ZX Spectrum pixelart
ZX Spectrum pixelart
Sajnos nem találtam grafikával foglalkozó topikot, így ide tettem ezt a témát.
WoS-on fut egy ugyanilyen című topik, ahol találtam ezt a linket:
http://www.youtube.com/watch?v=T9UtPgJa ... e=youtu.be
Egy órán át nézhettek szebbnél szebb Speccy grafikákat, illetve azt, hogyan készítették őket (na jó, csak néhány fázisban).
Tényleg fantasztikus, hogy mit hoztak ki a gépből...
Mivel szokás mostanság rajzolgatni Speccy-n?
Annak idején a kedvencem a The Artist volt, de feltételezem manapság PC-n készülnek ezek a grafikák...
WoS-on fut egy ugyanilyen című topik, ahol találtam ezt a linket:
http://www.youtube.com/watch?v=T9UtPgJa ... e=youtu.be
Egy órán át nézhettek szebbnél szebb Speccy grafikákat, illetve azt, hogyan készítették őket (na jó, csak néhány fázisban).
Tényleg fantasztikus, hogy mit hoztak ki a gépből...
Mivel szokás mostanság rajzolgatni Speccy-n?
Annak idején a kedvencem a The Artist volt, de feltételezem manapság PC-n készülnek ezek a grafikák...
Re: ZX Spectrum pixelart
Wow. Ez nem rossz kis video, köszi. : - )
- Bali
- Alapító tag
- Hozzászólások: 2506
- Csatlakozott: 2012.01.06. 12:34
- Tartózkodási hely: Budapest III.
- Kapcsolat:
Re: ZX Spectrum pixelart
Én meg létrehoztam helyet a grafikáknak is, mert ez tényleg kimaradt és rengeteg minden rejtőzik még itt.Asimo írta:Sajnos nem találtam grafikával foglalkozó topikot, így ide tettem ezt a témát.
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft
(c) 1983-2017 Evil-Soft
- G.o.D.
- Speccyalista
- Hozzászólások: 82
- Csatlakozott: 2012.01.06. 13:37
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: ZX Spectrum pixelart
A májusi hónap grafikusa Colorbok lett az ArtCity-n, aki a '90-es években készítette Speccy-s grafikáit:
http://artcity.bitfellas.org/index.php? ... d=1544&p=3
Itt egy másik szép adag Speccy-s grafikákból:
http://artcity.bitfellas.org/index.php? ... m&type=tag
http://artcity.bitfellas.org/index.php? ... d=1544&p=3
Itt egy másik szép adag Speccy-s grafikákból:
http://artcity.bitfellas.org/index.php? ... m&type=tag
G.o.D. / AbaddoN
- G.o.D.
- Speccyalista
- Hozzászólások: 82
- Csatlakozott: 2012.01.06. 13:37
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: ZX Spectrum pixelart
Kicsit utánanéztem szombaton PGyuri által feldobott témának, a 8*2-es attribútumokkal színezett képekre.
Van ilyen formátum a Speccy "grafikus módjai" között, sőt van hozzá egész jó konverter. Régebben Bmp2Scr néven futott, aztán beletették a Retro-X-be. Készítettem pár Tutanhamon maszk verziót.
Ez volt az eredeti: Ilyen normál színes képben: Ilyen 8*2-es színegységekkel: Ilyen lenne 8*1-es attribútumokkal, de ilyet csak a Timex tud teljes képernyőn (a második error diffusionnel készült, a színfelbontás ugyanaz):
Van ilyen formátum a Speccy "grafikus módjai" között, sőt van hozzá egész jó konverter. Régebben Bmp2Scr néven futott, aztán beletették a Retro-X-be. Készítettem pár Tutanhamon maszk verziót.
Ez volt az eredeti: Ilyen normál színes képben: Ilyen 8*2-es színegységekkel: Ilyen lenne 8*1-es attribútumokkal, de ilyet csak a Timex tud teljes képernyőn (a második error diffusionnel készült, a színfelbontás ugyanaz):
G.o.D. / AbaddoN
- G.o.D.
- Speccyalista
- Hozzászólások: 82
- Csatlakozott: 2012.01.06. 13:37
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: ZX Spectrum pixelart
Úgy tűnik inkább a színek növelésére mennek/mentek rá, ez a DithVIDE/BZither/GigaScreen (a másodiknál megint error diffusionnel konvertáltam):
A legszebb tricolor RGB lenne, de az meg már túlzottan villogna, mert 3 frame alatt teszi ki a 3 színkomponenst, és nem mellesleg elviszi a memória felét is. Ilyen lenne, ha nem villogna: Színesebb képpel talán kicsit jobban lehet demonstrálni a 8*2 pixeles felbontást: Amúgy érdekelne, hogy mit találtak ki leggyorsabb memóriaírásra. Csak kicsit gondoltam bele, abból az jött ki, hogy LD HL,nn majd LD (0x4b00),HL sorozatokkal lehet 26 T-ciklus alatt 2 byte-ot kiírni. Egy 32-es sorhoz így 416T kell, vagyis 2 pixelsoronként cserélhető ki a szín. És így még lehet, hogy villog, úh. be kéne dobni a 128-as shadow screenjét is hozzá. A kép váltást nem számolva, soronként marad 32T. Plusz a kép feletti és alatti border rész. Ember legyen a talpán, aki oda bepaszírozza a kódot.
Talán okosabb speciálisan elkészíteni a képernyőt, és csak a "muszáj helyeken" használni több színt a gyárinál. Így több idő marad a kódnak, és még nehezebb megszervezni az időzítések miatt. Kb., mint amikor az ember tape loader alá tesz valami trükköt. De ha oda befért egy Pac-Man...
Olyat nem lehetne, hogy loader alatt, nagyon színes Pac-Man...? 
Ezekhez a képekhez a Retro-X mellett használható a bzither nevű parancssori tool is. Hogy melyik a jobb, a csuda se tudja, vagy legalábbis én még nem...A legszebb tricolor RGB lenne, de az meg már túlzottan villogna, mert 3 frame alatt teszi ki a 3 színkomponenst, és nem mellesleg elviszi a memória felét is. Ilyen lenne, ha nem villogna: Színesebb képpel talán kicsit jobban lehet demonstrálni a 8*2 pixeles felbontást: Amúgy érdekelne, hogy mit találtak ki leggyorsabb memóriaírásra. Csak kicsit gondoltam bele, abból az jött ki, hogy LD HL,nn majd LD (0x4b00),HL sorozatokkal lehet 26 T-ciklus alatt 2 byte-ot kiírni. Egy 32-es sorhoz így 416T kell, vagyis 2 pixelsoronként cserélhető ki a szín. És így még lehet, hogy villog, úh. be kéne dobni a 128-as shadow screenjét is hozzá. A kép váltást nem számolva, soronként marad 32T. Plusz a kép feletti és alatti border rész. Ember legyen a talpán, aki oda bepaszírozza a kódot.



G.o.D. / AbaddoN
- G.o.D.
- Speccyalista
- Hozzászólások: 82
- Csatlakozott: 2012.01.06. 13:37
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: ZX Spectrum pixelart
Itt lehet nézni 2 kicsit villogós képet a videóban, de igazából CRT-n kell ezeket nézni, mert arra találták ki.
http://velesoft.speccy.cz/zx/divide/divide-fatware.htm
Ezek a 2 kép váltogatásával elért több színű képek.
http://velesoft.speccy.cz/zx/divide/divide-fatware.htm
Ezek a 2 kép váltogatásával elért több színű képek.
G.o.D. / AbaddoN
- G.o.D.
- Speccyalista
- Hozzászólások: 82
- Csatlakozott: 2012.01.06. 13:37
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: ZX Spectrum pixelart
ZX Spectrum Evolution formátumú grafika verseny lesz augusztusban a Vodka Party-n. Be lehet adni BMP-ben úh. nem kell hozzá olyan harver, ami tudja a 320*200*16-ot. A részleteket bemásoltam, és lusta módon nem fordítottam le:
While this year edition of International Vodka Party we would like to organize a graphic compo especially for ZX Spectrum Evolution (320x200 in 16 colours out of 64-colours palette, each pixel can have its own colour).
You don't have to be an owner of the machine (nor the compatible - ATM Spectrum model), the format is simple: ***BMP*** file, 320x200 resolution, 16 colours on the screen (out of the 64-colours palette of ZX Spectrum Evolution).
You can recognize easily that the final file format is OK: the BMP file will be exactly 32118 bytes long.
This gfx-mode is available for Spectrum world since 1991, but it wasn't used very often. Which now changes 'cause Eva is the only reasonable choice if one wanna get a new ZX model.
2 pictures per author allowed.
Unlike the converts – converted pictures are NOT allowed at all.
We provide You a "zx_eva_palette.pal" file that You can load into Your favourite PC (and Mac possibly) gfx-editor and draw the compo picture(s).
Example of loading the palette file into PaintShop:
COLORS / LOAD PALETTE and... yes, "OPEN" file. Still, You can use only 16 colours out of those 64 ones.
Check out the example BMP files, too.
http://yerzmyey.republika.pl/gfxcompo2014ivp.rar
Send Your works to yerzmyey AT poczta.onet.pl
Sending 2 versions - signed and unsigned - might be a reasonable choice.
********Deadline - 16 sierpnia / 16 August 2014********
Note: if You didn't get any confirmation from me, that means I DIDN'T GET YOUR FILE!!!
Note 2: We consider also making an on-line voting for everybody, after the party.
Note 3: You can send as well the TRD/SCL 256x192 RGB format pictures (called also "8color" or 3"color" sometimes) but remember You can use there only 8 colours of standard ZX Spectrum palette, and such pictures will compete with Eva's pictures, so it might not be a "fair fight" (although the RGB gfx-mode is stable on ZX Evolution - it doesn't blink).
Regards,
Yerzmyey/HOOY-PROGRAM^AY-RIDERS
http://yerzmyey.republika.pl/gfxcompo2014ivp.rar
[Submitted by yerzmyey]
While this year edition of International Vodka Party we would like to organize a graphic compo especially for ZX Spectrum Evolution (320x200 in 16 colours out of 64-colours palette, each pixel can have its own colour).
You don't have to be an owner of the machine (nor the compatible - ATM Spectrum model), the format is simple: ***BMP*** file, 320x200 resolution, 16 colours on the screen (out of the 64-colours palette of ZX Spectrum Evolution).
You can recognize easily that the final file format is OK: the BMP file will be exactly 32118 bytes long.
This gfx-mode is available for Spectrum world since 1991, but it wasn't used very often. Which now changes 'cause Eva is the only reasonable choice if one wanna get a new ZX model.
2 pictures per author allowed.
Unlike the converts – converted pictures are NOT allowed at all.
We provide You a "zx_eva_palette.pal" file that You can load into Your favourite PC (and Mac possibly) gfx-editor and draw the compo picture(s).
Example of loading the palette file into PaintShop:
COLORS / LOAD PALETTE and... yes, "OPEN" file. Still, You can use only 16 colours out of those 64 ones.
Check out the example BMP files, too.
http://yerzmyey.republika.pl/gfxcompo2014ivp.rar
Send Your works to yerzmyey AT poczta.onet.pl
Sending 2 versions - signed and unsigned - might be a reasonable choice.
********Deadline - 16 sierpnia / 16 August 2014********
Note: if You didn't get any confirmation from me, that means I DIDN'T GET YOUR FILE!!!
Note 2: We consider also making an on-line voting for everybody, after the party.
Note 3: You can send as well the TRD/SCL 256x192 RGB format pictures (called also "8color" or 3"color" sometimes) but remember You can use there only 8 colours of standard ZX Spectrum palette, and such pictures will compete with Eva's pictures, so it might not be a "fair fight" (although the RGB gfx-mode is stable on ZX Evolution - it doesn't blink).
Regards,
Yerzmyey/HOOY-PROGRAM^AY-RIDERS
http://yerzmyey.republika.pl/gfxcompo2014ivp.rar
[Submitted by yerzmyey]
G.o.D. / AbaddoN