Oldal: 1 / 1

King Valley ('WE' Group, 1994, 128K) tape verzió

Elküldve: 2019.02.16. 20:52
Szerző: mezei
A King Valley 1994 egyik legjobb Spectrum játéka, azonban nincs neki hivatalos kazettás verziója. De én szerettem volna vele játszani a szürke +2-esemen (méghozzá billentyűzettel, ami szintén nem lehetséges az eredeti játékban), így elkészítettem a nem hivatalos kazettás verziót:
King Valley (MZX tape version).zip
(75.6 KiB) Letöltve 18 alkalommal.

1. Az eredeti játék néhány jellemzője:

Kiadó: 'WE' group
Alkotók: Andrey Ugolnik (kód, grafika), Evgeny Yanushkevich (grafika), Oleg Romanovich (zene), Nikolay Kozhevnikov (szintek), Kamikaze (képernyők), Dik Aleksey & Alex Plusow (tanácsadás)

A játék multiload-os, vagyis játék közben, szintek ugrásakor tölti be az aktuális szintnek megfelelő adatokat. (Ez volt az első megoldandó probléma)
TRD-s játék, vagyis elvileg lemezről megy, ami az alapprobléma, mivel nincs megfelelő lemezmeghajtóm.
Vezérlés: Kempston, Sinclair és Cursor joystick. A Kempston perfektül megy, de a másik két joy használata valós gépen vacak, ugyanis a játék mindhárom joyt figyeli játék közben és a kempston beleszemetel a Sinclair és Cursor vezérlésébe (néha a 31-es port Kempston nélkül is ad olyan eredményt, mintha pl. épp valamerre elhúztam volna a botkormányt). (Ez volt a kettes probléma, ami nálam emulátorok közül csak Spinen jelentkezett)
Extra billentyűk: 'H' - pause, 'CS+1' (edit) - szint újrakezdése, 'M' - zene ki/be, P - password (csak a menüben), T - top ten (csak a menüben)
A játék tartalmaz angol és orosz feliratokat (néha össze-vissza) (ez is egy megoldandó probléma volt, mert nem tetszett, legyen csak angol).
A játék egy into képernyővel és sok felirattal indul.

2. Az én verzióm:

Nem multiload, mert az kényelmetlen, a játék betöltéskor a 4-es és 6-os memórialapokba előre betölti a ZX7-tel tömörített (ez elég fontos, mert így 4 lap helyett egybe belefér a 42 szint adata, a 4-es lapba pedig csak a játék végi kis grafika dolgai kerültek) szintadatokat, majd azokat onnan kiolvassa szintek váltásakor.
Mindenféle lemezzel kapcsolatos üzenetek törölve lettek.
Az eredeti intro képernyő feliratokkal együtt kukázva lett.
Vezérlés: Kempston joystick és QAOPSp, a két vezérlés szét lett választva, a Kempston nem zavar be a billentyűzet használatába úgy, mint az eredeti verzióban (mert ugye a Sinclair és Cursor joy is "billentyűzet").
Extra billentyűk: egy csere történt: 'S' - zene ki/be, hogy miért? Mert először 'M'-et akartam tűz gombnak, aztán rájöttem, hogy egy kizárólag 128K-s játéknál ez butaság, aztán viszont nem raktam vissza 'M'-et a zene kibekapcsra.
A feliratokat angolosítottam, remélem megfelelően, mert egyik nyelv sem az erősségem.

3. Utolsó gondolatok:

A játék jól működik szürke +2-n és síma 128K-n, aztán kipróbáltam millió emulátoron, mindegyiken jól megy, kivéve SpecEmun, ott valamiért úgy érzékeli a kezdő képernyőn, hogy megnyomtam a Kempston tűzgombját, holott azt sem tudom, hogy SpecEmun az melyik gomb. Lehetett volna turbót rakni a betöltőbe, de nem tartom szükségesnek, mivel így is elég gyors a betöltés a ZX7-nek hála, amivel minden betöltendő adat össze lett nyomva (betöltési idő: 4:25, tömörítés: ~36%).

Re: King Valley ('WE' Group, 1994, 128K) tape verzió (m/zx)

Elküldve: 2019.02.18. 10:41
Szerző: Pgyuri
Üdv,

Na ez igen! Ez egy igazi csemege :) Szép háttérmunka és ahogy a részleteket nézem, nem is lehetett összecsapni, alaposan bele kellett mélyedni a kódba. Remélem publikálod a WoS-on is, hogy a közösség is tudjon róla, mit alkottál vele.

Kár, hogy magát a játékot nem ismertem, de adok neki egy esélyt, ha már megdicsérted és ajánlani mered (legjobb játék 1994-ből). Ráadásul így, hogy nem kell TRD-vel és egyebekkel bajlódni, már csak azért is megéri!

Ilyenkor sajnálja egy kicsit az ember, hogy nem tudod bemutatni a munkád részleteit és megoldásaid, mert mire abból olvasható, emészthető cikk lenne, 10x ennyi időt kellene ráfordítani.

Congratulation Programmer 1 :)

Pgyuri

ui: kár, hogy nem ide csatoltad be a file-t, a letöltést ez is számolja, ahova mutatsz helyet meg annyira nem szeretem.

Re: King Valley ('WE' Group, 1994, 128K) tape verzió (m/zx)

Elküldve: 2019.02.18. 14:40
Szerző: mezei
Pgyuri írta:
2019.02.18. 10:41
Üdv,

Na ez igen! Ez egy igazi csemege :) Szép háttérmunka és ahogy a részleteket nézem, nem is lehetett összecsapni, alaposan bele kellett mélyedni a kódba. Remélem publikálod a WoS-on is, hogy a közösség is tudjon róla, mit alkottál vele.
Szia Pgyuri!

Köszi a dícséretet.

Az, hogy egy játék 1994-ben az EGYIK legjobb, az azért olyan nagyon sokat nem jelent :) De merem ajánlani, logikázós akciók között szerintem jó, meg az is tetszik, hogy van jelszó a szintekhez, így nem kell unalomig játszani mindet.
WOS-ra is felrakom majd, egyelőre itt, meg spectrumcomputingon van fent.

Üdv
m/zx

Re: King Valley ('WE' Group, 1994, 128K) tape verzió (m/zx)

Elküldve: 2019.02.21. 09:57
Szerző: Bali
Köszi és gratula, ugyanakkor örülök, hogy ilyen is került ebbe a szekcióba, hisz ebben is sok munka van. Itt ragadom meg az alkalmat, hogy akkor felhívjam a figyelmet, hogy a saját BASIC és assembly dolgokon kívül az ilyen módosításoknak is itt a helye!

A link helyett belinkeltem a zip-et!

Re: King Valley ('WE' Group, 1994, 128K) tape verzió

Elküldve: 2019.02.21. 16:19
Szerző: Pgyuri
Üdv,

Más emulátoron is jelentkezett a "kempston beleszól" effekt. Érdemes lenne az elején a detektálást kikapcsolni vagy úgy megoldani, ahogy azt szokás ... egy ideig figyelni, hogy jön-e zűr és zavar rajta és ha igen, akkor kikapcsolni. Bár aztán szegény gyerek nem fogja tudni, miért nem megy a joystick, mert hát épp a magnót odébb tolva a kar balra nyomódik folyamatosan.

Pgyuri

Re: King Valley ('WE' Group, 1994, 128K) tape verzió

Elküldve: 2019.02.21. 18:32
Szerző: mezei
Pgyuri írta:
2019.02.21. 16:19
Más emulátoron is jelentkezett a "kempston beleszól" effekt.
Szia Pgyuri!

Érdekes (vagy talán nem is annyira), de a legtöbb emulátoron a Kempston, vagyis hát a 31-es port kultúrlénynek mutatkozik, nem szemetel, a King Valley nagyon jó tesztjáték erre. Én egyedül a Spin használatával szoktam tudni ezt a jelenséget detektálni, na meg valós hardveren, a többi általam (többnyire csak tesztekre) használt emulátor nem a valóságnak megfelelően viselkedik.

Üdv
m/zx

Re: King Valley ('WE' Group, 1994, 128K) tape verzió

Elküldve: 2019.02.22. 10:01
Szerző: csaba
a nem meglevő port lebegő adat állapotát (tulajdonképpen az ula által kiolvasott pillanatnyi pixeladat maradványa az adatbuszon)

programból egyszerűen kiküszöbölhető lenne, pl. 10x beolvassuk a portot, ha a 10 érték nem egyforma akkor megismételjük a 10 ciklust, ha egyforma akkor érvényes az adat.
ha pontosabb időzítés kell, próba programmal meghatározható a szükséges minimális ciklusszám. (valószínűleg 2-3 is elég)