Zenelejátszók működése

Kicsit ássunk a 8bit zenei dolgok mélyére...
Avatar
forumadmin
Site Admin
Hozzászólások: 100
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:00

Zenelejátszók működése

Hozzászólás Szerző: forumadmin » 2012.01.07. 14:32

Egyébként ha valaki ért hozzá hogy hogyan működnek ezek az 1bites, több szólamú zenelejátszók, írhatna róla.
Én EP128-ra írtam egy ilyesmit, de ott van DA átalakító, szóval könnyebb dolgom volt. Ráadásul csak 2szólamút írtam. A hangmagasságot brutál primitíven oldottam meg remélem senki se fog kiröhögni. :) Szóval volt egy 16 bites (vagy 8???) "számláló", amelyikben a bitek sűrűsége jelezte hogy egy ciklusban kell-e léptetni a sample countert vagy nem. :) Tehát pl. az 11111111 az magas hang volt, a 10000000 pedig a legmélyebb. (Lehet hogy 16 bites volt, már nem emlékszem.)
Nem röhögni. :)
Értelemszerűen az 11110000-nak nem volt értelme, hanem 01010101-et kellett helyette írni.
Azért volt csak kétszólamú, mert összegányoltam az egészet és csak így volt elég gyors hogy ne vigye el a teljes proci időt. :)
Szóval ezek után tisztában vagyok azzal, hogy hatalmas teljesítmény egy specy 1 bites játszó, ráadásul ott egyéb dolgokat is szimulálni kellett (hangmagasság jellegű dolgok). Vagy vajon ott is digi (vagy szintetizált, de letárolt?) mintákat használnak?
Amúgy utólag rájöttem, hogy lehetett volna még 2 szólam amelyeknél nincs hangmagasság, így nem vittek volna sok proci időt és dobokhoz lehetett volna használni.
Ja amúgy EP128-ra írtak mod lejátszót is (4 szólam, hangmagassággal minden szólam!), szóval a proci bírta! (két darab 6 bites DA van az EP-ben, de trükkel lehetett több is).
endi

Avatar
forumadmin
Site Admin
Hozzászólások: 100
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:00

Re: Zenelejátszók működése

Hozzászólás Szerző: forumadmin » 2012.01.07. 14:33

BTW, Shirunak van egy másik új, még egyszerűbb music engine-je: a neve Huby, és csupán 2 csatornás.
http://www.worldofspectrum.org/forums/s ... hp?t=33927

Az engine mindössze 100 bájtos! Itt is XM-ből konvertálható a zene. A mellékelt teszt zene (test.sna) nagyon jól szól.
Lehet, hogy ezzel könnyen lehetne játékokhoz menu/in-game music-ot adni.

A forráskód nagyon rövid/egyszerű/jól kommentált, így könnyen tanulmányozható. :)

Asimo

Avatar
G.o.D.
Speccyalista
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:37
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Zenelejátszók működése

Hozzászólás Szerző: G.o.D. » 2013.11.21. 15:42

Most találtam rá erre a trackerre: http://freestuff.grok.co.uk/beepola/
Különböző motorokkal képes kimenteni a ugyanazt a zenét. Itt van egy kis ízelítő: https://soundcloud.com/10000spoons/
A Kung-Fu Master zenéjét készítette el két különböző lejátszóval, ill. ott az eredeti zene is.
Itt vannak fenn a zenék Beepola formátumban: https://sites.google.com/site/zxgraph/home/leespoons
No és a konkurencia (=másik fórum) a ZX zene témában: http://1bit.i-demo.pl/forum/2/zx-spectr ... 048-music/
G.o.D. / AbaddoN

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég