Timebomb átszínezése (1984 CDS Microsystem)

Beszélgessünk érdekesebb Spectrum programokról...
Avatar
Pgyuri
Alapító tag
Hozzászólások: 552
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34

Timebomb átszínezése (1984 CDS Microsystem)

Hozzászólás Szerző: Pgyuri » 2020.03.03. 23:42

Üdv,

Megint egy átszínezés, szintén Rev. Stuart kérésére. Most készült el, még meleg, így egyelőre csak a képeit teszem ide, hogy látható legyen, mi a változás.

Játéktermi változat:
checkj.jpg
Spectrum átirat:
origzx.jpg
Terv:
newtimebomb.jpg
Sikerült teljesen megvalósítani az általa megálmodott színeket. Rövid idézet a neki szóló levélből:

* tökéletes színek az első terved szerint
* tökéletes színek a menüben
* 85 byte felülírása
* 3 új belső eljárás, trükközés
* teszt-teszt-teszt
* 7 szint végigjátszása
* 3-4 órányi munka
* amikor először játszottam, csak a 4 irányt (QYIP) használtam, nem is tudtam a SPACE-ről. Mindig tanul az ember...
* eleinte csak az első szinten játszottam, mert nem jöttem rá az állításra, pedig 1-5-ig szabadon...

Még nem kért BASIC hack-attack leírást, így nem tudom itt publikálni. Egyelőre teszt alatt az átalakított játék, hamarosan publikáció.

Pgyuri

Avatar
mezei
Hozzászólások: 577
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Re: Timebomb átszínezése (1984 CDS Microsystem)

Hozzászólás Szerző: mezei » 2020.03.04. 09:17

Szia Pgyuri!

Úgy látom, Mr. Campbell gyorsan letudta a tesztet, és publikálta mindkét angol fórumon a z80-at. Azt nem igazán értem, hogy miért ez a nagy sietség, és miért nincs ideje legalább egy egyszerű tap fájl elkészítésére, de nem is ez a lényeg. Eddig két játék átszínezését kaptuk tőle, valójában Tőled, vagy az ötletet sem elfelejtve:Tőletek. Szubjektív nagyon a téma, de a Donkey Kongnál egyértelműen jobbnak tűnt a végeredmény az Ocean verziójánál, és indokoltnak tűnt az átalakítás, és további, hasonlóan elszínezett játékok átalakítása, főleg az olyan utólagos grafikai flikk-flakkokkal, mint amit a Donkey Kong kapott, de a Timebombnál elbizonytalanodtam. Lehet, hogy az eredeti (vagyis az újonnan átalakított) jól mutat, de ebben az esetben az átalakított verzió (az eredeti :)) sem tűnik rosszabbnak, sőt... Meló lehet benne rengeteg, mert ami Neked 3-4 órányi munka, az bizony sok, szórakozásnak nem lehet utolsó kikutatni a megfelelő kódrészleteket, így azt gondolom, hogy mindenképp megéri egy ilyen átalakítás.

Üdv
m/zx

Avatar
Pgyuri
Alapító tag
Hozzászólások: 552
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34

Re: Timebomb átszínezése (1984 CDS Microsystem)

Hozzászólás Szerző: Pgyuri » 2020.03.04. 09:42

Üdv,

Hát igen, az átszínezés nekem is mindig kérdéses, hogy értelmes feladat-e, de Stuart lelkesedik ezekért a dolgokért, így teljesen "hidegen" készítettem neki, vagyis nem foglalkoztam semmi egyébbel, mint a megoldással.

Amiért érdemes volt vele foglalkozni, mert megtornásztatta kopófélben lévő z80 agyi részeim. Számos ponton megizzasztott, volt, hogy már majdnem feladtam, de aztán győzött a szakmai kihívás és a "csakazértis".

Engem konkrétan maga a játék nem tudott megfogni. Nem szeretem az első ránézésre is céltalan játékot, ahol biztos GAME OVER vár a gratuláció legkisebb esélye nélkül is (elnézést, de a pontszám soha nem hozott lázba). Viszont érdekes volt szembesülni azzal megint, hogy leírás nélkül nekiálltam játszani vele és simán rohangáltam a pályán, majd teljesen véletlenül leltem rá a SPACE működésére, ami az egész addigi gyakorlást telibe lőtte. Reménykedtem benne, hogy lesz a játéknak régészeti szempontból értelme és nem csalódtam :)

Programozási oldalról ?izgalmas? kihívások voltak benne. Ez a játék a primitív PRINT-nek megfelelően működik, azaz a képernyőre írást így oldja meg. Ebből kifolyólag látszólag egyszerű a színek cseréje, de nem, mivel így nincs üres hely a stringekben és nem lehet beleszúrni új színvezérlő karaktereket. Ebből következően a "falat kapartam", amikor Stuart tervében színt kellene váltani egy kiírásban, de nincs ott rá megoldás. Persze mindig jön egy mentőötlet, egy trükk, de ha szépen lett volna programozva, akkor könnyebb lett volna minden.

Készítek egy leírást róla, hogy TAP/TZX rajongók is el tudják készíteni a számukra megfelelő formátumot :) Egy kis POKE áradat soha nem árt.

Pgyuri

Avatar
Pgyuri
Alapító tag
Hozzászólások: 552
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34

Re: Timebomb átszínezése (1984 CDS Microsystem)

Hozzászólás Szerző: Pgyuri » 2020.03.04. 19:43

Útmutató TAP/TZX rajongóknak

MERGE ""
STOP THE TAPE
NEW
CLEAR 24999
LOAD "" CODE
POKE válts át mindent hexadecimálisról decimálisra :)
SAVE "C" CODE 25500,6800 vagy RANDOMIZE USR 31911

Csak 85+1 byte-nyi POKE a játék kedvéért!


Rejtett meglepetés a high score képernyőn:

$67A8,01


Nehézségek:

#1 A játék standard PRINT eljárással ír bármit a képernyőre. A szöveg tartalmazza a színvezérlőket is, ezért elég nehéz színt váltani, ha nincsenek szabad karakterek benne (márpedig nincsenek).

#2 A játék a színek lekérdezésével ellenőrzi a mozgásokat a pályán, így mindent mindenhol le kell cserélni a helyes működéshez.


Menü:

$776C,02 piros bomba

$777C,06 sárga tégla

$779D,02 piros csizma

$6DF3,01
$77D6,CD
$77D7,30
$77D8,6D a koponya színét nehéz lecserélni kékre ...

$6D30,21
$6D31,01
$6D32,01
$6D33,22
$6D34,63
$6D35,59
$6D36,22
$6D37,83
$6D38,59
$6D39,C9 Trükk #1: ez az eljárás a képernyőn színezi át utólag, mert másképp nem lehet


Játékban:

$6D6D,06
$6DC6,06
$717A,06
$7269,06 sárga tégla

$702A,04
$7031,03 zöld-lila emberke

$6EE4,02
$7196,02
$7246,02 piros bomba

$7DCC,02
$7DD9,02
$7DE6,02
$7DF3,02 piros csizma

$6DCF,CD
$6DD0,40
$6DD1,6D

$6DEF,CD
$6DF0,50
$6DF1,6D

$6D40,21
$6D41,9D
$6D42,6D
$6D43,36
$6D44,07
$6D45,21
$6D46,97
$6D47,6D
$6D48,C9

$6D50,21
$6D51,9D
$6D52,6D
$6D53,36
$6D54,01
$6D55,21
$6D56,97
$6D57,6D
$6D58,C9 Trükk #2: két új eljárás kellett a koponyák kékkel kiírásához

$7A24,06
$7B1D,06
$7B31,06
$7B45,06
$7B59,06
$7B9B,06
$7BB0,06
$7BC5,06
$7BDA,06
$7E1D,06 piros csizmák mozgásához

$6A44,03
$714A,03 lila score a felső sorban

$7D3D,02 piros kicsi bomba a felső sorban

$715C,05
$73B9,05 világoskék SCRN szöveg a felső sorban

$72DA,CD
$72DB,20
$72DC,6D

$6D20,21
$6D21,03
$6D22,03
$6D23,22
$6D24,1A
$6D25,58
$6D26,22
$6D27,1C
$6D28,58
$6D29,22
$6D2A,1E
$6D2B,58
$6D2C,C9 Trükk #3: megint a képernyőn kell átszínezni közvetlenül a hi score-t

Ennyi :)

tbombnc3.z80
Csak egy ENTER és semmi más.
(7.59 KiB) Letöltve 5 alkalommal.

Pgyuri

Avatar
mezei
Hozzászólások: 577
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Re: Timebomb átszínezése (1984 CDS Microsystem)

Hozzászólás Szerző: mezei » 2020.03.05. 13:59

Pgyuri írta:
2020.03.04. 19:43
Útmutató TAP/TZX rajongóknak
Köszi, nagyon baráti, de legalább tap készíthető :)

Avatar
Bali
Alapító tag
Hozzászólások: 2377
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34
Tartózkodási hely: Budapest III.
Kapcsolat:

Re: Timebomb átszínezése (1984 CDS Microsystem)

Hozzászólás Szerző: Bali » 2020.03.05. 17:18

Hmm... most akkor az összes játéktermi átirat porondra kerül? :) Mondjuk erről pont nem tudtam, hogy az...
Valójában csak azt nem értem miért is színezték át ezeket a készítéskor, főként ha a Spectrum is rendelkezett hasonló színekkel. Lehetett ez valami kikötés, hogy ne hasonlítson teljesen az eredetire? Na mind1.

Ez egyébként nem volt csúnya eddig sem, persze most se lett rosszabb. Ez az irányzat különben tetszik, meg lehetne olyan is, ahol az elvetemült billentyű kiosztást is javítanánk.
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft

Válasz küldése

Vissza: “ZX Spectrum programok”

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég