Hogyan írjunk ZX Spectrum játékot
- Bali
- Alapító tag
- Hozzászólások: 2503
- Csatlakozott: 2012.01.06. 12:34
- Tartózkodási hely: Budapest III.
- Kapcsolat:
Re: Hogyan írjunk ZX Spectrum játékot
Felkerült a 3. fejezet is magyarul.
Továbbra is jó lenne, ha valaki bevállalná, hogy a példaprogramokból készít fordíthaó .asm-eket és esetleg .tzx-be le is menti az eredményeket, természetesen sok-sok pontért.
Továbbra is jó lenne, ha valaki bevállalná, hogy a példaprogramokból készít fordíthaó .asm-eket és esetleg .tzx-be le is menti az eredményeket, természetesen sok-sok pontért.
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft
(c) 1983-2017 Evil-Soft
Re: Hogyan írjunk ZX Spectrum játékot
Azt hogyan kell készíteni? Még életemben nem csináltam ilyet...
- Bali
- Alapító tag
- Hozzászólások: 2503
- Csatlakozott: 2012.01.06. 12:34
- Tartózkodási hely: Budapest III.
- Kapcsolat:
Re: Hogyan írjunk ZX Spectrum játékot
Megírod az asm forrást, elmented mondjuk .asm-ként és lefordítod egy cross assemblerrel. Majd a binárisból csinálsz egy .tap vagy .tzx fájlt és máris futtathatod egy emulátorban.Kapitany írta:Azt hogyan kell készíteni? Még életemben nem csináltam ilyet...
Tap kreáláshoz lehet használni a bin2tap command line utility-t 32bites környezetben, 64bitesben én most a ZX Explorer nevű progit használom.
Én ezt használom mostanában, ehhez próbáltam egy kis silabuszt készíteni:
viewtopic.php?f=27&t=532&p=3668#p3668
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft
(c) 1983-2017 Evil-Soft
Re: Hogyan írjunk ZX Spectrum játékot
Egyszerűbb megoldás, megírni a betöltőt BASIC-ben, és elmenteni TZX-be, pl:
10 CLEAR 32767
20 LOAD "" CODE 32768
30 CALL USR 32768
Ez majd 8000h-ra tölti a programot és meghívja.
A kész TZX-ből kell gyártani DB adatsort, vagy a jobb fordítóknál binárisként is be lehet includolni
Ez után kell megadni adatként egy TZX blokk fejlécet, után a 17 bájtos Spectrum fejlécet a CODE blokkhoz, végül egy újabb TZX blokk fejléc magához a CODE blokk adatrészéhez, ezekbe bele kell tenni a program méretét is.
És eztán jöhet a program ORG 8000h-val.
Így kész magnófájl lesz a végeredmény.
10 CLEAR 32767
20 LOAD "" CODE 32768
30 CALL USR 32768
Ez majd 8000h-ra tölti a programot és meghívja.
A kész TZX-ből kell gyártani DB adatsort, vagy a jobb fordítóknál binárisként is be lehet includolni
Ez után kell megadni adatként egy TZX blokk fejlécet, után a 17 bájtos Spectrum fejlécet a CODE blokkhoz, végül egy újabb TZX blokk fejléc magához a CODE blokk adatrészéhez, ezekbe bele kell tenni a program méretét is.
És eztán jöhet a program ORG 8000h-val.
Így kész magnófájl lesz a végeredmény.
- Bali
- Alapító tag
- Hozzászólások: 2503
- Csatlakozott: 2012.01.06. 12:34
- Tartózkodási hely: Budapest III.
- Kapcsolat:
Re: Hogyan írjunk ZX Spectrum játékot
Na kb., valami ilyesmire gondolok:
c.cmd (a fordításhoz, használat: c pelda_3_2)
pelda_3_2.asm (assembly forrás)
pelda_3_2.bin (a lefordított object)
pelda_3_2.log (a fordítás logja)
pelda_3_2.sym (szimbolumok)
pelda_3_2.tzx (tzx)
TZX betölt, majd RANDOMIZE USR 32768
Ezek a fájlok vannak benne:c.cmd (a fordításhoz, használat: c pelda_3_2)
pelda_3_2.asm (assembly forrás)
pelda_3_2.bin (a lefordított object)
pelda_3_2.log (a fordítás logja)
pelda_3_2.sym (szimbolumok)
pelda_3_2.tzx (tzx)
TZX betölt, majd RANDOMIZE USR 32768
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft
(c) 1983-2017 Evil-Soft
- Bali
- Alapító tag
- Hozzászólások: 2503
- Csatlakozott: 2012.01.06. 12:34
- Tartózkodási hely: Budapest III.
- Kapcsolat:
Re: Hogyan írjunk ZX Spectrum játékot
Megcsináltam még egyet a 2. fejezetből, ha már így belejöttem:
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft
(c) 1983-2017 Evil-Soft
- Bali
- Alapító tag
- Hozzászólások: 2503
- Csatlakozott: 2012.01.06. 12:34
- Tartózkodási hely: Budapest III.
- Kapcsolat:
Re: Hogyan írjunk ZX Spectrum játékot
Kíváncsi voltam még erre a hanghatásra

-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft
(c) 1983-2017 Evil-Soft
- Bali
- Alapító tag
- Hozzászólások: 2503
- Csatlakozott: 2012.01.06. 12:34
- Tartózkodási hely: Budapest III.
- Kapcsolat:
Re: Hogyan írjunk ZX Spectrum játékot
A cikkben beszámoztam a példaprogramokat az egyértelműség kedvéért:
pl.:
pl.:
Kód: Egész kijelölése
; Példa 3.2
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft
(c) 1983-2017 Evil-Soft
Re: Hogyan írjunk ZX Spectrum játékot
Jajj de jó látni, hogy megcsináljátok a példaprogramokat! 

- Bali
- Alapító tag
- Hozzászólások: 2503
- Csatlakozott: 2012.01.06. 12:34
- Tartózkodási hely: Budapest III.
- Kapcsolat:
Re: Hogyan írjunk ZX Spectrum játékot
Az eddigi fejezetekbe mindenhol belinkeltem a példaprogramokat.
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft
(c) 1983-2017 Evil-Soft