Hogyan írjunk ZX Spectrum játékot

Módszerek, módszertanok alkalmazása Spectrumon...
Avatar
Bali
Alapító tag
Hozzászólások: 2291
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34
Tartózkodási hely: Budapest III.
Kapcsolat:

Re: Hogyan írjunk ZX Spectrum játékot

Hozzászólás Szerző: Bali » 2014.11.27. 15:15

Felkerült a 3. fejezet is magyarul.

Továbbra is jó lenne, ha valaki bevállalná, hogy a példaprogramokból készít fordíthaó .asm-eket és esetleg .tzx-be le is menti az eredményeket, természetesen sok-sok pontért.
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft

Kapitany
Hozzászólások: 148
Csatlakozott: 2013.01.05. 10:03
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Hogyan írjunk ZX Spectrum játékot

Hozzászólás Szerző: Kapitany » 2014.11.27. 17:14

Azt hogyan kell készíteni? Még életemben nem csináltam ilyet...

Avatar
Bali
Alapító tag
Hozzászólások: 2291
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34
Tartózkodási hely: Budapest III.
Kapcsolat:

Re: Hogyan írjunk ZX Spectrum játékot

Hozzászólás Szerző: Bali » 2014.11.27. 19:32

Kapitany írta:Azt hogyan kell készíteni? Még életemben nem csináltam ilyet...
Megírod az asm forrást, elmented mondjuk .asm-ként és lefordítod egy cross assemblerrel. Majd a binárisból csinálsz egy .tap vagy .tzx fájlt és máris futtathatod egy emulátorban.
Tap kreáláshoz lehet használni a bin2tap command line utility-t 32bites környezetben, 64bitesben én most a ZX Explorer nevű progit használom.

Én ezt használom mostanában, ehhez próbáltam egy kis silabuszt készíteni:
viewtopic.php?f=27&t=532&p=3668#p3668
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft

Avatar
Zozosoft
Hozzászólások: 781
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:03
Kapcsolat:

Re: Hogyan írjunk ZX Spectrum játékot

Hozzászólás Szerző: Zozosoft » 2014.11.27. 20:18

Egyszerűbb megoldás, megírni a betöltőt BASIC-ben, és elmenteni TZX-be, pl:
10 CLEAR 32767
20 LOAD "" CODE 32768
30 CALL USR 32768
Ez majd 8000h-ra tölti a programot és meghívja.

A kész TZX-ből kell gyártani DB adatsort, vagy a jobb fordítóknál binárisként is be lehet includolni
Ez után kell megadni adatként egy TZX blokk fejlécet, után a 17 bájtos Spectrum fejlécet a CODE blokkhoz, végül egy újabb TZX blokk fejléc magához a CODE blokk adatrészéhez, ezekbe bele kell tenni a program méretét is.
És eztán jöhet a program ORG 8000h-val.
Így kész magnófájl lesz a végeredmény.

Avatar
Bali
Alapító tag
Hozzászólások: 2291
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34
Tartózkodási hely: Budapest III.
Kapcsolat:

Re: Hogyan írjunk ZX Spectrum játékot

Hozzászólás Szerző: Bali » 2014.11.27. 22:16

Na kb., valami ilyesmire gondolok:
pelda_3_2.zip
3. fejezet 2. példa (hanghajlító effekt)
(1.5 KiB) Letöltve 25 alkalommal.
Ezek a fájlok vannak benne:

c.cmd (a fordításhoz, használat: c pelda_3_2)
pelda_3_2.asm (assembly forrás)
pelda_3_2.bin (a lefordított object)
pelda_3_2.log (a fordítás logja)
pelda_3_2.sym (szimbolumok)
pelda_3_2.tzx (tzx)

TZX betölt, majd RANDOMIZE USR 32768
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft

Avatar
Bali
Alapító tag
Hozzászólások: 2291
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34
Tartózkodási hely: Budapest III.
Kapcsolat:

Re: Hogyan írjunk ZX Spectrum játékot

Hozzászólás Szerző: Bali » 2014.11.27. 22:51

Megcsináltam még egyet a 2. fejezetből, ha már így belejöttem:
pelda_2_4.zip
2. fejezet 4. példa (egy egszerű játék kezdete)
(3.29 KiB) Letöltve 27 alkalommal.
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft

Avatar
Bali
Alapító tag
Hozzászólások: 2291
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34
Tartózkodási hely: Budapest III.
Kapcsolat:

Re: Hogyan írjunk ZX Spectrum játékot

Hozzászólás Szerző: Bali » 2014.11.27. 23:10

Kíváncsi voltam még erre a hanghatásra :)
pelda_3_3.zip
3. fejezet 3. példa (fehér zaj effekt)
(1.68 KiB) Letöltve 25 alkalommal.
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft

Avatar
Bali
Alapító tag
Hozzászólások: 2291
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34
Tartózkodási hely: Budapest III.
Kapcsolat:

Re: Hogyan írjunk ZX Spectrum játékot

Hozzászólás Szerző: Bali » 2014.11.27. 23:35

A cikkben beszámoztam a példaprogramokat az egyértelműség kedvéért:
pl.:

Kód: Egész kijelölése

; Példa 3.2
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft

Kapitany
Hozzászólások: 148
Csatlakozott: 2013.01.05. 10:03
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Hogyan írjunk ZX Spectrum játékot

Hozzászólás Szerző: Kapitany » 2015.06.03. 08:13

Jajj de jó látni, hogy megcsináljátok a példaprogramokat! :)

Avatar
Bali
Alapító tag
Hozzászólások: 2291
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34
Tartózkodási hely: Budapest III.
Kapcsolat:

Re: Hogyan írjunk ZX Spectrum játékot

Hozzászólás Szerző: Bali » 2015.10.02. 09:21

Az eddigi fejezetekbe mindenhol belinkeltem a példaprogramokat.
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég