Donkey Kong átszínezése (1986 Ocean Software Ltd)

Beszélgessünk érdekesebb Spectrum programokról...
Avatar
Pgyuri
Alapító tag
Hozzászólások: 541
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34

Donkey Kong átszínezése (1986 Ocean Software Ltd)

Hozzászólás Szerző: Pgyuri » 2019.10.22. 16:35

Üdv,

Sokszor történtek furcsa megoldások egy-egy arcade játék ZX Spectrumra átírásakor. Így történt ennél a játéknál is, sok helyen a színek könnyedén egyezők lehettek volna az eredeti játékkal, de mégis - néha nem a legjobban - megváltoztatásra kerültek.

speccykong-2.jpg
Rev_Stuart_Campbell felvetése, terve
(Rev_Stuart_Campbell felvetése, terve)

A színek cseréje egy játékban nem a legegyszerűbb, sőt sokszor lehetetlen is a kód átírása nélkül, de itt most volt esély a eredetihez hasonló állapotra. Néhány színkorlát magából a program belső szervezéséből, működéséből adódóan megmaradt, mint például minden pályán ugyanaz az alapszín (fekete-fehér), ami bár átállítható, de akkor sem változtatható termenként és minden tárgy, mozgó objektum ennek a színét veszi fel, tehát a tárgyak sem kaphatnak egyedi színt.

Mindössze 195 byte-nyi cserélgetés, jó pár türelem-óra és elkészült a mű. Néhány szín keresgéléséhez komolyabb kutakodás, visszafejtés kellett, de ez az egyediség jellemző a gépi kódban íródott programokra.

Bonus grafika
$D615 >> 18 byte $43 értékre lila keret (pirosról)

Kong grafika
$D6BB >> 12 byte $43 értékre lila Kong (pirosról)

Hercegnő helye:
$8C80 >> 1 byte $42 értékre piros padló a hercegnő helyén, ha Kong elragadja (liláról)

Bevezető:
$D42D >> Minden 4. byte $45 értékre $FF-ig világoskék létra (fehérről)
$D325 >> Minden 6. byte $42 értékre $FF-ig piros padló (liláról)
$D52A >> Minden 4. byte $42 értékre $FF-ig piros padló a létráknál
$CB61 >> 1 byte $03 értékre lila felmászó Kong (pirosról)

1. szint:
$D349 >> Minden 4. byte $45 értékre $FF-ig világoskék létra
$D222 >> Minden 6. byte $42 értékre $FF-ig piros padló
$D442 >> Minden 4. byte $42 értékre $FF-ig piros padló a létráknál

2. szint:
$D386 >> Minden 4. byte $45 értékre $FF-ig világoskék létra
$D282 >> Minden 6. $43 értékű byte cseréje $42 értékre $FF-ig piros padló (sárga marad)
$D48B >> Minden 4. $43 értékű byte cseréje $42 értékre $FF-ig piros padló a létráknál (sárga marad)

3. szint:
$D3C3 >> Minden 4. byte $45 értékre $FF-ig világoskék létra
$D2B0 >> Minden 6. byte $42 értékre $FF-ig piros padló
$D4C4 >> Minden 4. byte $42 értékre $FF-ig piros padló a létráknál

4. szint:
$D3F4 >> Minden 4. byte $45 értékre $FF-ig világoskék létra
$D306 >> Minden 6. byte $42 értékre $FF-ig sötétkék padló (zöldről)
$D4F1 >> Minden 4. byte $41 értékre $FF-ig sötétkék padló a létráknál
$D6AE >> 1 byte $46 értékre sárga csapdák a padlóban (pirosról)

Finálé:
$98C4 >> 1 byte $01 értékre sötétkék leeső padló
$9928 >> 1 byte $43 értékre lile zuhanó Kong
$9971 >> 1 byte $41 értékre sötétkék padló a szerelmesek alatt

Ha valakinek nem lenne türelme begépelni (khm. én 3-szor csináltam meg, hogy ellenőrizzem magam), akkor letöltheti a módosított programot.

Érdekes, hogy az első pálya a legnehezebb, ha azon sikerül átvergődni, az utána következők elég könnyűek. Volt szerencsém a játéktermi géphez is 5 Ft-os alapon, azért az ... igazán ütős :)
dkrecolo.sna
Az átszínezett játék
(48.03 KiB) Letöltve 72 alkalommal.
Pgyuri


Avatar
Bali
Alapító tag
Hozzászólások: 2328
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34
Tartózkodási hely: Budapest III.
Kapcsolat:

Re: Donkey Kong átszínezése (1986 Ocean Software Ltd)

Hozzászólás Szerző: Bali » 2019.10.23. 22:25

Szép munka, valóban sokkal szebb így, még kedvem is lett játszani vele. Mondom én, hogy az ULAplusszal is érdemes lenne foglalkoznod. :)

Vajon miért kellett ezt megváltoztatni fejlesztéskor, nyilván örök rejtély marad...

Egy kis nemzetközi visszhang!

Rendes tap nem készül belőle?
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft

Avatar
mezei
Hozzászólások: 563
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Re: Donkey Kong átszínezése (1986 Ocean Software Ltd)

Hozzászólás Szerző: mezei » 2019.10.25. 12:38

Tetszik ez a vonal, hogy hozzuk ki a legjobbat a régi klasszikusokból. Nem is azért, mert mindegyik jó játék, de maga az átalakítgatás, foglalkozás velük mégiscsak érdekessé teszi őket. Pláne, ha van valaki, akinek van ötlete (Rev_Stuart_Campbell) és van, aki azt meg is tudja valósítani (Pgyuri). És főleg utóbbi a lényeges, mert ötletelgetni, ha nem is könnyű, de mégiscsak kell valaki, aki aztán órákat (napokat?) áldoz a megoldásra az életéből.
Többször begépelgettem a leírás alapján a változtatásokat, próbálgattam más variációkat is, de valami pszichés biszbasz hatására tényleg az eredeti árkád alapján újraszínezett változat tetszett legjobban (pedig eddig észre sem vettem, hogy valami nem stimmel a színekkel).
Nem érkeztem üres kézzel, elkészítettem az újraszínezett játék normál betöltős tap, és turbósított tzx változatát, melyekhez felhasználtam a Mick Farrow által készített betöltőképet.
Donkey Kong (Ocean, normal loader).tap
(25.26 KiB) Letöltve 29 alkalommal.
Donkey Kong (Ocean, turbo loader).tzx
(25.66 KiB) Letöltve 30 alkalommal.

Avatar
Bali
Alapító tag
Hozzászólások: 2328
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34
Tartózkodási hely: Budapest III.
Kapcsolat:

Re: Donkey Kong átszínezése (1986 Ocean Software Ltd)

Hozzászólás Szerző: Bali » 2019.10.25. 21:27

Köszi, így sokkal könnyebb igazi gépbe töltögetni.

… és mennyivel szebb ez az új screen, ez volt a régi:
DonkeyKong.gif
DonkeyKong.gif (5.69 KiB) Megtekintve 287 alkalommal
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft

Avatar
G.o.D.
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:37
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Donkey Kong átszínezése (1986 Ocean Software Ltd)

Hozzászólás Szerző: G.o.D. » 2019.11.09. 11:58

Ma végre végigjátszottam. Emlékszem annak idején időnként nekifutottam, de elég hamar ráuntam, és ebbe belejátszott a gyönyörű rózsaszín pálya is. Az eredetiről itt egy végigjátszás; hát kell figyelni rendesen, az biztos.
G.o.D. / AbaddoN

Avatar
mezei
Hozzászólások: 563
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Re: Donkey Kong átszínezése (1986 Ocean Software Ltd)

Hozzászólás Szerző: mezei » 2019.11.11. 19:46

Mick Farrow, aki a szép, új betöltőképet rajzolta, nekiállt lecserélni a játékban a grafikai elemeket.

Még nincs kész, de már próbálható, letölthető egy verzió.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég