ZX Wonky One Key (Derek Fountain, 2019, 48K)

Lássuk milyen új játékok születnek manapság...
Avatar
mezei
Hozzászólások: 560
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

ZX Wonky One Key (Derek Fountain, 2019, 48K)

Hozzászólás Szerző: mezei » 2019.03.03. 19:55

Cím: ZX Wonky One Key
Szerző: Derek Fountain
HW igény: 48K
Stílus: akció
Vezérlés: Billentyűzet (Sp – akció, M - zene ki/bekapcs, S - hang ki/bekapcs)
Megjelenés: 2019. február, ingyenesen letölthető

Kép

Derek Fountain 1985-ös iskolai vizsgája óta első játékát írta Spectrumra.

A játék 5 képernyőt tartalmaz, melyeken a kis Wonky-nak (?) elég rövidre szabott időn belül át kell vergődnie (hidd el, ha kipróbálod, vergődés lesz). Az egyetlen vezérlőbillentyűt nyomkodva kell segítened a folyamatos mozgásban lévő kis szerencsétlennek. Ha futás közben megnyomod a Space-t, akkor normál esetben a kis krapek megfordul, ha van alatta egy rugó, akkor ugrik... Nem bánja a magasból való leesést, de nem szereti pl. a tüzet, meg a szúrós dolgokba potyogást. Van neki egy alapsebessége, amit egy tabletta elfogyasztásával le lehet lassítani. Nagyon pontos időzítésekre lesz szüséged a sikerhez.

Avatar
Pgyuri
Alapító tag
Hozzászólások: 541
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34

Re: ZX Wonky One Key (Derek Fountain, 2019, 48K)

Hozzászólás Szerző: Pgyuri » 2019.03.04. 22:30

Üdv,

Már nem is furcsa, hogy már első játékra egy BUG sikerült ... tablettára tabletta és a második elveszik, hatása nincs, nem hosszabbítja meg a lassúságot. Opsz, elnézést, nem BUG, feature.

Eléggé olyan érzés játszani vele, mint a Jumpin' Jack-kel. Haladsz, majd kb. 1 ugrás miatt az aljáig visszaesel. Lehet, hogy öregSam, de számomra már ez nem nyújt élvezetet. A programozónak biztos tetszett, de megint csak egy sikerélményt adni nem akaró játék. De legalább az emberke grafikája érdekes.

Becsületből is az első pályát megcsinálom, bár hogy mitől ugorja át a felső sövényt, még nem tudom.

Pgyuri

Avatar
Pgyuri
Alapító tag
Hozzászólások: 541
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34

Re: ZX Wonky One Key (Derek Fountain, 2019, 48K)

Hozzászólás Szerző: Pgyuri » 2019.03.04. 22:36

Meg is lett, de hát újra és újra az első pálya. Nem túl szórakoztató, ráadásul nincs BREAK vagy egyéb, tehát még szerencse, hogy emulátor, így kikapcs, load 1 mp és lehet újrakezdeni mindig.

A varjú mondja ... kárrrrrrrr érte, jobb is lehetne.

Pgyuri

Avatar
mezei
Hozzászólások: 560
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Re: ZX Wonky One Key (Derek Fountain, 2019, 48K)

Hozzászólás Szerző: mezei » 2019.03.05. 08:08

Pgyuri írta:
2019.03.04. 22:36
Meg is lett, de hát újra és újra az első pálya. Nem túl szórakoztató, ráadásul nincs BREAK vagy egyéb, tehát még szerencse, hogy emulátor, így kikapcs, load 1 mp és lehet újrakezdeni mindig.

A varjú mondja ... kárrrrrrrr érte, jobb is lehetne.

Pgyuri
Te aztán kitartó vagy, én a képernyő feléig sem jutottam el. Valóban lehetett volna jobb, nem értem, hogy miért kell már a legelső lépéseknek is ennyire nehéznek lenni, miért nem lehet folyamatosan bevinni a játékost a sűrűbe. Tervezési hiba, de ott van a forrás, javíthatjuk :)

m/zx

Avatar
Pgyuri
Alapító tag
Hozzászólások: 541
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34

Re: ZX Wonky One Key (Derek Fountain, 2019, 48K)

Hozzászólás Szerző: Pgyuri » 2019.03.05. 14:38

Üdv,

Annyira nem vészes különben, ha felveszed a tempót. Kb. huszadik menetre már az első pálya stabil, utána a második szint másodikra-harmadikra teljesíthető, majd a következő már nem ennyire jó. Itt bizony elkél a snapshot már, ha érdekel a vége.

Töprengtem, mivel lehetne szórakoztatóbb a játék és elég egyszerűen...mint a Jungle Trouble-ban, válaszd ki 1-5 között a sebességed. Kár elvenni egy lassúbb ujjú játékostól az örömöt, a programozó meg nem hal bele, ha lesz, aki végigjátsza csalás és minden nélkül a játékát.

Érdemes próbálkozni, van vége a játéknak, tehát nem csak egy vacak TRY AGAIN és még azt is mondom, szórakoztató lehet(ne).

Pgyuri

Avatar
mezei
Hozzászólások: 560
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Re: ZX Wonky One Key (Derek Fountain, 2019, 48K)

Hozzászólás Szerző: mezei » 2019.03.06. 08:14

Szia Pgyuri!

Ide édeskevés lenne a lassítás-gyorsítás, ez... nem is tudom, nem azt mondom, hogy ez a játék úgy rossz, ahogy van, mert ebben legalább van ötlet, de játszani kínlódás. Tegnap milliomodik próbálkozással átvergődtem a harmadik pályára, de az nekem már túl nehéz. Szerintem itt nem a sebességet kellene változtathatóvá tenni, hanem a pályák felépítését emberi módon megoldani. Mondhatom, hogy már megfelelően tudom ugratni a kis krapekot, de ezt miért is két szint megtételével taníttatja meg valem a játék? Amennyi időt rászántam, lehetett volna 15 is (rövidebb pályák, kevesebb megoldandó feladattal, vagyi kevesebb ugrással, egyre feszesebb időzítésekkel...), és nem lett volna annyira repetitív vergődés, lett volna némi sikerélmény. Egyszer, ha olyan lesz a csillagok állása, még rápróbálok a harmadik pályára.

üdv
m/zx

Avatar
Pgyuri
Alapító tag
Hozzászólások: 541
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34

Re: ZX Wonky One Key (Derek Fountain, 2019, 48K)

Hozzászólás Szerző: Pgyuri » 2019.03.06. 09:22

Üdv m/zx!

Elemeztem magamban a játékot és próbáltam más oldalról nézni. Ma már talán türelmetlenebbek vagyunk, nincs annyi időnk gyakorolni, mint régen és ez okozza a frusztrációnkat. Azóta is játszottam vele jópár menetet és egyre könnyebben sikerül az első és második pálya, bár hamar reset, amikor az aljáig visszafutok.

Igazából a 3.és 4. pálya szórakoztató, az 5. bosszantóan van kialakítva és kevés az idő az útkeresésre, tehát rongyosra kell játszani az előtte lévő pályákat, hogy megold. Persze 1984-ben kaptunk volna egy örökidő POKE-ot és máris simán végigjátszható, ha van türelmed pöckölgetni.

Abban teljesen igazad van, hogy jó lett volna 4-5 bevezető, gyakorló pálya, ahol simán átszaladsz, de közben megérzed az időzítést és felkészülsz a trükkökre. Manapság minden játék így indul, ennél ez kimaradt, mélyvíz egyből. De hogy a játék rossz lenne, ezt korai volt kijelentenem, ebben megkövetem.

Említetted, hogy a forrás megvan, hát akkor nosza, le kell lassítani és akkor szerintem jól játszható lesz mindenkinek.

Van potenciál a játékötletben, lehetett volna alaposabban, teljes játékra törekedve megírnia szerzőjének, de szerintem a szokásos problémába botlott. Az emberke grafikát kitalálta, majd csinált 5 pályát és türelmetlenül publikálta ahelyett, hogy szépen körítve egész estés játékot írt volna belőle ... hát igen, az eltartott volna fél évig is és talán még bug sem lett volna benne, de ilyenkor jön a szokásos pesszimista kérdés, amit nem írok le.

Pgyuri

Avatar
Pgyuri
Alapító tag
Hozzászólások: 541
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34

Re: ZX Wonky One Key (Derek Fountain, 2019, 48K)

Hozzászólás Szerző: Pgyuri » 2019.03.11. 10:14

Üdv,

Nekem nem volt meg a forrás, így kénytelen voltam visszafejteni. Elég borzasztó volt, mert ez egy compilerrel készített program, azaz nem gépi kódú, hanem valami fordítással alakult azzá. Ebből következően még a legalapvetőbb műveleteket is nehéz volt értelmezni, sokszor egy sima kivonás is 8-10 utasítás eredménye.

Nem szeretnélek untatni a részletekkel, a lényeg, hogy a játszható, szórakoztató játékhoz a következő átalakítást csináltam:

1; Normális sebességgel közlekedik kis emberünk.

2; A tabletta bevétele nem lassítja, hanem az időt állítja vissza maximumra (akár 5-ször is bevethető)

Ezzel simán sikerült végigjátszani és még szórakoztatott is. Nem volt baj, ha melléugrottam, lehetett javítani és folytatni a játékot. Lassabb reflexekkel is élvezetes, tehát bárki kipróbálhatja.

Jó szórakozást!

Pgyuri
Csatolmányok
wonky_sl.sna
Tuning változat.
(48.03 KiB) Letöltve 15 alkalommal.

Avatar
mezei
Hozzászólások: 560
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Re: ZX Wonky One Key (Derek Fountain, 2019, 48K)

Hozzászólás Szerző: mezei » 2019.03.11. 22:47

Pgyuri írta:
2019.03.11. 10:14
Jó szórakozást!
Igen így azért, ha nem is elsőre, de folyamatos próblkozással sikerült végigjátszanom, és láttam a jutalmat :)
Az a helyzet, hogy azért még így is az átlagosnál nehezebb játék, de legalább végigjátszható, amiért jelentős sikerélmény a jutalom.

Köszi
m/zx

a forrás (ha valakit még ezek után érdekel):
Csatolmányok
zxwonkyonekey-master.zip
(264.45 KiB) Letöltve 10 alkalommal.

Avatar
Pgyuri
Alapító tag
Hozzászólások: 541
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34

Re: ZX Wonky One Key (Derek Fountain, 2019, 48K)

Hozzászólás Szerző: Pgyuri » 2019.03.12. 14:27

Üdv,

Hmmm, érdekes, mert így nem találtam nehéznek a játékot, sőt leszámítva egy-két ugrást, még túl könnyű is. Már többször végigmentem rajta és egyre jobban tetszik, főleg, hogy az idő szorítása megszűnt. Jó lenne egy rugalmas pályaszerkesztő hozzá és még rajzolgatnék is pár képernyőt.

Megnéztem a borzalmas C forráskódot - jó volt a megérzésem, hogy C, de nem mertem leírni - és jobb, hogy feltörtem, mintsem hogy azt nézegessem. Valószínűleg gyorsabban megy a programozás ilyen szinten, de a lefordított kód maga a szörnyűség. Zabálja, pazarolja a memóriát, semmi szépség, semmi technika. Megírva ASM-ben, lenne az egész 5 kbyte. Hatékony piaci szempontból a 80-90-es években, de nem igazi spectrumos, biztos nem írtam volna meg így manapság.

Az a futó ATTR szöveg és grafika nem illik az egészhez, azt kivenném azonnal.

Már csak annyi érdekelne, hogy miképp leltél rá erre a játékra, mert a WoS-on nyoma sincs.

Pgyuri

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég