Hover Droid (1987)

Beszélgessünk érdekesebb Spectrum programokról...
Avatar
Pgyuri
Speccyalista
Hozzászólások: 500
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34

Hover Droid (1987)

Hozzászólás Szerző: Pgyuri » 2018.10.30. 21:36

Üdv,

Bali szerint már nem spectrumozom, ami nem igaz, csak épp nem szoktam publikálni itt, elég egyszer megírni a WoS-ra. Most kivételt teszek, hogy lássa, nem lazsálok :)

Egy kis információ erről a játékról (aki követte játékajánlóimat tudja, hogy általában olyanokat emelek ki, amelyekkel játszani teljesen felesleges, időpazarlás, stb. tehát ez is méltó erre a címre).

Irányítás:
N balra
M jobbra
A repülés ki/be
Z "A" vagy "B" objektum aktiválása

$B7F1,00 örökélet

$A867,01 végtelen idő

$A7E2,00
$B8AF,00
$B8F7,00
$BC42,00 végtelen energia

Programozói (csalás) mód aktiválása:
Nyomd le a 0 az indításhoz, majd tartsd lenyomva a Caps Shift és "S" gombot (utalva Stew-ra, azaz a programozóra) addig, amíg nem kéri be tőled a titkos kódot, ami 100466 Ezután bármelyik szinten kezdhetsz (1-15 között érdemes választani, a többi elszállás).

Sajnos van egy hiba a programban, a bevezető képe szétesik néhány játék után, illetve high score elérésekor, de javítani nem fogom, mert BASIC-ből lett gépi kódra fordítva (a Floating Point Compiler programmal).

A játéknak egész jópofa vége van, elérni teljesen lehetetlen csalás nélkül, de az összes POKE használatával egész szórakoztató is lehet néhány pálya.

Pgyuri

Avatar
mezei
Speccyalista
Hozzászólások: 442
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Re: Hover Droid (1987)

Hozzászólás Szerző: mezei » 2018.10.31. 08:08

Szia Pgyuri!
Pgyuri írta:
2018.10.30. 21:36
N balra
M jobbra
A repülés ki/be
Z "A" vagy "B" objektum aktiválása
Hogy lehet felvenni A vagy B objektumot? Vagy nem kell felvenni? Vagy mit kell csinálni?
Amúgy nem olyan rossz...

Üdv
m/zx
fanzix.hu

Avatar
Pgyuri
Speccyalista
Hozzászólások: 500
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34

Re: Hover Droid (1987)

Hozzászólás Szerző: Pgyuri » 2018.10.31. 09:38

Üdv m/zx!

Tőled többet várok, nem árulom el, hogy mit kell csinálni :) Kb. 3 percedbe kerül és már tudsz mindent ...

Stew sok energiát ölt bele a játékba, megcsinált 15 pályát, még egész jó ötletei is voltak, ami mellett a hangeffektek igazán jók (bár szerintem ezek nem sajátok, hanem valamilyen más programmal csinálhatta, de ki tudja. Kiemelni eredeti programokból nem hiszem, hogy ment volna, mert akkor gépi kódban írta volna meg). Egyben furcsa is az összecsengés más BASIC-ből fordított programokkal, amelyekben szintén jó hanghatások vannak - lásd Gotcha. Pedig csak általános fordítót használtak, amiben hangkészlet nemigen van. Jó lenne beleásni magunkat ebbe a témakörbe, de csak kíváncsiságból.

Visszatérve Stew-ra, kár, hogy túl nehézzé tette a játékát, bár piacon nem árulta, tehát magának, ismerőseinek írta. POKE-ok nélkül 2-3 pálya sikerülhet, azokkal már egész 5-ig ki lehet "fenekelni", de ott aztán ember legyen, akinek van kitartása hozzá. Aztán onnan már csak 10 pálya és megkapjuk a jutalmat (ami tényleg az!).

Majd a találkozón megmutatom, mitől is kihívás ez a program, miért lett érdekes.

Pgyuri

Avatar
mezei
Speccyalista
Hozzászólások: 442
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Re: Hover Droid (1987)

Hozzászólás Szerző: mezei » 2018.10.31. 11:21

Pgyuri írta:
2018.10.31. 09:38
Tőled többet várok, nem árulom el, hogy mit kell csinálni :) Kb. 3 percedbe kerül és már tudsz mindent ...
Szia Pgyuri!

Rászántam a három percet, még többet is, de alapvetően nem értem a Stew Fordycehoz hasonló programozókat: megírnak egy játékot, de még utalást sem helyeznek el benne, hogy mégis mi a fenét kellene tenni, mintha nem számítana, hogy a szerencsétlen játékos mit kezd a játékukkal.

1. Mivel billentyűzettel (alap szemétség ugye, hogy azt sem írja ki, hogy melyik billentyűket használja a játékos) és Kempstonnal lehet vezérelni, számomra logikusnak tűnik, hogy van
A, négy irányvezérlés, valamint valami akció a tűzgombbal, esetleg
B, két irány (balra, jobbra) és a fel, le gombokkal valami plusz akció. Látszólag ez a megoldás, de a fel és le nyomkodása nem eredményez semmit.
2. Próbáltam a tárgyakat,
A, a Filmszalagszerű fekete-fehér tárgy 100 powert ad, ami mindjárt az elején duplájára emeli a droid lebegő
B, a kacsa elvesz 30 powert (..csög)
C, és hogy pozitív legyen a kép: az olajososkanna ad kb. 35 powert
D, az óra 500 Time-ot ad, köszönjük
E, a koktélt nem sikerült felvennem, de lehet, hogy oka van
F, a betűs vackok fontos szerepben vannak, őket fel kell venni ABC-sorrendben a pályák teljesítéséhez, de csak úgy lehet, ha rájuk ugrunk, majd megnyomjuk:
a, billentyűzet esetén a Z gombot
b, Kempston esetén a le gombot (így megtaláltam a megoldást a vezérlésre, köszönöm Mr. Programozó a segítséget!)
4. a második pályára érve rájöttem, hogy Stew meg van őrülve, vagy legalábbis 1987-ben kóros volt az agyműködése: le kell zuhanni A-ra, az utolsó pillanatban lebegésre váltani, majd felvéve 'A' tárgyat, a megfelelő piullanatban, közvetlen a hangeffekt lejátszásának befejezése után megint lebegésre váltani (nagy igyekezetben nem megnyomni kétszer!!!), ha nem sikerül 0,00001 másodperc alatt, akkor egy életet buktál. Ezt nem nevezném a játék nehezítésének, ez egyszerűen szemétség. Mellesleg sikerült felvennem a koktélos poharat, mintha csökkentené a powert és a time-ot is egy picivel, szóval ne vegye fel senki. Lehetséges, hogy csak oldalról elkapva lehet felvenni a tárgyakat, rájuk esve felülről pedig nem? Valszeg.
4. Érdekes, hogy Stew a programban több helyen nevezi a játékot Hover Driodnak, mint Hover Droidnak, így a címe inkább előbbi, bár annak semmi értelme.
5. A színek kiválasztása néha elég szerencsétlen.

Szóval igen, rájöttem erre-arra, de jobban szeretem, ha legalább két-három mondatban kifejti az alkotó, hogy mi a túrót kell elképzelnem, mi a célom, hogy jutok át egyik pályáról a másikra... Egy kis fűszer, mert nem elég összedobálni az étel hozzávalóit, tákolni kell valami elfogadható ízt is!

Üdv
m/zx

Utóiratok:
6. Joystick=élet
7. A vezérlés... Hát, a tűzgomb érzékenysége elég kaki, főleg, hogy a játék arra épít, hogy a zuhanásomat mindig az utolsó pillanatban meg tudom szakítani, ami még mehetne is, ha az érzékenység megfelelő lenne.
8. Amúgy tartom, hogy nem rossz, nem időpocsékolás, a 10. pályáig eljutottam elég gyorsan POKE használat nélkül, igaz, pályánként akár 3-4x mentegetve, visszatöltve.
fanzix.hu

Avatar
mezei
Speccyalista
Hozzászólások: 442
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Re: Hover Droid (1987)

Hozzászólás Szerző: mezei » 2018.10.31. 12:48

Pgyuri írta:
2018.10.31. 09:38
megkapjuk a jutalmat (ami tényleg az!)
Nos... Khm... :)
fanzix.hu

Avatar
Pgyuri
Speccyalista
Hozzászólások: 500
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34

Re: Hover Droid (1987)

Hozzászólás Szerző: Pgyuri » 2018.10.31. 13:28

Üdv m/zx!

A 3-4 mentés csalás :) Ezek nélkül max. 2-3 pálya, utána idegösszeomlás. Én se értem ezeket a programozói felfogásokat, még ha 1987-et is írjuk. Alapötlet, türelem megvan és akkor elszúrja ilyen vezérelhetetlenséggel.

A végére pedig a "khm."-öt nem fogadom el, szerintem ezzel jópárszáz játékot megelőzött, köztük akár a nagy Tir-na-nóg sorozatot vagy más nagyágyúkat :) És még humorérzéke is volt, még ha angolosra sikeredett.

A vezérlés kitalálás nekünk - magyaroknak - alapfeladat volt mindig is. Angol tudás és másolatból fakadó leírás hiánya kötelezővé tette a játékos kedvűek kísérletező ügyességét és szerintem ebben magasan a legjobbak voltunk. Emlékszem, mikor a "remek" spanyol Ole Torro programot kaptam meg kazettán, hát sok idő eltelt, mire sikerült kitalálni, mit is kell csinálni és mivel. Mert még hagyján a Teclado = billentyűzet, de hogy átdefiniálni a gombokat.... szóval m/zx barátom, jól tetted, hogy kitartó lettél, nem okoztál csalódást!

Pgyuri

Avatar
Bali
Site Admin
Hozzászólások: 2044
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34
Tartózkodási hely: Budapest III.
Kapcsolat:

Re: Hover Droid (1987)

Hozzászólás Szerző: Bali » 2018.10.31. 16:09

Pgyuri írta:
2018.10.30. 21:36
Bali szerint már nem spectrumozom, ami nem igaz, csak épp nem szoktam publikálni itt, elég egyszer megírni a WoS-ra.
Én ilyet nem állítottam emlékeim szerint, legfeljebb, hogy minket hagysz ki. A mondat második fele pedig, finoman fogalmazva, nem szép, de ahogy tetszik.
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft

Avatar
Zozosoft
Speccyalista
Hozzászólások: 735
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:03
Kapcsolat:

Re: Hover Droid (1987)

Hozzászólás Szerző: Zozosoft » 2018.10.31. 16:43

Pgyuri írta:
2018.10.31. 13:28
A vezérlés kitalálás nekünk - magyaroknak - alapfeladat volt mindig is. Angol tudás és másolatból fakadó leírás hiánya kötelezővé tette a játékos kedvűek kísérletező ügyességét és szerintem ebben magasan a legjobbak voltunk.
Hát még EP-n! :D
Sok kevésbé átdolgozott átiratban ott voltak a számunkra semmit nem jelentő Sinclair 1-2, Kempston, AGF, Interface II, Protek, és más varázs szavak, amik az elkövető személyes elgondolása alapján jelentettek valamit, vagy éppen semmit, mert maradt mögötte a Spectrumos kód, ezzel instant fagyáshoz vezetve.
"Jobb" esetekben a billentyű lekérdezésnél sem voltak a Spectrum billentyűzet mátrixról EP-sre konvertálva, így a kiírt, vagy Spectrum Világból megtudott gombokkal sem mindig lehetett boldogulni...
Több makrancos programnál az volt a módszer, hogy két tenyérrel a billentyűzetre tenyerelve igyekeztünk lenyomni az összes billentyűt, és így sikerült elindítani a játékot. Aztán lassan finomítva a lenyomott billentyűk számát, végül megtalálni a tényleg használható gombokat. Majd a megszerzett tudást felírni abba a füzetbe, aminek az első részében a magnószámláló állások voltak feljegyezve :)
Ezen módszer mellékhatásaként többször sikerült gyári cheat funkciót aktiválni, így egyébként használható programoknál is kipróbáltuk, hogy hátha előjön valami :)

Avatar
Bali
Site Admin
Hozzászólások: 2044
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34
Tartózkodási hely: Budapest III.
Kapcsolat:

Re: Hover Droid (1987)

Hozzászólás Szerző: Bali » 2018.10.31. 16:59

Számomra ez szörnyen játszhatatlan darab, kínszenvelgés. Már csak az érdekelne, hogy miként választod ki az áldozatot? :)
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft

Avatar
Pgyuri
Speccyalista
Hozzászólások: 500
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34

Re: Hover Droid (1987)

Hozzászólás Szerző: Pgyuri » 2018.10.31. 17:06

Találkozó .... találkozó .... találkozó :)

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég