Oldal: 1 / 1

Old Tower (RetroSouls Team, 2018, 48K+128K)

Elküldve: 2018.11.10. 09:07
Szerző: mezei
Kép

Cím: Old Tower
Kiadó: RetroSouls Team
Szerzők: Denis Grachev (programozás, grafika), Oleg Nikitin (zene), Ivan Seleznev (betöltőkép)
HW igény: 48K, 128K
Stílus: arcade/akció
Vezérlés: Billentyűzet (Q, A, O, P, M vagy Sp - fel, le, balra, jobbra, karakterek váltása) és Kempston, Sinclair Joystick + Kiegészítő billentyű: R - pálya újrakezdése
Megjelenés: 2018. november, ingyenesen letölthető

Kép

Denis Grachev a ZX-DEV M.I.A. - Remakes játékgyártó versenyre nevezett be az Old Towerrel, amire két oka is megvolt, ugyanis vagy MIA (Missing in Action) státuszú játék megírásával, vagy egy más platformon már megjelent játék átiratával lehetett beszállni. A két okot a szerző így foglalta össze:"Találtam egy hardcore MIA, soha ki nem adott játékot, a Jumpery-t, és úgy döntöttem, hogy elindulok a versenyen (meglepetés!) Valójában ez egy remake, amelyet egy másik platformból származó játék inspirál és még nincs Speccyn." Tehát inkább a remake-oldalt erősíti az Old Tower, a játék eredetije az Androidra és iOS-re kiadott Tomb of the Mask. A megvalósítás érdekessége, hogy Denis használta először a Nirvana motort képernyőt scrollozó játékhoz, így az Old Tower a világ első multicolor scrollerje ZX Spectrumon.

Felfedező vagy egy toronyban, amely tele van halálos csapdákkal és denevérekkel. Gyűjtsd össze a kincseket, és megnyílik az út a következő szintre.
Kis felfedeződ egy villámléptű emberke, gyakorlatilag faltól falig, vagy valamilyen ütközőig rohan, ráadásul fel-le, jobbra, balra, mint a villám. Közben felkapkodja a trehány módon elszórt kincseket. Játék közben folyamatosan új trükköket fogsz megtanulni, az egy átsuhanással aktiválható falat, a kevésbé strapabíró, törhető falat, vagy hogy nem is vagy egyedül...

Re: Old Tower (RetroSouls Team, 2018, 48K+128K)

Elküldve: 2018.11.19. 15:11
Szerző: Bali
Ez szerintem nagyon jó, ötletes, gyors, jól vannak összeválogatva a színek és nem időre megy (azt mindig rüheltem).

Egy ideje próbálkozom vele, de elakadtam ezen a pályán, ami fogalmam sincs hányadik. Mondjuk nem ártott volna feltüntetni, már csak azért is hogy lássam milyen király vagyok, hogy a 3. :) pályán vagyok.
OldTower48_Bali.gif

Re: Old Tower (RetroSouls Team, 2018, 48K+128K)

Elküldve: 2018.11.19. 15:47
Szerző: Bali
Na rájöttem, a tűz gombot is lehet használni. :) Akkor átkerültem a másik felébe...
OldTower48_Bali2.PNG

Re: Old Tower (RetroSouls Team, 2018, 48K+128K)

Elküldve: 2018.11.19. 15:54
Szerző: Bali
Na de most úgy néz ki tényleg elakadtam, rosszul csináltam, eltűnt minden ütközőm, úgyhogy itt ragadtam végleg.
OldTower48_Bali3.gif
De a R betű segített végül... :)

Re: Old Tower (RetroSouls Team, 2018, 48K+128K)

Elküldve: 2018.11.19. 16:02
Szerző: Bali
És most esik le, hogy ez biz multicolor! :) Nyilván nem is véletlenül ilyen kicsiny a játéktér, de ettől még impresszív.
OldTower48mc.gif
Amúgy szerintem ez a képernyő nagyon jól van eltalálva, kicsit olyan térhatású, mintha a kék falak hátrébb lennének, mint a játéktér.

Re: Old Tower (RetroSouls Team, 2018, 48K+128K)

Elküldve: 2018.11.19. 16:49
Szerző: mezei
Bali írta:
2018.11.19. 15:54
Na de most úgy néz ki tényleg elakadtam, rosszul csináltam, eltűnt minden ütközőm, úgyhogy itt ragadtam végleg.
OldTower48_Bali3.gif
De a R betű segített végül... :)
Ez az első igazán trükkös pálya, a ki tudja hányadik, amúgy ja, ki lehetett volna írni a szinteket... Jó kis játék, én valahol a felénél (fogalmam sincs hol a fele) abbahagytam, de befejezem, mert érdekel, hogy van-e valami vége.

Re: Old Tower (RetroSouls Team, 2018, 48K+128K)

Elküldve: 2018.11.20. 21:05
Szerző: Zimi
Nagyon bájos játék, köszi, hogy írtál róla. Melyik emulátor adja vissza jól a multicolort scroll közben is? Vagy az mindenképp beszínez pályaléptetéskor? (Bocsi, egyelőre csak emulátoron próbáltam.)

Re: Old Tower (RetroSouls Team, 2018, 48K+128K)

Elküldve: 2018.11.20. 21:43
Szerző: mezei
Zimi írta:
2018.11.20. 21:05
Nagyon bájos játék, köszi, hogy írtál róla. Melyik emulátor adja vissza jól a multicolort scroll közben is? Vagy az mindenképp beszínez pályaléptetéskor? (Bocsi, egyelőre csak emulátoron próbáltam.)
Nálam a Spectaculatorban és a SpecEmuban jó volt, ZXSpinben nem. Valós gépen természetesen tökéletes :)

Re: Old Tower (RetroSouls Team, 2018, 48K+128K)

Elküldve: 2018.11.25. 18:15
Szerző: njozsef
Megnéztem a játékról készült youtube videót. Tetszik, hogy a scrollozás nem karakteres, hanem pixelenkénti, ráadásul multicolor, ami mindig lenyűgöz. A játék zenéje és az effekt számomra zavaró, külön külön jó lenne, de együtt nem tetszik.
Köszi, hogy rászánod az időt és megírod ezeket a játékismertetőket. Mindig elolvasom őket és többnyire a játékokról készült youtube videókat is meg szoktam nézni. Mivel a sinclair.hu-n kívül ritkán olvasok más Speccy témájú oldalt, innen értesülök az újdonságokról.

Re: Old Tower (RetroSouls Team, 2018, 48K+128K)

Elküldve: 2018.11.25. 20:55
Szerző: mezei
njozsef írta:
2018.11.25. 18:15
Köszi, hogy rászánod az időt és megírod ezeket a játékismertetőket. Mindig elolvasom őket és többnyire a játékokról készült youtube videókat is meg szoktam nézni. Mivel a sinclair.hu-n kívül ritkán olvasok más Speccy témájú oldalt, innen értesülök az újdonságokról.
Köszönöm, ez egy fontos visszajelzés!
Megnéztem a játékról készült youtube videót. Tetszik, hogy a scrollozás nem karakteres, hanem pixelenkénti, ráadásul multicolor, ami mindig lenyűgöz. A játék zenéje és az effekt számomra zavaró, külön külön jó lenne, de együtt nem tetszik.
Érdekes, sok játéknál érzek hasonlót, mint te, hogy már szinte sok egyszerre a zene és az effektek, vagy valahogy nem állnak össze, itt nem érzem.