Gluf (RetroSouls, 2019, 128K)

Lássuk milyen új játékok születnek manapság...
Avatar
mezei
Hozzászólások: 563
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Gluf (RetroSouls, 2019, 128K)

Hozzászólás Szerző: mezei » 2019.01.11. 08:49

Kép

Cím: Gluf
Kiadó: RetroSouls Team
Szerzők: Denis Grachev (program, grafika), Oleg Nikitin (zene), Dmitry Kalinin (betöltőkép)
HW igény: 128K
Stílus: akció
Vezérlés: Billentyűzet: újradefiniálható (O, P – balra, jobbra, Q, A - fel, le, Sp, M – tűz) és Kempston, Sinclair Joystick
Megjelenés: 2019. január, ingyenesen letölthető

Kép

Denis Grachev az Old Tower után újabb multicolor játékkal lepett meg minket, ami feltűnő hasonlóságot mutat a Stonechat 2014-es multicolor játékaival, az El Stompoval és a SunBuckettel, de ez legyen a legnagyobb problémánk vele.

Glufot, a Tesla békát vezérled, aki az akkumulátorok energiáját fel tudja halmozni testében, majd azt le tudja adni a paneleknek. Magyarul békáddal játszd el, hogy te vagy a gyémánt félkrajcáros kiskakas, szívd fel begyedbe (igen, van olyanod) a sok energiát (automatikusan megy, ha ráállsz az akksik valamelyikére)... Aztán menet közben elszórod az energiát, szintén automatikusan a paneleknek. Közben közlekedj a platformok között, vigyázz az ellenségekkel, és a többi, és a többi. Mikor minden panel megkapta a maga kis elektromosságát, használhatóvá válik az ajtó, amin át tudsz lépni a következő szintre. Az ellenségekkel nagyon vigyázz, mert képesek hirtelen, megfontolás nélkül (vagy pont hogy megfontoltan) is irányt váltani, vagy csak véletlenszerűen kószálni. Az életek miatt viszont nem kell aggódnod, végtelen van belőlük. 25 szinten kell az energiát elosztanod a fogyasztók között.

Avatar
Bali
Alapító tag
Hozzászólások: 2328
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34
Tartózkodási hely: Budapest III.
Kapcsolat:

Re: Gluf (RetroSouls, 2019, 128K)

Hozzászólás Szerző: Bali » 2019.01.12. 21:09

Nem tűnik túl nehéznek, szép is, de kicsit talán uncsi. Én Spectaculatorban néztem, ott sima 128 módban nagyon villódzott, Pentagon módban ok volt.
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft

Avatar
mezei
Hozzászólások: 563
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Re: Gluf (RetroSouls, 2019, 128K)

Hozzászólás Szerző: mezei » 2019.01.13. 10:58

Bali írta:
2019.01.12. 21:09
Nem tűnik túl nehéznek, szép is, de kicsit talán uncsi. Én Spectaculatorban néztem, ott sima 128 módban nagyon villódzott, Pentagon módban ok volt.
Valami beállítási gikszer lehet, nálam sem emulátoron (szintén Spectaculator 8.0, 128K mód), sem szürke +2-esen nem villog. Érdekes, hogy valamelyik fórumon írta más is, hogy +2A és +3-ban jó, alatta nem.

Avatar
Zozosoft
Hozzászólások: 792
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:03
Kapcsolat:

Re: Gluf (RetroSouls, 2019, 128K)

Hozzászólás Szerző: Zozosoft » 2019.01.13. 13:08

mezei írta:
2019.01.13. 10:58
Érdekes, hogy valamelyik fórumon írta más is, hogy +2A és +3-ban jó, alatta nem.
Ez az Amstrad mérnökeinek köszönhető inkompatibilitás.

A videó memóriát lassabban éri el a Z80, mivel az ULA-nak elsőbbsége van. 48-as Spectrumon ez az alsó 16K.
128-as Spectrum esetén az alsó 16K, és a felső 32K is 64K-ra lett cserélve. A videó memóriát tartalmazó 64K teljes egészére igaz, hogy lassabban érhető el (nem csak a két videó lapot tartalmazó lapra).
128-as, és az azon alapuló +2 gépeken ezek a lassabb lapok: 1,3,5,7

Az újabb gépeknél (+2A/B, +3) az Amstrad megvariálta a dolgokat :evil: , így más lapok a lassabbak: 4,5,6,7

Mindez az időzítés kritikus kódoknál számít, pl sprite rajzolás, különösen multicolorban. Ha mondjuk a RAM1-ben van ilyen kód, akkor +3-on jó lesz, sima 128-ason meg villogni fog.

Újabb orosz klónokon (Pentagon és társai) megoldották a videó memória kezelést lassítás nélkül, ott minden lap gyors.

https://faqwiki.zxnet.co.uk/wiki/Contended_memory

Avatar
mezei
Hozzászólások: 563
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Re: Gluf (RetroSouls, 2019, 128K)

Hozzászólás Szerző: mezei » 2019.01.13. 15:02

ranma_simon a WOS-on meg is találta a hiba okát:

"Found the BUG: If you DISABLE on Spectaculator the AUTO LOADING and the AUTO PLAY/STOP in 128K/+2 rom you can see the problem "

Avatar
G.o.D.
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:37
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Gluf (RetroSouls, 2019, 128K)

Hozzászólás Szerző: G.o.D. » 2019.01.14. 10:48

Bali írta:
2019.01.12. 21:09
sima 128 módban nagyon villódzott, Pentagon módban ok volt.
ZX Spinben, a fel/le görgetéskor nálam is villódzik. A Pentagon módoknál annyi szokott lenni, hogy kettesével átfedésben rajzolja a képet az emulátor. ZX Spinben "reduce Gigascreen flicker"-nek hívják. Ez kicsit csökkenti a villódzást, de azért megmarad.

Az sem mindegy, hogy 50 vagy 60 Hz-re van állítva a monitor. Utóbbi esetben nem lehet pontosan rajzolni a képet. Ez inkább azt szokta okozni, hogy az 50 Hz-en szép folyamatos a mozgás, "úsznak" a sprite-ok vagy a szöveg, 60 Hz-nél időnként akad egyet.
G.o.D. / AbaddoN

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég