Mister Kung-Fu (Uprising games, 2018, 48K+AY)

Lássuk milyen új játékok születnek manapság...
Avatar
mezei
Hozzászólások: 563
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Mister Kung-Fu (Uprising games, 2018, 48K+AY)

Hozzászólás Szerző: mezei » 2019.01.05. 17:39

Kép

Cím: Mister Kung-Fu
Kiadó: Uprising games
Szerzők: Elton Bird (kód, grafika, zene), Andrew McDonell (grafika), Tony Pastor (kiegészítő grafika), Stuart Campbell (borító)
HW igény: 48K+AY
Stílus: arcade/verekedős
Vezérlés: Billentyűzet: újradefiniálható (alapértelmezés: O, P – balra, jobbra, Q, A – ugrás, guggolás, Sp – ütés) és Kempston, Sinclair Joystick
Megjelenés: 2018. december, ingyenesen letölthető

Kép

Az Uprising Games bemutatkozása, első játéka ez a remake, amit a ZX-DEV M.I.A. - Remakes versenyre nevezett be Elton Bird. A játék eredetije az Irem 1984-ben kiadott árkádja, aminek született Spectrum átirata is, de az US Gold 1986-os verziója csalódást keltő, ezért próbált az Uprising csapata egy jobbat összedobni.

A sztori főszereplője Mister Kung-Fu (Master), alias Thomas, aki bepöccen, miután megtudja, hogy barátnőjét, Silviát fogva tartják az Ördög Templomában tanyázó rosszak. Tomi boy úgy látja, hogy jó eséllyel felveheti a harcot egy egész sátánista karategalerival szemben, így nekilódul, hogy megmentse szerelmét, mit neki öt emeletnyi ördögtemplom, meg gazfickók...

Avatar
Bali
Alapító tag
Hozzászólások: 2328
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34
Tartózkodási hely: Budapest III.
Kapcsolat:

Re: Mister Kung-Fu (Uprising games, 2018, 48K+AY)

Hozzászólás Szerző: Bali » 2019.01.06. 20:46

Olyan kis kellemes gáme, könnyen irányítható a figura (nem úgy mint, a sai combatban :)), de nekem valahogy fura, hogy jobbról-balra kell vonulni.
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft

Avatar
mezei
Hozzászólások: 563
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Re: Mister Kung-Fu (Uprising games, 2018, 48K+AY)

Hozzászólás Szerző: mezei » 2019.01.06. 22:25

Megjelent a játék 1.1-es változata, számos javítást tartalmaz, az eredeti linkről letölthető.

Ez a verziózás eszembe juttatta, hogy mennyire zavaros a kiadási helyzet napjainkban. Már eleve az elvesz sok időt, hogy követem a kiadásokat, de még azt is nézegetni, hogy megjelenik egy javítás...
Aztán meg vannak játékok alpha (The Big Sleaze 2.5), beta (Lovecraft Mythos), demo (Pushbot), RC meg nem tudom milyen állapotokban, melyekre a szerző azt mondja, hogy az már a "'kiadott" verzió, pl. a Bomb Munchies megszámlálhatatlan verziója 2014 óta, vagy a Yankee in Iraq 2016 óta elkészült tizensok verziója, igaz még ez, meg az nincs benne (többnyire hangok, zene), valami nem jól működik még, stb. Ilyenkor elgondolkozom, hogy mi a kiadás dátuma a klasszikus értelemben? Nem mintha számítana... de mégis: a Bomb Munchies 2014-2017?, a Yankee in Iraq meg 2016-2017? Vagy ha megjelenik a Pushbot nem demónak nevezett verziója, akkor az már nem 2018-as játéknak mondható?
Míg vannak játékok, pl. a 2018-ban beta állapotban közölt, majd további fejlesztéseken átjutó The Vectornauts, melyek már kész vannak, túl vannak a tesztelésen, de a szerző mégsem teszi elérhetővé, nem mondja, hogy kész van, és addig én sem mondhatom Nektek, hogy "ki van adva". Ám lehet, hogy két hét múlva mégis nagyközönség elé kerül, anélkül, hogy a 2018-as verzió óta bármilyen módosítás történt volna. Akkor az egy 2018-as, vagy egy 2019-es játék?

A gondot az okozza, hogy valaki egy bizonyos állapotra azt mondja, hogy 1.0, míg másnak az csak prealpha 0.000001.

Mennyivel egyszerűbb volt régen, mikor a "kész van" azt jelentette, hogy kazettára került a játék, majd max kiderül, hogy tele van hibákkal, de kit érdekel, már úgyis megvették...

Tudom, hülyeség az egész, engedjem el :)

Avatar
mezei
Hozzászólások: 563
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Re: Mister Kung-Fu (Uprising games, 2018, 48K+AY)

Hozzászólás Szerző: mezei » 2019.01.21. 10:56

mezei írta:
2019.01.06. 22:25
Megjelent a játék 1.1-es változata, számos javítást tartalmaz, az eredeti linkről letölthető.

Ez a verziózás eszembe juttatta, hogy mennyire zavaros a kiadási helyzet napjainkban. Már eleve az elvesz sok időt, hogy követem a kiadásokat, de még azt is nézegetni, hogy megjelenik egy javítás...
Aztán meg vannak játékok alpha (The Big Sleaze 2.5), beta (Lovecraft Mythos), demo (Pushbot), RC meg nem tudom milyen állapotokban, melyekre a szerző azt mondja, hogy az már a "'kiadott" verzió, pl. a Bomb Munchies megszámlálhatatlan verziója 2014 óta, vagy a Yankee in Iraq 2016 óta elkészült tizensok verziója, igaz még ez, meg az nincs benne (többnyire hangok, zene), valami nem jól működik még, stb. Ilyenkor elgondolkozom, hogy mi a kiadás dátuma a klasszikus értelemben? Nem mintha számítana... de mégis: a Bomb Munchies 2014-2017?, a Yankee in Iraq meg 2016-2017? Vagy ha megjelenik a Pushbot nem demónak nevezett verziója, akkor az már nem 2018-as játéknak mondható?
Míg vannak játékok, pl. a 2018-ban beta állapotban közölt, majd további fejlesztéseken átjutó The Vectornauts, melyek már kész vannak, túl vannak a tesztelésen, de a szerző mégsem teszi elérhetővé, nem mondja, hogy kész van, és addig én sem mondhatom Nektek, hogy "ki van adva". Ám lehet, hogy két hét múlva mégis nagyközönség elé kerül, anélkül, hogy a 2018-as verzió óta bármilyen módosítás történt volna. Akkor az egy 2018-as, vagy egy 2019-es játék?

A gondot az okozza, hogy valaki egy bizonyos állapotra azt mondja, hogy 1.0, míg másnak az csak prealpha 0.000001.

Mennyivel egyszerűbb volt régen, mikor a "kész van" azt jelentette, hogy kazettára került a játék, majd max kiderül, hogy tele van hibákkal, de kit érdekel, már úgyis megvették...

Tudom, hülyeség az egész, engedjem el :)
Csak én érzem úgy, hogy ezt ma írtam? Vagy megbolondult a fórummotor?

Avatar
Pgyuri
Alapító tag
Hozzászólások: 541
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34

Re: Mister Kung-Fu (Uprising games, 2018, 48K+AY)

Hozzászólás Szerző: Pgyuri » 2019.01.21. 11:36

Üdv,

Számomra ez a "legspectrumtalanabb" dolog a világon. Mindenki verziózgat, javítgat, mert tesztelni képtelen, türelmetlen, kiadja úgy, hogy nem is játszott vele rendesen, majd megy a nagy köszöngetés, Te meg érezd magad nehéz helyzetben, hogy most publikusan írd meg, hogy mekkora BUG van benne vagy legyél diszkrét.

1:
Igen, hetekig tart egy normális teszt, miközben már tele a hócipőd a játékkal.
Igen, ha belejavítasz, kezdheted elölről az egészet, GO TO 1
Igen, rájössz, hogy valami nem tökéletes, írhatod át, GO TO 1
Igen, ezernyi játék után egy hiba, ami reprodukálhatatlan. Ott hagyod vagy keresed és GO TO 1

Nekem elveszett a varázs az új játékoknál és szerintem ennek erős részében ez a felelős, illetve a programozók felelőtlensége. Ki nem állhatom ezt a verziózgatást. Mert ha még venné a fáradtságot és nosztalgikusan POKE vagy esetleg ön-hack-jellegű kis BASIC javító programot adna ki, akkor TALÁN elnézném. De így nem. Siralmas és lehangoló.

Akik ismernek, tudják, mennyire nagy hangsúlyt teszek erre. Ha a legutóbbi példát veszem csak, ahol szegény Zozo kénytelen volt az Enterball gyári programban megtalálni a hibát azért, hogy bizonyítsa nekem, nem a spectrumos átiratban keletkezett. És bizony, amíg ki nem derült, nem adtam áldásom a programra...húzódott is sokáig a kiadása, majd ... de ez már nem lényeges.

Pgyuri

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég