Itt van két weboldal, minden fontos infóval:
https://sites.google.com/site/ulaplus/
http://scratchpad.wikia.com/wiki/ZX_Spe ... olour_Mode
Chris Smith ULA visszafejtése nyomán továbbfejlesztették az eredeti 48K ULA képességeit, de csak annyira, hogy viszonylag kis munkával a már létező programokat színesebbé lehessen tenni:
- 256 színű paletta
- 32/64 szín használata a képernyőn (ha csak bright bit akkor 32 szín, ha a flash bit is használható akkor 64)
- raszter effekttel akár mind a 256 szín megjelenhet a képen (pl. HAM256 mód)
A youtube video-n a spanyol mcleod_ideafix tervezése látható működés közben. Elég terjedelmes thread olvasható a fejlesztésről a WoS-on:
http://www.worldofspectrum.org/forums/s ... hp?t=40631
Ahogy olvasgattam, ezzel az implementációval kicsit tovább akar menni, mint az eredeti ULAPlus speckó:
- Timex grafikus módok (512x192 hi-color mód, vagy 8x1-es attributum multicolor mód)
- AY-3-8192 hangchip core
- esetleg raszter megszakítás
Amit nem fog tudni: nem fog megszűnni az ún. attribute-clash effektus. Tehát maradnak a 8x8-as "tömbök". Kivétel a Timex multicolor mód.
A 64 szín működésének lényege:
A felső két bit az attributum bájtban (ami eredetileg flash és bright) négy különböző 16 színű palettát tud kiválasztani. Az alsó 2x3 bit marad (8 paper, 8 ink). Ez a 2x8 szín választható meg egy-egy 16-os palettában.
Jó lett volna valami hasonló bűvészkedés már az eredeti Speccy-ben is. Ezt fejtegettük kicsit a tervezési hibák topikban. CSmith számolása alapján, az eredeti 64 of 256 színű ULAPlus kiegészítést csak két ULA-val lehetett volna megvalósítani. Szóval annó nem lett volna kifizetődő...
És végül még két youtube video:
http://www.youtube.com/watch?v=6eS1h2IvrWA
http://www.youtube.com/watch?v=Yw4OgNdZEb0