'nt I?? .It's not like i'm going to become a programmer!
"
Ezen túlmenően ez a programozó nagyon szerelmes volt, amit több játékában is elbújtatva kimutatott. Itt a térkép tartalmaz olyan részeket, amelyek erre utalnak

- Szerelem ...

- Szerelem ...
A játéknak célja is volt. 3 szintet kellett tejlesíteni, minden szint végén megjelent az elért pont és egy kód, amiből ha mindhárommal rendelkeztünk, akkor beküldhettük neki. Arról, hogy mit nyerhettünk volna, nem szól a fáma, de majd M/ZX barátom felkutatja!
Pgyuri