SpinDizzy

Beszélgessünk érdekesebb Spectrum programokról...
Avatar
Pgyuri
Alapító tag
Hozzászólások: 538
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34

SpinDizzy

Hozzászólás Szerző: Pgyuri » 2013.02.21. 17:32

Üdv,

Zozo játékajánlója igazán kedvcsináló volt ehhez a programhoz, bár inkább régészeti oldalról, mintsem megkísérelni felfedezni az összes termet és a végén még egy vacak gratulációt sem kapni :)

Nyitva maradt egy kérdés a hibás verzióval kapcsolatban, amely után nyomozgattam és a következőket sikerült kibányászni:

* Az eredeti Electric Dreams Software által kiadott program hibátlan, bár sajnos nem áll rendelkezésre eredeti betöltővel, de valószínűleg könnyen beszerezhető egy gyári kazetta (ha valakinek megvan, készítsen egy TZX-et belőle csak a másolásvédelmének megismeréséhez).

* Pontos adat nincs róla, de valószínűsíthetően még abban az évben a Proein Soft Line spanyol cég adta ki újra, amelyben bizony ott lapul a jelzett 4 hibás pálya adat.

* Még két angol cég is újrakiadta a programot, de ezek sehol nem érhetők el, csak az alábbi kazetták birtokában lehetne rájönni arra, hogy miből készült az újragyártás:

Spindizzy EDOS (angol) kiadás
Spindizzy Winner (angol) kiadás

illetve:
Appeared on side A of the compilation 10 Computer Hits 4 (Beau-Jolly Ltd)
Appeared on side B of the compilation 4 Most Toppers (Alternative Software Ltd)
Appeared on tape 1, side B of the compilation Arcadia (Beau-Jolly Ltd)
Appeared on the compilation Big Box (Beau-Jolly Ltd)
Appeared on tape 2, side A of the compilation Five Star Games (Beau-Jolly Ltd)
Appeared on side A of covertape ACE issue 10 (A.C.E. [3])
Appeared on side A of covertape YS issue 64: Magnificent Seven 1 (Your Sinclair)

Mivel a játék DENIED státuszban van, így csak azok a nyomok segítenek, hogy a WoS adatbázisában még a Nagy Tiltások Ideje előtt elérhető volt egy TAP és egy TZX változat. A TAP változat tartalmazza az eredeti művet, míg a TZX a spanyol újrakiadást. Hogy az angolok szándékosan toltak-e ki a spanyolokkal (és esetleg honfitárs utángyártóikkal) vagy csak a véletlennek köszönhető a 4 hibás byte, sose fogjuk megtudni, mindenesetre az Enterprise átirat az utóbbiból készült.


Az eredeti kiadó a játékot Spin Dizzy néven futtatta, míg a spanyoloknak "sikerült" Spindizzy névre keresztelniük. Szokásos figyelmetlenség...


Kimaradt még a leírásból a cheat lehetőség, vagyis végtelen időt ad a P A C gombok lenyomása a start képernyőn (a betűk a programozó Phil Churchyard nevéből jönnek). Tréfás, hogy a korabeli sajtóban hibásan jelent meg ez az információ, ott P A T gombokat jelöltek meg a beküldők és csak hosszú töprengés után sikerült megfejtenem, hogy kő kemény nyomdahiba van és ráadásul anno még ki sem próbálta senki.... döbbentes :)


Zozo, érdemes lenne publikálni az általad kinyomozott 4 byte-ról szóló információt is ...

Pgyuri

Avatar
Zozosoft
Hozzászólások: 781
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:03
Kapcsolat:

Re: SpinDizzy

Hozzászólás Szerző: Zozosoft » 2013.02.21. 23:00

Pgyuri írta: * Pontos adat nincs róla, de valószínűsíthetően még abban az évben a Proein Soft Line spanyol cég adta ki újra, amelyben bizony ott lapul a jelzett 4 hibás pálya adat.
Ebből van valakinek gyári kazetta és meg lett nézve?
Hogy az angolok szándékosan toltak-e ki a spanyolokkal (és esetleg honfitárs utángyártóikkal) vagy csak a véletlennek köszönhető a 4 hibás byte, sose fogjuk megtudni, mindenesetre az Enterprise átirat az utóbbiból készült.
Mármint a régi, mert most már csináltam hibátlan verziót! :-)
Kimaradt még a leírásból a cheat lehetőség, vagyis végtelen időt ad a P A C gombok lenyomása a start képernyőn (a betűk a programozó Phil Churchyard nevéből jönnek). Tréfás, hogy a korabeli sajtóban hibásan jelent meg ez az információ, ott P A T gombokat jelöltek meg a beküldők és csak hosszú töprengés után sikerült megfejtenem, hogy kő kemény nyomdahiba van és ráadásul anno még ki sem próbálta senki.... döbbentes :)
Én is a PAT-ot találtam, és mivel az nem csinált semmit, ezért maradt ki :oops:

Zozo, érdemes lenne publikálni az általad kinyomozott 4 byte-ról szóló információt is ...
Mármint hol? Az elcseszett játék vége is megérne pár szót :-)

Közben látom, hogy miután anno elküldtem Balinak a leírást, azután volt még egy hibajavítás a programban: a térképen bal oldalt legszélén lévő zöld szobában nem lehet összeszedni a gyémántot, anno ezzel legalább 3-4 órát próbálkoztunk.
Túl gyorsan indul el a lift, képtelenség odaérni, és utána már nem jön le a földszintre.
Megnézve a C64 végigjátszást (33. perc környékén), ott később indul el, simán elérhető. Máshol is később indulnak a liftek, de ez az egyetlen kritikus hely.
C64-es oldalakról sikerült pálya adatszerkezet leírást szerezni, mint kiderült a C64, CPC, Spectrum verziókban bitre megegyeznek a pályaadatok.
Lift adatoknak az utolsó bájt felső 2 bitje választja ki a várakozási időt, ennél a liftnél 2 másodperc kéne legyen.
Itt számolja ki a lift kezelő program számára, hogy mennyit kell várakozni, a várakozás értéke 1/25 másodpercben értendő, mivel minden második 50Hz-es megszakításban lesz meghívva.

DBC4 7E LD A, (HL)
DBC5 E6 C0 AND C0
DBC7 CB 3F SRL A
*DBC9 DD 77 08 LD (IX+08), A
DBCC DD 77 09 LD (IX+09), A


A 2 másodperces várakozáshoz 20h lesz a kiszámolt érték, azaz 32/25=1.28 másodperc. Na ezért nem lehet elérni a liftet!
Az SRL utasítást likvidálva már elérhető, 2.56 másodperc lesz.

Amit adtam Balinak bugfixed verziót abban már ez is javítva van.

Avatar
Zozosoft
Hozzászólások: 781
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:03
Kapcsolat:

Re: SpinDizzy

Hozzászólás Szerző: Zozosoft » 2017.06.09. 11:21

Bali kérte, hogy rakjam be ide:
Spindizzy_bugfixed.tap
(46.75 KiB) Letöltve 43 alkalommal.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég