2017. 10. heti zsákbakazetta: SKULL

Spectrum játékkazetta nyereményjáték...
Kiki
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2012.01.09. 01:26

Re: 2017. 10. heti zsákbakazetta: SKULL

Hozzászólás Szerző: Kiki » 2017.03.16. 22:18

Kipróbáltam ezt a játékot. A bugoktól eltekintve kifejezetten szórakoztatónak találtam. Régóta nem játszottam a Speccyn olyan játékkal ami lekötött volna. Sajnos a mai világban már a szórakoztatás mellett vannak bizonyos szintű audiovizuális elvárásaim egy játékkal kapcsolatban, és... Na szóval a kis gumibillentyűs ezen a területen már nem tud teljesíteni. De ezzel az 1984-es őskövülettel valahogy elvoltam. Kár a hibáiért, a néha kiszámíthatatlan viselkedéséért. Sajnos a nevezési határidőről lemaradtam, de sebaj, legalább játszottam egy jót :D
Köszi Bali az ajánlást, bár tudom, hogy zsákbamacska szerűen csinálod, de ez most bejött!

Avatar
mezei
Hozzászólások: 559
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Re: 2017. 10. heti zsákbakazetta: SKULL

Hozzászólás Szerző: mezei » 2017.03.17. 09:48

pupos írta: Kérem, hogy a nyeremény menjen mz/x-nek, különös tekintettel arra, hogy játszott a progival, bár utálta!
Nagyon szépen köszönöm, igyekszem a következő játékokat is utálni! :)

Avatar
Pgyuri
Alapító tag
Hozzászólások: 538
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34

Re: 2017. 10. heti zsákbakazetta: SKULL

Hozzászólás Szerző: Pgyuri » 2017.03.17. 16:21

Üdv,

Várunk-várunk-várunk, vajon mi kerül elő a zsákból....

meg a helyreigazítást is várom....

ez a SKULL nevű - ezek szerint csúcskategóriás játék - bug-jai érdekelnének. No nem javítás céljából, hanem mert mindig érdekesek.

Szabálymódosítás szabálymódosítási kérelme:

Bárki csinálhat több pontot, mint M/ZX, de ehhez előtte írásos nyilatkozatában le kell mondania kazetta igényéről!

Pgyuri

pupos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2012.01.06. 22:51

Re: 2017. 10. heti zsákbakazetta: SKULL

Hozzászólás Szerző: pupos » 2017.03.17. 16:43

Szia Kiki! Neked mennyi pont jött össze kb.?
Azért is kérdem, mert hátha te rájöttél, mire ad 10-20 pontnál többet.

Kiki
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2012.01.09. 01:26

Re: 2017. 10. heti zsákbakazetta: SKULL

Hozzászólás Szerző: Kiki » 2017.03.19. 00:52

Kb. fél órát toltam bele, valamivel 700 pont felett tudtam teljesíteni. A pontozás mikéntjére nem igazán jöttem rá. Ehhez kapcsolódik az egyik bug is.
Szóval fél óra játék után tekintélyes buglistára tettem szert:
1. Pontozás. Volt olyan, hogy a játékot elkezdve azonnal 400+ pontom volt.
2. Mindemellett úgy tűnik kissé hektikusan is pontoz. Persze biztos van benne valami logikai rendszer, de úgy látszik nem csak én nem jöttem rá erre a logikára. Valószínűleg a korát meghaladó programozói tudás áll mögötte, és fuzzy logikát használ.
3. Kerültem olyan helyzetbe, hogy nem volt kiút. 2 rács + 2 fal + 0 kulcs + 0 restart. Ez így emulátoron nem gáz, de autentikus módban -14 évesen- lett volna egy újabb sérülés a gépházon.
4. A csapóajtók is igen furán működnek. Néhol lezuhanunk ott is, ahol semmiféle ajtó/luk nincsen, néha pedig simán átsétál az ember rajtuk. Megfigyeléseim szerint 4 féle "átjáró" van. A létrás, a zárt luk, a nyitott luk és a nyitódó-záródó luk. Működésük némiképp kiszámíthatatlan.
5. A térkép olyan, mint a Fred-ben. Nem tudom mi alapján adja, de legtöbbször nincs, csak az képernyő alján valami maszat. Amíg van, addig viszont jól használható, de ez inkább csak másodpercekben mérhető időtartam.
6. A High Score táblába nem lehet beírni, hogy Kiki. Mindig Ki ki lesz belőle. Ezek direkt engem szívatnak, hogy Bali fele nehogy hiteles screenshottal tudjak szolgálni. Tuti kimagyarázta volna, hogy igazából azt a több ezer pontot nem is én értem el, hanem a netről töltöttem le egy másik játékos képmentését.

Kár ezért a játékért. Tényleg jól el lehet(ne) szórakozni vele. Az ötlet szuper, a kivitelezés is rendben volna, a grafika egész jól van megcsinálva. Szerintem a korát messzemenően megelőző játékról van szó. A hosszútávú szórakozást viszont tönkreteszik a fent megemlített hibák.

Avatar
mezei
Hozzászólások: 559
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Re: 2017. 10. heti zsákbakazetta: SKULL

Hozzászólás Szerző: mezei » 2017.03.19. 12:25

Sziasztok!

A leírás szerint a pályák véletlenszerűen generáltak. Ez már abból is látszik, hogy átesve egy nyíláson (elveszítve egy életet) lazán előfordulhat, hogy a következő pályán is szerény személyem alá generál a játék egy lyukat, ezzel megfosztva egy újabb élettől. Köszönöm!
A padlón lévő objektumokról:
- Csapdák: ezek a térképen a fekete, teli négyzetek. a 3D nézeten pedig a folyosón tátongó lyuknak látszódnak. Ha belelépsz, elvesztesz egy életet.
- Csapóajtók: a térképen üres négyzetek, a 3D nézeten leginkább kis szőnyegnek látszódnak. Ezek a csapóajtók 20%-os eséllyel nyitottak, ha rájuk lépsz. Ha ilyen van előtted, száguldj át rajta, hátha mázlid lesz, és nem esel le. Ha leesel, elvesztesz egy életet.
- Létrák: X a jelzésük a térképen, a 3D nézetben létrának látszódnak. A létrán kötelező jelleggel le KELL mászni, nincs kibúvó, de miért is?
Mind a három objektum bátran változtatja a helyét, lazán alád ugranak adott esetben. Ilyenkor rosszkor voltál rossz helyen.
A pontozásról:
- Koponya gyémántszemei: 15 (tehát gyémántonként 7,5 pont), kereszt:10, kulcs: 7, arany pénz: 5, bronz pénz 2 pont. Ha Pgyuri vagy, akkor csak 1 pontot kapsz, de miért is? Ezt még nem tudjuk :? Nos?
- Ha felhasználsz egy kulcsot, az mínusz 7 pont (a rácsok miatt néha meg kell tenned). A térkép megnézése mínusz 25 pont (ennek nem sok értelmét látom, de talán hasznos is lehet).
Ha a koponya, akivel találkozol nem rendelkezik két gyönyörű gyémántszemmel, akkor egy életet elvesztesz, ilyenkor a véred látványosan végigcsorog a képernyőn. Előbbi balszerencsés végkifejlet a keresztekkel van összefüggésben. A keresztek a koponya közelsége esetén inverz módban jelennek meg 10 másodpecig, majd villognak 5 másodpercig, ebben a 15 másodpercben te vagy a nyerő a koponyával szemben, győzelmed jutalma a koponya két szép szeme, ha sikerül elkapnod. A 15 mp eltelte után viszont a koponya kerül előnybe (már szép szemek nélkül). Kicsit Pac-Man-hez hasonló a jelenség, mikor felvetted a pirulát...
Van a képernyő alján egy sorminta (valójában a karkötőd, mert hangyányit nőies vagy), az jelzi a koponyák számát és hozzád képest a helyzetüket. Ha világoskék a jelük, akkor 4 vagy több, ha zöld, akkor 3, ha lila, akkor 2, ha piros, akkor egy lépésre van tőled Mr. Skull.
Néha világos fehér lesz a kép, máskor meg nem az, ez miért lehet? Bugokat nem találtam, a sok ponttal való kezdést, vagy a sok pont megszerzését sem sikerült előidéznem. Nem lehet, hogy valami emulálási hiba? Kiki, pupos, melyik emulátorral játszottatok?

Üdv
m/zx

ui: Pgyuri, hogy sikerült egy pontot szerezned?

Kiki
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2012.01.09. 01:26

Re: 2017. 10. heti zsákbakazetta: SKULL

Hozzászólás Szerző: Kiki » 2017.03.19. 14:05

Nemegyszer előfordult, hogy nem mentem le a létrán, hanem előtte összeszedtem a környezetemben megjegyezhető visszatalálási távolságban lévő cuccokat. Nem vettem észre, hogy bármilyen hátrányom származott volna ebből.
Szerintem vehetjük bugnak az általad említett leesés után alám generált újabb lukat. Most, hogy említetted, nekem is eszembe jutott, hogy találkoztam ilyennel.
A fehér felvillanás azt jelzi, hogy amint áthaladtál a következő képernyőre, a rács becsapódott mögötted.
Spectaculatoron játszottam Win alatt, nemigen tudom elképzelni, hogy hibás lenne.

Avatar
mezei
Hozzászólások: 559
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Re: 2017. 10. heti zsákbakazetta: SKULL

Hozzászólás Szerző: mezei » 2017.03.19. 15:40

Kiki írta:Nemegyszer előfordult, hogy nem mentem le a létrán, hanem előtte összeszedtem a környezetemben megjegyezhető visszatalálási távolságban lévő cuccokat. Nem vettem észre, hogy bármilyen hátrányom származott volna ebből.
Bocs, félreérthetően fogalmaztam. Arra gondolta, hogy mikor rálépsz a létrára, akkor levisz egy szinttel lejjebb, ebben nincs választásod.
Kiki írta:Spectaculatoron játszottam Win alatt, nemigen tudom elképzelni, hogy hibás lenne.
Valószínűleg nem, én is azzal játszottam.

pupos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2012.01.06. 22:51

Re: 2017. 10. heti zsákbakazetta: SKULL

Hozzászólás Szerző: pupos » 2017.03.19. 15:57

Fuse-zal játszottam a TAP kiterjesztésű fájllal.
A létra olyan mint bármilyen 2d játékban az exit. Rálépsz, exit.
Szerintem mindent megfejtettetek. Valódi bugnak az tűnik, hogy néha tényleg mintha hozzám vágna egy csomó pontot. Rögzíteni kéne RZX-ben amikor ez történik, hátha Pgyurinak hasznos!

Kiki
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2012.01.09. 01:26

Re: 2017. 10. heti zsákbakazetta: SKULL

Hozzászólás Szerző: Kiki » 2017.03.19. 17:50

Rögzíteni kéne RZX-ben amikor ez történik, hátha Pgyurinak hasznos!
Hasznosnak biztosan hasznos, hiszen van még mit tanulnia :twisted: Csak szerintem nem érdekli már :(

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég