Black & White (Pat Morita Team, 2020, 128K)

Lássuk milyen új játékok születnek manapság...
Avatar
Bali
Alapító tag
Hozzászólások: 2418
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34
Tartózkodási hely: Budapest III.
Kapcsolat:

Black & White (Pat Morita Team, 2020, 128K)

Hozzászólás Szerző: Bali » 2020.03.29. 19:43

Épp szembe jött egy új megjelenés és megpróbáltam m/zx nyomán, ám sokkal gyengébben tudósítani róla. :)

Kép

Cím: Black&White
Kiadó: Pat Morita Team
Szerző: Antonio J. Pérez
HW igény: 128K
Stílus: Platform
Vezérlés: Billentyűzet: újradefiniálható, Kempston, Sinclair joystick
Játékosok száma: 1
Megjelenés: 2020. március, ingyenesen letölthető

A Black&White, a Pat Morita Team új játéka, akiktől 2019-ben már láthattuk a Ninjakul 2: The Last Ninja játékot, amellyel láthatunk grafikusan néhány hasonlóságot. Ezt is a jól ismert MK2 motorral készítették.
Kép
Az éj nyugodt volt, amíg az ikerboszorkányok, Candel és Alice, ahelyett, hogy a Kalela Királyság kincsét vigyázták volna, ami lehetővé tennék számukra valódi mágusok legyenek, elkezdtek játszani varázspálcáikkal. Az eredmény katasztrófa volt, mert amikor a pálcákat megérintették, jött egy tornádó, amely szét terítette a kincset az egész királyságban.
Ahhoz, hogy a király bocsánatát elnyerjék, minden gyémántot vissza kell szerezniük, amelyek két színben, feketében és fehérben léteznek, csakúgy, mint a játék címe. A cél, hogy több mint hat különböző világon keresztül, - amelyek mindegyike nagyon különböző -, és 64 képernyő át gyűjtsék összes az gyémántot, mielőtt az idő lejár.


Kép
Kép
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft

Avatar
Zimi
Hozzászólások: 187
Csatlakozott: 2013.08.13. 13:34
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Black & White (Pat Morita Team, 2020, 128K)

Hozzászólás Szerző: Zimi » 2020.03.31. 10:04

Nekem tetszik a leírás, köszi! Kár, hogy nem kétjátékos, mint egy flash game amit Zoéval szoktunk régebben játszani, ott ketten kell megcsinálni egy pályát, egyikünk a víz, a másik a tűz és mindenkit az ellentétes őselem öl meg, a másik nem árt neki. Fifikás + ügyességi, ezt a játékot el tudnám kézelni olyanra átírva, két játékos számára.
10-féle ember van, aki érti a bináris aritmetikát és aki nem.

Avatar
mezei
Hozzászólások: 600
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Re: Black & White (Pat Morita Team, 2020, 128K)

Hozzászólás Szerző: mezei » 2020.05.27. 10:07

Nagyon jó, de rendkívül nehéz játék, úgy látszik ez egy ilyen év... The Perils of Willy, Danterrifik, Black & White, jó játékok, de képtelen vagyok őket végigjátszani. Igaz ezek közül még mindig a Black & White az, ahol látom az alagút végét.

Avatar
Pgyuri
Alapító tag
Hozzászólások: 577
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34

Re: Black & White (Pat Morita Team, 2020, 128K)

Hozzászólás Szerző: Pgyuri » 2020.05.29. 16:48

Üdv,

Ha m/zx említésre méltónak talál valamit, azt megnézem ... a Perils of Willy egész jópofa lenne, de a szokásos a baja. Rogyásig játszom az első pályákat, hogy utána gyakoroljak egy újabbat. Így legalább hamar elmegy tőle a kedvem. Lehetne POKE-ólni, de akkor már snapshot is megtenné. Azzal meg nincs értelme, így ment a kukába.

A Danterrifik-et nem is sikerült letölteni, így marad homályban, bár eléggé kíváncsivá tett a jó sok induló életszám.

A Black and White esetében a képernyő szélén átlépés nagyon gyatrán van megoldva, illetve ez valószínűleg a használt engine korlátja (kommentár: egy igazi Spectrum programnál ezért nem használunk semmilyen általánosított eszközt), amitől nem sok kedvem volt játszani vele. Ha szépen, pixelenként menne át, akkor még talán rászánnám magam a játékra.

Hát ennyi, már vagy 2 hónapja várom az SpV-t, hátha lesz benne még ajánló :)

Pgyuri

Avatar
mezei
Hozzászólások: 600
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Re: Black & White (Pat Morita Team, 2020, 128K)

Hozzászólás Szerző: mezei » 2020.05.30. 10:24

Szia Pgyuri!

Danterrifik: https://tokuretro.itch.io/danterrifik
Erről nem is írok még, csak annyit, hogy a játék zenéje példaértékűen illik a játékmenethez... majd látod (és kukázod :) ).

The Perils of Willy: szerintem ennél a játéknál nem kifogásolhatjuk a szintek kikerülhetetlen újrajátszását, mivel a szerző az eredetileg 1984-ben VIC-20-ra kiadott Matthew Smith játékot írta át egy az egyben, 36 éve meg nem volt ismert a jelszavas módszer. Oké, ha nagyon akarta volna, szerintem is kiegészíthette volna ennyivel, mindegy, ez ilyen, snapshotolni kell, mert máshogy nem lehet. Nem az igaz, tudom, kell egy módszer, nálam az 'egy szint - egy mentés az első pillanatban' módszer vált be, így eljutottam a 27. szintre, ha jól emlékszem. Tetszett benne, hogy nem lineárisan növekedik a pályák nehézsége, hanem vannak könnyebbek, akár első nekifutásra sikerülőek, és nehezebbek is. Hozza a Manic Miner / Jet Set Willy feelinget, annak minden pozitívumával és negatívumával, nálam 8/10. Jár hozzá a Manic Miner felgyorsított változata, amit nem tudok megérteni, mert minek gyorsítani azt, ami amúgy is mocsok nehéz, és a The Perils of Willy - Bog Roll Edition is, amiben hangjegyek helyett klotyópapír gurigákat kell gyűjteni, ami jópofa reakció, egyfajta görbe tükör a sok országban megesett WC papír pánikra.

Black & White: talán az egyetlen kifogásolható és sajnos szinte megszokhatatlan hibája az, amit leírtál, idegesítő dolog úgy megjelenni a túloldalon, hogy érzésre még nem kellene ott lenni. Nagy pozitívuma a játéknak az, hogy a szintek hat világra vannak szétosztva, minden világ külön elindítható a megfelelő jelszó ismeretével, ami véleményem szerint jobb, mint a szintek egyesével elérése. Nagyon tetszik az is a játékban, hogy az elvárásai nem unalmasak: időre kell teljesítened a szinteket (nem szadista módon kiszámolva, nem is túl kényelmesen), gondolkodni is kell (nem sakknagymester szinten, de nem is esik le sok dolog elsőre, másodikra, mondjuk egy általános iskolás szinten azért agyalós), és sok esetben még ügyesnek is kell lenni (nem Danterrifik végigjátszásához szükséges szinten, de nem is átlagosan unalmas, kihívásoktól mentes AGD játék szinten). Ez így összesítve, annak ellenére, hogy nem tökéletes az MK2 motor miatt, nálam még mindig 10/10.

és van még két B betűs játék, amit nagyon megkedveltem:

Bonnie and Clyde: http://zosya.net Lényegében egy Bomb Jack-klón, de sajátságosan. Nehézségét tekintve inkább picit a könnyű felé billen, nincsenek nagyon nehéz szintek, de vannak nehezen teljesíthetőek. Sokszor az adja a nehézséget csak, hogy időre megy, és néha nehezen átlátható a képernyő a grafika miatt. Jó a zenéje, szép a grafika, elég jó a vezérlés, a nehézségi szint, addiktív is, én 9/10-re taksálom.

Binary Land: https://www.joflof.com/binary.html#binary Az 1984-es arcade majdnem tökéletes portja, 100 szinttel, jó zenével, hangokkal, kicsit darabos vezérléssel, furcsa kezdő billentyűkiosztással (WASDM), egy kicsit ismétlődő játékmenettel, meredeken növekedő nehézséggel, de addiktív ez is, így 8/10 ez is az én nem túl szőrös szívemmel.

De jó év ez a spectrumosoknak, hiszen két RetroWorks játék is megjelent, az első, a Dungeons of Gomilandia nagyon tetszett, kihívásokat tekintve hasonlít a Black & White-hoz, talán az év legjobbja nálam (eddig), a második játékuk, a The Lost Treasures of Tulum egy kicsit kevésbé fogott meg, de az is jó, keveset játszottam vele, de valószínűleg később még nekiállok nyúzni. A Coloristic egy remek logikai játék, a BlockZ szintén (de ráférne egy kis Time-hack). A Trace It! az egyik kedvencem, primitív grafikája ellenére magával ragadott, visszaröpítve a nyolcvanas évek közepére. Aztán más nem jut eszembe, amivel több időt eltöltöttem volna, de ez is jó termés fél év alatt.

Üdv
m/zx

Avatar
Pgyuri
Alapító tag
Hozzászólások: 577
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34

Re: Black & White (Pat Morita Team, 2020, 128K)

Hozzászólás Szerző: Pgyuri » 2020.06.02. 21:58

Üdv,

Köszönöm a Danterrifik letöltési hivatkozását ... fura, hogy ahol ajánlják, azon keresztül nem lehet hozzáférni, de biztos én nem voltam elég kitartó.

Ez a fekete-fehér játék témája, de hogy kapcsolódjak hozzá, feketén-fehéren megmondom, hogy a Danterrifik játékkal egy baj van. Ha már szándékosan nagyon nehézre csinálják, akkor a programozó vegye a fáradtságot és pixel-perfektre kivitelezze, mert hogy nem az a játék, az biztos. Ettől függetlenül szórakoztató a nehézsége, bár igazi Spectrumon élvezhetetlen, de SpV reklámnak nem rossz, mert alig várja ez ember, hogy az újságban jöjjön az örökélet POKE.

A Bonnie és Clyde nem tetszett. Már a címe se utal a játékra, mert csak egyedül kell ugrálgatni és gyűjtögetni, a mellékszereplő csak díszítő elem (legalábbis, amíg eljutottam benne). A hátterek voltak a legjobbak, a többi hamar felejthető. Mondjuk ujjgyakorlatnak nem rossz, de akkor meg a pályákat kellene véletlenszerűen adnia és akkor talán jobban leköthetne.

Pgyuri

Avatar
mezei
Hozzászólások: 600
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Re: Black & White (Pat Morita Team, 2020, 128K)

Hozzászólás Szerző: mezei » 2020.06.03. 10:37

Pgyuri írta:
2020.06.02. 21:58
Ez a fekete-fehér játék témája, de hogy kapcsolódjak hozzá, feketén-fehéren megmondom, hogy a Danterrifik játékkal egy baj van. Ha már szándékosan nagyon nehézre csinálják, akkor a programozó vegye a fáradtságot és pixel-perfektre kivitelezze, mert hogy nem az a játék, az biztos. Ettől függetlenül szórakoztató a nehézsége, bár igazi Spectrumon élvezhetetlen, de SpV reklámnak nem rossz, mert alig várja ez ember, hogy az újságban jöjjön az örökélet POKE.
Örökélet? Kevés lenne. Olyan POKE kellene, ami szakaszokra bontaná a szinteket, és nem kellene mindig teljesen újrakezdeni azokat. Elég lenne akár annyi, hogy ha felvettem a vért tarlamazó fiolát, majd szokás szerint elhalálozok, akkor folytathassam a fiola helyéről a lelkem, testem és identitásom visszaszerzéséért folytatott pokoli küldetést.
Pgyuri írta:
2020.06.02. 21:58
A Bonnie és Clyde nem tetszett. Már a címe se utal a játékra, mert csak egyedül kell ugrálgatni és gyűjtögetni, a mellékszereplő csak díszítő elem (legalábbis, amíg eljutottam benne). A hátterek voltak a legjobbak, a többi hamar felejthető. Mondjuk ujjgyakorlatnak nem rossz, de akkor meg a pályákat kellene véletlenszerűen adnia és akkor talán jobban leköthetne.
A nőci tán amúgy is csak díszítő elem volt, valahol olvastam, hogy nem nagyon lődözött le senkit a mi valóságunkban sem. De amúgy jó ötlet lenne a véletlenszerű pálya, mert úgysincs túl nagy nehézségbeli eltérés, végig egész könnyű marad a játék.

Üdv
m/zx

Avatar
Pgyuri
Alapító tag
Hozzászólások: 577
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34

Re: Black & White (Pat Morita Team, 2020, 128K)

Hozzászólás Szerző: Pgyuri » 2020.06.04. 15:41

Üdv,

Nos valóban, a Danterrifikhez nincs értelme örökélet POKE-nak. A sérthetetlenség pedig értelmetlenné teszi a játékot. Hát igen, furcsa egy program. Értelmetlenül elnehezített, közben pedig van benne jópár ötlet, szellemes megoldás, amit csak nagyon kevesen fognak látni. Szerintem RZX-et is képtelenség csinálni belőle, mivel egy-két (majdnem az összes) rész tömény gyötrelem.

Végigküzdöttem, de nem tartottam annyira szórakoztatónak. Legalább véget csináltak hozzá, de azt igazi Spectrumon senki nem látta volna.

Pgyuri

Avatar
mezei
Hozzászólások: 600
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Re: Black & White (Pat Morita Team, 2020, 128K)

Hozzászólás Szerző: mezei » 2020.06.05. 07:28

Pgyuri írta:
2020.06.04. 15:41
Szerintem RZX-et is képtelenség csinálni belőle, mivel egy-két (majdnem az összes) rész tömény gyötrelem.
Pgyuri
Van rzx belőle egy hónapja, persze, ezerszeres mentegetéssel, leállítással, folytatással.
Én a 11. szintnél abbahagytam, de majd folytatom.

Üdv
m/zx

ui: lehet, hogy az utóbbi bejegyzéseknek csinálhattunk volna egy Danterrifik témát?

Válasz küldése

Vissza: “ZX Spectrum játék újdonságok”

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég