ZX Spectrum vs. C64 flame

Témák, amik sosem évülnek el... :)
doncortio
Speccyalista
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2012.03.16. 15:18

Re: ZX Spectrum vs. C64 flame

Hozzászólás Szerző: doncortio » 2012.03.22. 18:47

Azt is hozzátehetnénk, hogy a C= SID-je képes emberi hangot szimulálni, szintetizátorprogramok igen jól futnak alatta. A hardveres spritekezelés meg nem tudom, hogy előny-e vagy hátrány, mert nyolc sprite-nál többet ergo nem tud kezelni, de sokszor (pl. Lemmings port) jó lett volna, ha nincs korlát.

Speccynek a bippegése mellett a color crash a legidegesítőbb tulajdonsága. Vagy nevezhetjük kihívásnak is, felőlem :) Amúgy, ha hardveresen nem kezeli a sprite-okat akkor valaki elmagyarázná nekem a dolgok menetét? Gondolom a C=Plus/4-nél is hasonló a megoldás, mert az sem kezeli a sprite-okat.

Avatar
Asimo
Speccyalista
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2012.01.09. 18:49

Re: ZX Spectrum vs. C64 flame

Hozzászólás Szerző: Asimo » 2012.03.22. 20:50

doncortio írta:Azt is hozzátehetnénk, hogy a C= SID-je képes emberi hangot szimulálni
Nem emberi hangot szimulál, hanem bármilyen hangmintát le tud játszani egy kis trükkel (nem tervezett működés), tehát akár beszédet, vagy bármit. De erről már született itt a fórum lassan egy tucat poszt. :)
doncortio írta:A hardveres spritekezelés meg nem tudom, hogy előny-e vagy hátrány, mert nyolc sprite-nál többet ergo nem tud kezelni, de sokszor (pl. Lemmings port) jó lett volna, ha nincs korlát.
Arra is rájöttek már majd 30 éve, hogy trükkel hogyan lehet a VIC-et rábírni arra, hogy 8db sprite helyett mondjuk 140db legyen a képernyőn.
Szerintem a 8bites gépek szintjén a HW sprite kezelés mindenképpen előny, hiszen leveszi a kirajzolás terhét a CPU-ról.
doncortio írta:a color crash a legidegesítőbb tulajdonsága.
Color Clash. Vagy még inkább Attribute Clash. :)

Avatar
Asimo
Speccyalista
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2012.01.09. 18:49

Re: ZX Spectrum vs. C64 flame

Hozzászólás Szerző: Asimo » 2012.03.22. 21:09

Pgyuri írta:A két gépet nincs értelme összehasonlítani műveleti szinten, de semmilyen más képességbeli szinten.
Tovább vitatkoznék. :)

3D vektort össze lehet hasonlítani úgy, hogy csak az algoritmust futtatjuk, nem történik kirajzolás. Tehát, adottak a koordináták, forgassuk el a térben.
De még a kirajzolással együtt is ki lehet próbálni, hiszen itt inkább a kirajzol képpontok száma lehet érdekes, az pedig egyezhet. A grafikus felbontás is egyezhet, mert a C64 320x200-as módja hasonlít a Speccy 256x192-es "módjához". Lehet wireframe 3D és filled vector is stb.

De vannak más algoritmusok, amelyek tesztelhetők. Ilyen a már említett tömörítés is, pl. 10K adat be/kitömörítésének ideje, természetesen ugyanazzal az algoritmussal. Lehet csak a CPU-kat összehasonlítani (én innen indultam, a 3.5MHz gyorsabb mint az 1MHz felvetés után), de azt gondolom, a fenti 3D-s mintára lehetne grafikát is tartalmazó algoritmusokat tesztelni. Pl. 256x192-es méretű grafika scrollozása vízszintes és függőleges irányban.

Annak ellenére, hogy vannak különbségek, algoritmusok szintjén lehet egyezés. Erről szólnak a benchmarkok.

Avatar
lgb
Speccyalista
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:56

Re: ZX Spectrum vs. C64 flame

Hozzászólás Szerző: lgb » 2012.03.22. 23:21

doncortio írta:Azt is hozzátehetnénk, hogy a C= SID-je képes emberi hangot szimulálni, szintetizátorprogramok igen jól futnak alatta. A hardveres spritekezelés meg nem tudom, hogy előny-e vagy hátrány, mert nyolc sprite-nál többet ergo nem tud kezelni, de sokszor (pl. Lemmings port) jó lett volna, ha nincs korlát.

Speccynek a bippegése mellett a color crash a legidegesítőbb tulajdonsága. Vagy nevezhetjük kihívásnak is, felőlem :) Amúgy, ha hardveresen nem kezeli a sprite-okat akkor valaki elmagyarázná nekem a dolgok menetét? Gondolom a C=Plus/4-nél is hasonló a megoldás, mert az sem kezeli a sprite-okat.
Hidd el, sprite nagyon fontos. Sokan ezert irtak le a Commodore plus4-et mert a benne levo TED nem tud sprite-okat (hiaba tud amugy pl majdnem 128 szint), illetve az igazsaghoz tartozik hogy SID sincs benne, a TED sajat hangja meg haaaaat.
A sprite amugy egyes videomodokban is bejatszik es soha nem gondolt trukkoket tesz lehetove, pl hogy a kereten is megjelenteni kepet, vagy osszekeverni a sprite-ok altal "adott" pixeleket mondjuk gfx modban igy novelve a hasznalhato szinek szamat stb stb. Aztan ott van, hogy van utkozes detektalas ket sprite kozott (vagy sprite es hattor) hw szinten, stb. Amugy meg siman lehet 8 sprite-nal tobb, csak videomegszakitasban ujra kell programozni a VIC-II-t (bar ha jol remlik, akkor egy scanline-ban tenyleg nem lehet 8-nal tobb sor, es ebbe az is beleszamit, ha egy sprite "belelog", de ettol pl doubled-x modban a teljes screen-t is lefedheted sprite-okkal, a keretet is beleertve ....).

Nyilvan nem feltetlen kell azert mindenre sprite-ot kezelni pl 5milliard lemmings-re de azert tud am fontos lenni szerintem.

Avatar
G.o.D.
Speccyalista
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:37
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: ZX Spectrum vs. C64 flame

Hozzászólás Szerző: G.o.D. » 2012.03.23. 15:23

Asimo írta:Nem emberi hangot szimulál, hanem bármilyen hangmintát le tud játszani egy kis trükkel (nem tervezett működés), tehát akár beszédet, vagy bármit. De erről már született itt a fórum lassan egy tucat poszt. :)
Ez a trükközés gondolom prociból megy, mert amennyi beszélő játékot ismerek C=64-en, az mind megáll a beszéd idejére. Ha így van, akkor ezt a Speccy beeperrel is meg lehet csinálni. Persze AY-nal tudtommal nem. Nomeg a tévén megszólaló hang is nagy érték a 64-esnél.
G.o.D. / AbaddoN

Avatar
Asimo
Speccyalista
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2012.01.09. 18:49

Re: ZX Spectrum vs. C64 flame

Hozzászólás Szerző: Asimo » 2012.03.23. 15:53

god írta:
Asimo írta:Nem emberi hangot szimulál, hanem bármilyen hangmintát le tud játszani egy kis trükkel (nem tervezett működés), tehát akár beszédet, vagy bármit. De erről már született itt a fórum lassan egy tucat poszt. :)
Ez a trükközés gondolom prociból megy, mert amennyi beszélő játékot ismerek C=64-en, az mind megáll a beszéd idejére. Ha így van, akkor ezt a Speccy beeperrel is meg lehet csinálni. Persze AY-nal tudtommal nem. Nomeg a tévén megszólaló hang is nagy érték a 64-esnél.
Meg lehet csinálni, sőt van is ilyen: Ghostbusters, Robin of the wood, ETX, Spectrum Voice Chess stb.
De azért a C64-en a voice minősége is jobb. Ott van rá 4-bit, illetve a beeper már önmagában nem olyan jó, mint egy rendes hangszóró.

Igen, C64-en prociból megy. Ez az amiről ment a diskurzus, hogy pontosan mi is ez a trükk... A hangminta minden egyes darabkáját (bájtját, nybble-jét) neked kell odatolnod pontos ütemben a SID hangerő regiszterének. (vagy a test bit-es trükközés, de annak pontos működését nem ismerem)

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég