O-Eyes (oblo, 2018, 48K)

Lássuk milyen új játékok születnek manapság...
Avatar
mezei
Hozzászólások: 559
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

O-Eyes (oblo, 2018, 48K)

Hozzászólás Szerző: mezei » 2018.12.13. 20:49

Kép

Cím: O-Eyes
Szerző: oblo
HW igény: 48K
Stílus: arcade/labirintus/lövöldözős
Vezérlés: Billentyűzet (K, L, S, X, M - balra, jobbra, del, le, tűz) és Kempston, Sinclair Joystick
Megjelenés: 2018. december, ingyenesen letölthető
Forrás oldal

Kép

Oblo hihetetlen sebességbe kapcsolt, második decemberi játékát jelentette meg! Az utolsó játékánál is használt Boride 0.5 és ZX Basic Compiler 1.8.9 segítségével portolta Spectrumra az Eyes című 1982-es pénzbedobóst, konkrétan még a pénz bedobását is...

Egy kalapot viselő szemgolyó vagy egy rád lövöldöző, számítógép által vezérelt szemeket is otthont adó labirintusban, erre utal a cím is. Nem, nem a labirintusra, a szemekre. A célod az, hogy megsemmisítsd az összes pontot, vagy eldőlt homokórát, vagy ki tudja mit. Ha ez sikerül, akkor új szintre lépsz. A lényeg: kilőni kell, nem megenni, az egy másik játék. Szerencsés bolygóállások esetén, ha kilősz egy komputerizált szemet, majd nagyon gyorsan bekapod, azzal egy időre a labirintust szemtelenebbé teszed.

Játék előtt az '5' és '6' billentyűkkel tudsz pénzt bedobni a gépbe! Nem vicc, hidd csak el, dobáld tele, de csak óvatosan, mert kivenni nem lehet!

Avatar
njozsef
Alapító tag
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2012.01.06. 18:49

Re: O-Eyes (oblo, 2018, 48K)

Hozzászólás Szerző: njozsef » 2018.12.13. 23:24

A betöltő és a játékról készült kép tetszetős, a játék hangja, a sprite-ok mozgása viszont engem az 1982-83 körüli időszakra repít vissza. Akkor még felkeltette volna az érdeklődésemet ez a program, de azóta ennél sokkal szebben kivitelezett játékok is készültek már.
Ha viszont figyelembe veszem, hogy ez a program BASIC-ben íródott és abból fordították le, akkor már érthető, hogy miért ilyen a játék hangja és a karakterek mozgása.
Biztosan sokat dolgozott a játékon a készítője, de sajnos nem ez lesz az a játék, amit akár emulátorba vagy akár a Speccybe be fogok tölteni.

Avatar
mezei
Hozzászólások: 559
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Re: O-Eyes (oblo, 2018, 48K)

Hozzászólás Szerző: mezei » 2018.12.14. 09:20

njozsef írta:
2018.12.13. 23:24
A betöltő és a játékról készült kép tetszetős, a játék hangja, a sprite-ok mozgása viszont engem az 1982-83 körüli időszakra repít vissza. Akkor még felkeltette volna az érdeklődésemet ez a program, de azóta ennél sokkal szebben kivitelezett játékok is készültek már.
Ha viszont figyelembe veszem, hogy ez a program BASIC-ben íródott és abból fordították le, akkor már érthető, hogy miért ilyen a játék hangja és a karakterek mozgása.
Biztosan sokat dolgozott a játékon a készítője, de sajnos nem ez lesz az a játék, amit akár emulátorba vagy akár a Speccybe be fogok tölteni.
Érdemes kipróbálni a játék eredetijét pl. MAME-ban, meglepően jó a Spectrum verzióhoz képest, legszembetűnőbb, hogy gyorsan lehet benne lőni, és be lehet hirtelen fordulni a labirintusban. Nem sikerült túl jól ez a konverzió (sem), és úgy tűnik, hogy oblo ilyen mértékű termékenysége (2 novemberi és 2 decemberi játék) nem kedvez a minőségnek.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég