Pont ezt írtam az elején, hogy C64-es felhasználásnál kell a teljes emuláció, ha az a cél, hogy bármely tetszőleges programot futtatni lehessen. A C64 GameBase-ben kb 1200 játékra írják, hogy teljes drive emuláció kell neki. Demókról nem találtam ilyen listát, de ott még durvább lehet a helyzet, különösen a 2000-es évekbeli egyre elképesztőbb alkotásoknál, ahol nem csak háttértárként használják a drive-ot, hanem koprocesszorként számításokra is befogják a prociját.
A különböző olcsóbb SD kártyás megoldások mellett voltak teljes emulációs kütyűk is, ilyen 150-200 eurós ár környékén...
Erre írta a Pi1541 fejlesztője, hogy az olcsó de nem elég kompatibilis, és a jó, de túl drága megoldások helyett akart csinálni, egy olcsó és jó megoldást:
Természetesen Spectrumos (EP-s, vagy akár VIC20, C16,...) felhasználásra elegendő a sima háttértáras emuláció is. De ha valakinek amúgy is van kéznél egy megfelelő Pi, akkor még olcsóbb ahhoz hozzádobni egy kimeneti panelt.Like most people I was a little disappointed in the SD2IEC offerings (being very hit and miss with their compatibility) and the hard to order, FPGA solutions were out of my budget. My the goal was to make a highly compatable, inexpensive SD card solution for all Commodore 8 bit machines.
Unlike SD2IEC, Pi1541 emulates a 6502 and the two 6522s. Any code it is asked to run is run in a cycle exact way. SD2IEC supports a limited set of fast loaders by attempting to guess the fast loader from the code sent to it. SD2IEC will not, and cannot, execute the code, it just simulates the communication protocoles. As a consequence only a small amount of popular fast loaders are supported. As Pi1541 can execute code on its emulated 6502 core it supports a vast range of fast loaders (games and demo scene) even copy protected originals.