FANZiX

Újság megjelenések...
Avatar
mezei
Hozzászólások: 600
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Re: FANZiX

Hozzászólás Szerző: mezei » 2014.07.21. 15:37

Pgyuri írta:Szeretnék újságjukban megrendelni egy teljes oldalas hirdetést. Kérem tájékoztassan aktuális áraikról.
Kedves Pgyuri!

Sokat tűnődtem a felvetésen, természetesen jelenhet meg hirdetés a FanZiXban. Hogy mennyibe kerül? Mivel a szerkesztőség nem profitorientált, nem Kft, meg Bt, meg akármilyen vállalkozó, a FanZiX is csak egy ingyenes hobbilap, szóval nem lehet más az ár, mint nulla Ft/oldal.

Jól gondolom, hogy a nemzetközileg is ismert WSS Team Fejlesztő és Kiadó Vállalat a jövőben is fog ZX Spectrum programokat fejleszteni és kiadni?

Üdvözlettel
M/ZX
reklámfelelős

Avatar
Pgyuri
Alapító tag
Hozzászólások: 587
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34

Re: FANZiX

Hozzászólás Szerző: Pgyuri » 2014.07.21. 19:12

Tisztelt M/ZX főszerkesztő, reklámfelelős, mindenes úr!

Köszönettel elfogadjuk ajánlatát a hirdetésre vonatkozóan. Az anyaggal kapcsolatos egyéb technikai részleteket levélben tisztázzuk, a tartalom maradjon egyelőre szolgálati titok, kiadványuk lesz az első, aki pontos információkkal fog rendelkezni minden téren.

Tisztelettel

Pgyuri
WSS Fejlesztő és Kiadó Vállalat

Avatar
Zozosoft
Hozzászólások: 804
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:03
Kapcsolat:

Re: FANZiX

Hozzászólás Szerző: Zozosoft » 2014.07.24. 11:49

Mezei tanár úrnak tisztelettel jelentem: az év közben elmulasztott kötelező olvasmányokat a nyári szünetben az utolsó betűig bepótoltam!

Németh Zoltán 8/B osztályos tanuló

(Azért 8/B mert oda jártam, amikor az első gépünket megvettük :-)

Avatar
Zozosoft
Hozzászólások: 804
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:03
Kapcsolat:

Re: FANZiX

Hozzászólás Szerző: Zozosoft » 2014.07.24. 13:32

Nagyon tetszettek a kiadós cikkek, ez számomra teljesen ismeretlen világ! Én úgy voltam vele, hogy - az általában betöltő képernyőn jól látható - név az egy vagy több programozót jelent akik csinálják a programokat. Így ha valamelyik program tetszett, akkor már előre örültem ha a már ismert nevet láttam, aztán volt nagy csalódás, amikor egy kevésbé sikerült program indult el... nem igazán értettem ezt a hullámzó minőséget, az évszámok csak részben magyarázták meg ezt, hogy ok a régebbi program vackabb. A történeteket olvasva már világos, hogy a jól látható cégneveknek nem mindig van közük az alkotókhoz, a programozók mentek ide-oda, egy adott cégnél is több különböző ember/csapat is megfordult.

Külön örültem a Vortex sztorinak, 3 kedvenc játékomat is ők csinálták: Cyclone és a két Highway. A TLL még nincs meg EP-n, majd átírom, hogy el tudjak benne mélyülni :-)
Cyclone-t nem se értem miért szólták le úgy anno. Kedvencem ebben, hogy kellő ügyességű joystick rángatással a viharon is át lehet jutni (ha nem is pont a legközepén), tényleg úgy érzi az ember, mintha egy valódi helikopter botkormányát tartva állna ellen az elemek támadásának.

Highwayben nekem is tetszett az első részben, hogy ott megy a többi élet is, azt tényleg kár, hogy kivették a második részből. Az első részt én úgy szeretem végig játszani, hogy a menetet megállítom az első adandó ponton, majd előre megyek megtisztítani az egész pályát és aztán a végén hátradőlve nézni, ahogy diadalmenetben végig vonul a menet az egész pályán :-)

Avatar
Pgyuri
Alapító tag
Hozzászólások: 587
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34

Re: FANZiX

Hozzászólás Szerző: Pgyuri » 2014.07.24. 14:19

Olvasói levél (számolatlan)

Tisztelt Szerkesztőség!

Legutóbbi kiadványukhoz kapcsolódva olvastam Zozo levelét és nagyon örültem neki, hogy másoknak is tetszett a Cyclone. Ha meg tudnák tenni, hogy megírják címét, szívesen cserélnék vele programokat.

A Cyclone viharállóságával egyetértek és nagyon izgalmas volt az embereket is menteni a szigetről. A Highway Encounter maga a csoda, végigjátszható, taktikus, látványos, élvezetes. A pályatakarítás úgy látszik, alaptaktika volt :) A 2. rész sem volt rossz, bár ott a magányos harcos igencsak el tudott bolyongani. Ami ezeket kiemeli, az a GYŐZELEM effekt ... számomra ez a csoda, ennél többet adni a játékosnak nem is lehet.

A helikopteres játékokhoz kapcsolódva ajánlom még Zozonak a Krakatoa (Escape from Krakatoa) játékot. Ott is hatalmas küzdelmet lehet végigvinni és bizony ugyanolyan, ha nem nagyobb izgalmat okoz a helikopter megmentése.

Várom következő újságuk megjelenését, remélem abban benne lesz az Artic Computing kiadó, mert róluk keveset tudok, de a játékaik annál jobban tetszenek!

Pgyuri
tanuló

Avatar
mezei
Hozzászólások: 600
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Re: FANZiX

Hozzászólás Szerző: mezei » 2014.07.25. 09:25

Kedves tanulók, Pgyuri és Zozo!

Örülök, hogy a kritikusok által sanyargatott Cyclone nektek is ennyire elnyerte a tetszéseteket. Majd ha csinálok egyszer egy listát a nyolcvanas évek kritikusai által leginkább alulértékelt játékokról, ez a játék biztos az élboly tagja lesz. A Highway Encounternél meg igazából az előreszaladgálás az egyetlen használható módszer, bár be lehet vállalni az életek húzását is, de akkor nagy eséllyel sokkal kevesebb élettel kell megoldani az így megnehezített feladatot (kipróbáltam, sikerült!).

A Mirrorsoft/Image Works után valószínűleg az Artic vagy a Thor/Odin következik, mivel erre érkezett ajánlás, érdeklődés.

Üdv
M/ZX
újságíró

Avatar
csege
Alapító tag
Hozzászólások: 220
Csatlakozott: 2012.01.06. 15:15
Tartózkodási hely: Föld.Naprendszer.Tejút

Re: FANZiX

Hozzászólás Szerző: csege » 2014.07.25. 11:12

Tisztelt szerkesztőség!

Mivel múzsakénti közreműködésemet visszautasították, jelezném, hogy két különszámot szívesen olvasnék a Magazin minőségi gondozásában:
1. Hardware különszám: fejlesztési érdekességek, megjelent publikációk, házi barkácsolások, estébék. szerintem kitenne egy számot,
2. Software különszám: fejlesztő rendszerek, programozási nyelvek, basic extenderek a Sinclair gépeken, (fortran, forth, betaBasic, pascal, mazochistáknak (dis)asemblerek)
3. Software különszám2: Felhasználói programok itthon és külföldön. mire használták/tuk a gépet a játékon kívül? text editorok, szövegszerkesztők, grafikai rendszerek, kalkulátorok, pénzügyi, nyilvántartó programok. (én még emlékszem, hogy a bnv ámítástechnikai részén c64 és Spectrummos rendszerek feszítettek)
4. Software sarok: Oktatás a Speccyvel! lelkes tanerők alkotásai, Bali rácsos tartó méretezése :) , matematikai, prezentációs/szemléltető/szimuláiós progik, gyakorló/vizsgáztató progik itthonról és külföldről

csak ha kifogyna az a tizenegynéhányezer játék, mint téma :)
(c)

Avatar
Zimi
Hozzászólások: 194
Csatlakozott: 2013.08.13. 13:34
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: FANZiX

Hozzászólás Szerző: Zimi » 2014.07.25. 11:35

Nekem nagyon tetszik az újság, tetszeni fog reklámmal is és új rovatokkal. A programozásról szívesen olvasnék én is, anno csak BASIC és Assembly volt, amit használtam, de más magasabb szintű nyelveket sosem. Manapság használ ilyeneket bárki?
10-féle ember van, aki érti a bináris aritmetikát és aki nem.

csory
Alapító tag
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.01.06. 17:42
Tartózkodási hely: Pomáz

Re: FANZiX

Hozzászólás Szerző: csory » 2014.07.25. 11:53

És ha már a Cyclone-nál tartunk, szeretném megemelíteni hogy kb 10 percig keresgéltem anno az állkapcsom miután meghallottam a helikopter hangeffektjét. Egyszerűen tökéletes volt, hibátlan ahogy a rotor lapátok jellegzetes huttyogása kihallatszott a hajtóműzúgás közben. Próbáljátok ki eredeti gépen (nem emulátoron), félelmetesen élethű...
- Csory -

Avatar
mezei
Hozzászólások: 600
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Re: FANZiX

Hozzászólás Szerző: mezei » 2014.07.25. 14:48

Sziasztok!

Köszönöm az ötleteket, de attól tartok, hogy tőlem hardveres, meg programozástechnikai cikkeket nem akartok látni :) Számomra a Spectrum egy játékgép, mikor programoztam bátyámmal, akkor is valamelyik játékkal vagy másolással kapcsolatos dolgok születtek (pl. szerkesztő a Rockstarhoz, sajnos ez és semmi más sincs meg), azok is csekély számban. A hardveres rész abban merült ki, hogy a tönkrement billentyűfóliát milyen módon lehet reparálni vagy helyettesíteni. Nem mintha nem próbálnék ki szívesen mindenféle toldást a gépekhez, számomra egyszerűen mindig kiderül, hogy az alap 48K minden körítés nélkül tökéletes, bár egy Comcon interfészt szívesen kipróbálnék.
A felhasználói programok sosem érdekeltek, hacsak nem a Zotyocopyról volt szó :)
Nem volna rossz ezeknek sem egy-egy (külön)szám, amiben minimális tudásommal szívesen segítek is, de egyedül biztos nem menne, szóval, akit érdekel valamelyik téma, az ne fogja vissza magát, ragadjon billentyűzetet és csináljuk meg :)

Üdv
M/ZX

Válasz küldése

Vissza: “Kiadványok”

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég