2017. 15. heti zsákbakazetta 2.0: How to be a Hero

Spectrum játékkazetta nyereményjáték...
Avatar
Bali
Alapító tag
Hozzászólások: 2309
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34
Tartózkodási hely: Budapest III.
Kapcsolat:

2017. 15. heti zsákbakazetta 2.0: How to be a Hero

Hozzászólás Szerző: Bali » 2017.04.11. 21:04

Kivételesen húztam egy alternatívát erre a hétre, de aztán most már nincs több... :)

Az újak kedvéért:
Van pár tonnányi kazettám a garázsban ezért úgy döntöttem, hogy útjára indítok ezt a kis játékot. Hetente belenyúlok egy nagy szatyorba és kiveszek egy Spectrum játékkazettát. Ezt itt közzéteszem és aki a legtöbb pontot tudja prezentálni, megnyerte a kazit.
Most azt gondolom, hogy elég egy screenshot-ot beküldeni, nem hinném, hogy itt bárki is photoshoppal próbálkozna.
Elvben hetente, vasárnap éjfélig kell beküldeni a high score-okat, de legkésőbb a következő játék beküldéséig.

Az első három helyezett kap pontot: 3, 2, 1

A szabály egyébként evolúcióval fejlődik, az is nyugodtan játsszon, aki nem szeretné a kazettát, mert Speccyalista pont jár a győzelemért, a kazetta ilyenkor azé lesz, aki a rangsorban a következő és persze igényli, és így tovább.

Megfontolva Pgyuri azon szabálymódosítási indítványát, miszerint minden résztvevő kapjon pontot, az első 10 résztvevő kap 1 pontot.

http://www.worldofspectrum.org/infoseek ... id=0002368
HowToBeAHero.jpg
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft

Avatar
Bali
Alapító tag
Hozzászólások: 2309
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34
Tartózkodási hely: Budapest III.
Kapcsolat:

Re: 2017. 15. heti zsákbakazetta 2.0: How to be a Hero

Hozzászólás Szerző: Bali » 2017.04.11. 21:13

Na remélem ez már megfelel a kényes izléseteknek. :)
Szerintem ez egész jópofa, mindenesetre lehet benne pontot szerezni.
HowToBeAHero_Bali.gif
2110
Viszont a pontszámot csak akkor mutatja meg, ha már vége. Ez tetszik. :)
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft

Avatar
mezei
Hozzászólások: 559
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Re: 2017. 15. heti zsákbakazetta 2.0: How to be a Hero

Hozzászólás Szerző: mezei » 2017.04.12. 07:58

How To Be A Hero.jpg
Csak hogy ne maradjak pont nélkül :)

Avatar
Pgyuri
Alapító tag
Hozzászólások: 538
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34

Re: 2017. 15. heti zsákbakazetta 2.0: How to be a Hero

Hozzászólás Szerző: Pgyuri » 2017.04.12. 09:36

Üdv,

Természetesen nyereményt nem kérem :) Majd még "gyűröm" egy kicsit valamikor.
kep2.jpg
30614 pont

Avatar
Pgyuri
Alapító tag
Hozzászólások: 538
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34

Re: 2017. 15. heti zsákbakazetta 2.0: How to be a Hero

Hozzászólás Szerző: Pgyuri » 2017.04.12. 17:57

Üdv,

Versenyen kívüli ponteredmény örökélet vagy bármi photoshop nélkül.

Kijavítok benne egy "gyári" bug-ot is, mert különben nem lehet végigcsinálni bizonyos helyzetekben.

Pgyuri
Csatolmányok
kep2b.jpg
Ez a ponthatár... 65535

Avatar
mezei
Hozzászólások: 559
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Re: 2017. 15. heti zsákbakazetta 2.0: How to be a Hero

Hozzászólás Szerző: mezei » 2017.04.12. 19:03

Pgyuri írta:Kijavítok benne egy "gyári" bug-ot
Nos, ez érdekesen hangzik, szívesen olvasnék róla.
És miért versenyen kívül, ezek szerint szabályosan érted el ezt a szép pontszámot.

Üdv
m/zx

Avatar
Pgyuri
Alapító tag
Hozzászólások: 538
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34

Re: 2017. 15. heti zsákbakazetta 2.0: How to be a Hero

Hozzászólás Szerző: Pgyuri » 2017.04.13. 19:23

Üdv,

Csak neked, M/ZX pajtásom :)

Ha valaki végignézi a végigjátszását ennek az unalmas játéknak, akkor a 3. szint végén - ahogy az RZX készítő is írta - lefagy a játék. Ez indított el azon az úton, hogy rájöjjek, mi a baj. Magát a lefagyást sikerült hamar feloldani és rájönni, mivel függhet össze, de javítani már annál nehezebb volt.

A játék folyamatosan üzenget a képernyő alsó részén scrollozódó szövegben, hogy épp mi történt. Ezt nagyon szép megoldással, pufferelve végzi, ami azt jelenti, hogy ha sok egymást követő üzenet jön, akkor azok szépen sorban megvárják egymást, míg végigérnek, így nem maradunk le semmiről. Ráadásul még arra is figyel, hogy egyforma üzenetek ne kövessék azonnal egymást, tehát látszott, hogy intelligens megoldás készült. Ahhoz, hogy ez szépen, folyamatosan scrollozódjon, a 2-es megszakítás eljárásában jelenítette meg, ami külön finomsága.

A lefagyás oka az volt, hogy a program úgy gondolta, fut még szöveg a képernyőn, így várt annak kifutására a szint teljesítésénél, de az soha nem következett be, így nem kaptuk meg a jogos gratulációnkat.

A hiba eléggé elbújt, maga a 2-es magszakítási rendszer okozta. Igaz, hogy végtelenül kicsi az esélye, hogy pont 2 üzenet pufferelése közben következzen be egy magszakítás (vegyük 1 millióhoz), de hosszas próbálgatás, türelem után elő tudtam állítani és valóban, úgy ragadt magában a progam, onnantól semmilyen üzenet nem jelent meg, betelt a puffere, de soha ki nem ürült, így a végén is végtelen sokáig várt.

A javítás látszólag könnyű lehetett volna (programozók rávágják, hogy tiltsam le a megszakítást a beállítás idejére, de ez nem volt alkalmazható, mivel a kódban rengeteg helyen hivatkozott rá, üres memória kereséséhez pedig teljes visszafejtés kellene), végül meg kellett érteni a szöveg kiírás kódját és rá is találtam a hibára, ahol a késleltetést rossz értékre állították be. Ezt helyesre javítva már többet nem lehetett baj.

A másik gyári hiba már érdekesebbnek látszott. A térképet megnézve
HowToBeAHero.jpg
Térkép
feltűnhet bárkinek, hogy hiányzik a fal a jobb-felső sarokban. Valóban, ott ki is lehet rohanni a pályáról és jó esetben fél gratulációt kapunk (sikerült kijutni, de nincs meg minden papírrészlet), rossz esetben lefagy a játék.

Térképet javítani a legnehezebb, mert ahhoz meg kell érteni a tárolási struktúrát. Nem titok, erre most nem pazaroltam időt, a nyers erő módszerével írtam felül a memóriának azon részét, ahol sejteni véltem a térkép kódolását, majd meg is leltem hamar, hogy melyik terület lehet az. Persze nem ilyen egyszerű, mert trükkösen tárolta, hogy miképp épül fel a pálya, azt bizony meg kellett érteni, majd bekódolni 123 byte-ot. Nem is érthető, hogy a programozó hogy véthette el, mert mintha véletlenül rontotta volna el azt a részt, vagyis nem szemét, hanem értelmes butaság volt azon a területen. Mintha csak utólag írt volna rossz helyre térkép adatokat.

Lényeg, hogy ez is javítva lett.

Maga a játék érdekessége az Easter Egg-je (azt nevezzük annak, amikor a programozó elrejt valami a játékban, amit normál körülmények között senki nem vehet észre):

A BASIC betöltő rejett üzenetet tartalmaz ("Stu" az Stuart Middleton):

"
First of all I would like to thank stu (car destroyer)for letting me loose on this loader.

We would like to thank everyone and anyone who helped, hindered,or was involved in this project.
Thanks to Stu(grovel),for the program,me and my dad for the ace grafix,rob for the maps,Ade and Rich for looking cool, Ray for the DESIGNER WIGS©,and all at the Kebab house.

Thanks to Central for the amazingly brillllliant prog

TRAPDOOR ('ello there!)

Special thanks to Dawn, for being Stu's sister,Tracey for writing all the letters, Louise,Sue & Sue for being the most beutiful people in the world,the cleaning lady for her entertaining stories,a bottle of cheese for being at the top of the stairs,and the CO-OP for producing the worlds best pineapple chunks!

There is slightly more sound in this game than there was in UNIVERSAL HERO,but still no tune,so we again suggest that you play a good record such as the PARADE album by Prince in the background!

Dont forget to look out for more superultramega games from XCEL in the future.

Lee stevenson (grafix)

GOOD LUCK BERT!!!!

O.K, so I play universal hero now & again,,I can handle it..........................AAAAAAAAAARRRRRRRRRGGGGHHH! I could give up tomorrow.....if I wanted to . Could'nt I?? .It's not like i'm going to become a programmer!
"


Ezen túlmenően ez a programozó nagyon szerelmes volt, amit több játékában is elbújtatva kimutatott. Itt a térkép tartalmaz olyan részeket, amelyek erre utalnak :)
kep1.jpg
Szerelem ...
kep2.jpg
Szerelem ...
A játéknak célja is volt. 3 szintet kellett tejlesíteni, minden szint végén megjelent az elért pont és egy kód, amiből ha mindhárommal rendelkeztünk, akkor beküldhettük neki. Arról, hogy mit nyerhettünk volna, nem szól a fáma, de majd M/ZX barátom felkutatja!

Pgyuri

Avatar
Zozosoft
Hozzászólások: 788
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:03
Kapcsolat:

Re: 2017. 15. heti zsákbakazetta 2.0: How to be a Hero

Hozzászólás Szerző: Zozosoft » 2017.04.13. 20:02

A javított verziót nem teszed közzé?

Avatar
mezei
Hozzászólások: 559
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Re: 2017. 15. heti zsákbakazetta 2.0: How to be a Hero

Hozzászólás Szerző: mezei » 2017.04.14. 08:57

Szia Pgyuri!

Ez igen! Egy "kis" problémamegoldás jól meg tudja mozgatni az agysejteket, és ennél a játéknál látszik, hogy maga a játék minősége mit sem számít. Először nem is értettem, hogy mi ez a nagy felbuzdulás részedről, aztán már sejtettem, hogy valamit észrevehettél, amit mi, többiek nem. Őszintén szólva, nekem még az Escape-MCP is jobban bejött.

Van egy dolog, amit nem értek, azt írod, hogy "végül meg kellett érteni a szöveg kiírás kódját és rá is találtam a hibára, ahol a késleltetést rossz értékre állították be. Ezt helyesre javítva már többet nem lehetett baj." Itt arra gondolsz, hogy két felirat közötti késleltetés? De nem is ez a lényeg... nem értem, megváltozik egy érték, oké, de attól miért nem lehetséges, hogy a pufferelés és a megszakítás egybeesik? A feliratok megjelenése elvileg a játékos tempójától függ, nem? Szóval egy óvatlan pillanatban nem dönthetem romokba bármilyen késleltetéssel a játékot? És mi van a 'Message on/off' gombbal? Az teljesen letiltja a feliratokkal kapcsolatos részeket, vagy megcsinálja akkor is a megszakításos dolgot, csak nem írja ki az üzenetet?

Az easter eggért külön hála, ráadásul megtalálása most, húsvétkor különösen stílszerű :) És még a térképen megjelenő feliratokra, valamint a játék végén kiírt ananászos dologra is ad némi magyarázatot.

"A játéknak célja is volt. 3 szintet kellett tejlesíteni, minden szint végén megjelent az elért pont és egy kód, amiből ha mindhárommal rendelkeztünk, akkor beküldhettük neki. Arról, hogy mit nyerhettünk volna, nem szól a fáma, de majd M/ZX barátom felkutatja!"

Jó lenne felkutatni, vagy végignyomom a szinteket, vagy végig pörgetem az rzx-et, hogy megtudjam mit ír ki a játék a szintek végén, izgalmas.

Üdv
m/zx

Avatar
Bali
Alapító tag
Hozzászólások: 2309
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34
Tartózkodási hely: Budapest III.
Kapcsolat:

Re: 2017. 15. heti zsákbakazetta 2.0: How to be a Hero

Hozzászólás Szerző: Bali » 2017.04.15. 18:29

Az ilyen játékoknak lassan nyithatnánk egy újabb fórumot, pláne ha még javítások is születnek hozzájuk. De mondjuk már az is hasznos infó lehet, hogy melyik amelyiket nem lehet végigjátszani, mikben vannak hibák.
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég