Árok Party 21.

Hírek, érdekességek, melyekben felbukkan a kis fekete doboz is...
Avatar
Bali
Alapító tag
Hozzászólások: 2328
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34
Tartózkodási hely: Budapest III.
Kapcsolat:

Árok Party 21.

Hozzászólás Szerző: Bali » 2019.08.03. 23:48

Kémeim jelentették a most zajló 21. Árok Party-ról. A képek magukért beszélnek.

arok21_ULAp256b_1.jpg
arok21_ULAp256b_2.jpg
arok21_ULAp256b_3.jpg
arok21_ULAp256b_4.jpg
arok21_ULAp256b_5.jpg
arok21_ULAp256b_6.jpg
arok21_ULAp256b_7.jpg
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft

Avatar
Bali
Alapító tag
Hozzászólások: 2328
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34
Tartózkodási hely: Budapest III.
Kapcsolat:

Re: Árok Party 21.

Hozzászólás Szerző: Bali » 2019.08.04. 00:03

Árok 2019 - live stream

33:02:40-től nézzétek!

Az Árok történelmében először egy Spectrumos Demo 256 bájtban.
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft

Avatar
Bali
Alapító tag
Hozzászólások: 2328
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34
Tartózkodási hely: Budapest III.
Kapcsolat:

Re: Árok Party 21.

Hozzászólás Szerző: Bali » 2019.08.04. 00:08

Ezekre lehet szavazni!

arok21_ULAp256b_8.jpg
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft

Avatar
Bali
Alapító tag
Hozzászólások: 2328
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34
Tartózkodási hely: Budapest III.
Kapcsolat:

Re: Árok Party 21.

Hozzászólás Szerző: Bali » 2019.08.05. 02:22

Néhány infó még. A demót TomCat (Abaddon) jegyzi, de G.O.D is besegített, talán később még újabb részletekre is fény derül.
Végül a 4. helyezett lett. A helyszínről Dr.CC tudósított.

pouetzx.png
A demó oldala

A demót direktben csatoltam:
ULAp256b.zip
(39.27 KiB) Letöltve 15 alkalommal.
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft

Avatar
Zimi
Hozzászólások: 170
Csatlakozott: 2013.08.13. 13:34
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Árok Party 21.

Hozzászólás Szerző: Zimi » 2019.08.07. 00:23

Nem követtem az egész partyt, de ez a demó máshonnan is elémsejlett, nagyon király, gratula készítőknek!
10-féle ember van, aki érti a bináris aritmetikát és aki nem.

Avatar
Bali
Alapító tag
Hozzászólások: 2328
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34
Tartózkodási hely: Budapest III.
Kapcsolat:

Re: Árok Party 21.

Hozzászólás Szerző: Bali » 2019.08.10. 09:57

Reméljük még G.O.D fellebbent pár részletet. :)
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft

Avatar
Bali
Alapító tag
Hozzászólások: 2328
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34
Tartózkodási hely: Budapest III.
Kapcsolat:

Re: Árok Party 21.

Hozzászólás Szerző: Bali » 2019.08.10. 10:01

Sőt TomCat is regisztrált, de sajna csak most aktiváltam, Balcsin voltam közben.
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft

TomCat
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2019.08.05. 19:05

Re: Árok Party 21.

Hozzászólás Szerző: TomCat » 2019.08.13. 21:38

Köszi az aktiválást...
Fontos megjegyezni, hogy az intró megszületésében nagy szerepe volt az ULA pluszt bemutató Speccyalista Világ 7. számának. :geek:

Ha gondoljátok, akkor több részletben, lassan izekre szedhetem az intrót.
Most elkezdem, aztán ha van érdeklődés, akkor majd apránként folytatom :-)

Kód: Egész kijelölése

; ULAplus256byte intro coded by TomCat with the help of G.o.D.

; az utasítások után a komment részben található információk sorban:
; - mamóriacím, ahol az utasítás fut
; - utasítás gépi kódja bájtokban (hexa érték)
; - utasítási futási ideje (ciklus idő, hexa érték)
; (ezt a ZX-Spin Debuggeréből lehet így kinyerni).

        ORG $A000

; Általában a legvégén alakul ki, hogy honnét fut egy intro
; mert egy-egy bájt lefaragásában az pont tud segíteni
; ami itt fontos, hogy a cím felső bájtjának alsó bitjei nullák.

; a kód elejét adatoknak is használom, innen töltöm fel sorban, újra és újra
; az AY chip regisztereit. Némelyik regiszter nem releváns, vagy
; induláskor még nem releváns, oda bármilyen kód kerülhet
; és fordítva van néhány utasítás, aminek eredmémye közönbös,
; de fontos konstans lesz valamelyik regiszterbe. 

L_A000: LD B, $00                ; A000 06 00 $07Ts

; B regiszter jó eséllyel nulla induláskor, de biztosabb ha kinullázom.
; A 2. bájt azért nulla, mert az első hang magaságnál konstans a felső bájt,
; csak az alsó bájtot akarom állítgatni.

        LD H, $5B                ; A002 26 5B $07Ts

; Ez a képernyő attributumok után a printer bufferbe címez valahová, nem tudjuk hová,
; mert L regiszter ismeretlen. A terv az, hogy ki kell fillezni a képernyőt
; 1-es bitekkel és ezt rövidebben szeretnénk, mint amit az LDIR utasítás előkészítése igényel.

; itt egyébként a második hang csatorna magasságát állíthatnánk be, de ezt a mixer regiszterrel,
; úgy is kizárjuk, tehát mindegy milyen értéket ad a kód.

L_A004: DEC HL                   ; A004 2B $06Ts
        LD (HL), B               ; A005 70 $07Ts

; lefelé haladunk a memóriában: a printer buffer ... screen színek... screen pixelek... ROM
; a harmadik hangsávot se használom, tehát mindegy milyen magasságot ad ki ez a 2 utasítás.

        DEC (HL)                 ; A006 35 $0BTs

; ha beírunk nulla értéket a memóriába és utána csökkentjük eggyel, akkor
; 255 kerül az adott bájtra, ami csupa egyes bit.
; (itt a zaj regiszter magassága következne, amit szintén nem használok).

        LD A, (HL)               ; A007 7E $07Ts

; ez egy semleges utasítás, eredménye nem lényeges. Azért került ide,
; hogy a mixer regiszteren beállítsuk, mit is használunk hang chip-ből,
; ez a maszk így néz ki binárisan: 01111110B

        JR NZ, L_A004            ; A008 20 FA $07/$0CTs

; itt a ciklus addig fut, amíg ZERO eredményt nem kapunk a DEC (HL) utasítás futtatásakor.
; amíg a RAM-ba írunk, ez nem lehetséges, mivel  0 - 1 = 255, viszont a ROM-ba érve,
; lesz olyan memóriacím, aminek értéke 1-es, ezt felülírni nem tudjuk nullával,
; de csökkentéskor a CPU-n belül ZERO jelzőbitet fogunk kapni!

; ez egyébként az első habgsáv hangereje volna, amit használunk, de hogy induláskor mennyi itt,
; az nem fontos, mert úgyis hamar felülíródik értelmes értékkel, hogy a visszhang hatást elérjem.

        LD HL, $8000             ; A00A 21 00 80 $0ATs

; több hang regisztert ebben az intróban már nem használunk, innentől elég csak a kódra koncentrálni.
; generálni fogok 8 mintát, amiket majd a kép attributúm mezőre fogok másolni később.
; az lesz 1-1 vizuális part alapja, ami különböző palettákat kap, ami aztán 50 Hz-n rotálódik,
; így keltve a mozgás hatását.

; a mintákat a 32768 memóriacímtől fogom eltárólni, mivel onnantól kicsit gyorabb a mamória elérése,
; mint az alacsonyabb címtartományokban. (sajnos L regiszter értéke nem nulla, a képernyő fillezés után).


Avatar
aboy
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2012.01.09. 14:45
Kapcsolat:

Re: Árok Party 21.

Hozzászólás Szerző: aboy » 2019.08.14. 08:47

figyelek :-)

Avatar
Bali
Alapító tag
Hozzászólások: 2328
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34
Tartózkodási hely: Budapest III.
Kapcsolat:

Re: Árok Party 21.

Hozzászólás Szerző: Bali » 2019.08.14. 08:58

Köszi a regisztrációt. Engem érdekelne, gyanítom sokat lehet belőle tanulni. Amúgy szerintem ennek is az Spv-ben lenne a helye.
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég