Várúr

Kutassunk fel minden magyar fejlesztésű ZX81/Spectrum programot!
Avatar
Bali
Alapító tag
Hozzászólások: 2329
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34
Tartózkodási hely: Budapest III.
Kapcsolat:

Re: Várúr

Hozzászólás Szerző: Bali » 2016.07.29. 10:40

Ez igazán kimerítő volt, köszi.
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft

Avatar
mezei
Hozzászólások: 563
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Re: Várúr

Hozzászólás Szerző: mezei » 2016.08.07. 11:26

Pgyuri írta:Pár próbálkozás után abbahagytam, mert sose szerettem ezeket a típusú játékokat, de minden tiszteletem a készítőié.
Szia Pgyuri!

Néhány mondatban tudnál esetleg tanácsot adni, hogy mit is kell ebben a játékban csinálni? Mi mire lehet hatással, meg hasonlók, mert pillanatnyilag azt sem tudom, hogy mi a cél, amit el kellene érnem.

Köszi
M/ZX

E.Laszlo
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2015.02.15. 20:52

Re: Várúr

Hozzászólás Szerző: E.Laszlo » 2016.08.07. 16:18

Gyarapitsd a gazdagsagot.
Ha megfelelo mennyisegu allatod van, akkor ok szaporodnak es nem halnak ehen a katonaid.
Ha van eleg katonad, akkor nem paholnak el vasarba menet es mehetsz haboruzni, kiralynak segiteni.

Avatar
mezei
Hozzászólások: 563
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Re: Várúr

Hozzászólás Szerző: mezei » 2016.08.08. 15:59

E.Laszlo írta:Gyarapitsd a gazdagsagot.
Ha megfelelo mennyisegu allatod van, akkor ok szaporodnak es nem halnak ehen a katonaid.
Ha van eleg katonad, akkor nem paholnak el vasarba menet es mehetsz haboruzni, kiralynak segiteni.
Köszi! És ha még annyit meg tudnál mondani, hogy mi az a "miles minort rontoc" és "miles maiort rontoc" valamint a "comest rontoc"?

Üdv
M/ZX

Avatar
Pgyuri
Alapító tag
Hozzászólások: 541
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34

Re: Várúr

Hozzászólás Szerző: Pgyuri » 2016.08.08. 16:15

Üdv,

Amire nekem sikerült "rájönni":

A "miles minort rontok" egy várat lerohansz a közeledben. Vagy megadják magukat vagy ostrom lesz.

A "miles maiort rontok" még nem jött egyszer se el.

A "comest rontok" egy másik ispán megtámadása, mint a rizikóban.

Próbáltam hatalmas sereget csinálni, aztán lerohanni az egyik ispánt, de még fölénynél is legyőzött. Biztos kevesen voltunkalig 120.000-en...

A cél, hogy te maradj egyedül ispán, azaz NÁDORispán legyél, vagyis minden ellent legyőzz.

A táltost érdemes sűrűn látogatni, mert ha beteg leszel, egyre kapzsibban kér aranyat.

A templomba menni sem árt adományozni.

Piacra jó sok katonával érdemes menni, de üres várat hamar kirabolják.

Egyensúly kell mindenben...elég eleség, jobbágy, lovag, vár, stb. Na ezért nem szeretem ezeket a játékokat, mert órákig játszol, majd kiderül, rosszul alakult a dolgod és eleve vereségre voltál ítélve.


A szép régi ómagyar szöveg egész szórakoztató, de hogy miért írták oda a "NYOMJ MEG EGY GOMBOT" feliratot...borzasztó.... NYOMOL OSZT GOMJOT MEGEN vagy bármi egyéb, csak beleilleszkedjen a játék hangulatába. ehhhh

Akkor hagytam abba az ilyen játékokat (mert korábban sokat játszottam ám velük, SimCity teljes város, Red Alert, stb.), amikor a Civilization-ban 2 órai taktikázás után, jól felszerelt hadseregemmel, lovasokkal, szekerekkel, mindennel, mi jó, megtámadtam végre a szomszéd országot, ahol egy T-34 tank várt. Ekkor fejeztem be az értelmetlen időrablást.

Pgyuri

Avatar
mezei
Hozzászólások: 563
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Re: Várúr

Hozzászólás Szerző: mezei » 2016.08.09. 08:04

Sziasztok!

Próbáltam elérni a nádorispán pozíciót, meg a marha nagy gazdagságot, de nem sikerült, pedig nagyon koncentráltam...
Aztán belenéztem a programba, hogy miért is borul minden.
Először a pozitívumok...
Ahogy Pgyuri írta, ez a programverzió egy már javított 1.5-ös, de még biztos finomítás alatt állt, tehát megelőlegezek egy létező jobban optimalizált "végleges" verziót. A Várúr emlékeztet az 1982-1983-as Lothlorien játékokra, bár (látszólag) egy kicsit több befolyást enged az események alakulására. Az ilyen jellegű stratégiai játékoknál talán ez az optimális szint, nem olyan kevés, mint az említett angol játékok közül néhánynál (pl. Tyrant of Athens, Roman Empire), és nem is átláthatatlanul sok, mint pl. az újabb PC-s focimenedzser játékoknál. Alapvetően tetszik az elgondolás és a játék hangulata is, nekem még a "NYOMJ MEG EGY GOMBOT" sem tűnt fel, nem zökkentett ki (de örültem volna, ha minden ezen a régi magyar nyelven lett volna, pl. a miles minor, meg a comes is).
(A Várúr segített ébren maradnom a hajnali olimpiai úszódöntőig :) )
A negatívumok...
Már játék közben is feltűnt, hogy hatalmas szerepe van a véletlennek. Néha olyan, mintha nem lett volna egy olyan elképzelése a program írójának, hogy pl. a rám támadó német sereg létszáma minimum és maximum mennyi lehet, és hogy mennyi sarcot követelhetnek. Adott példánál maradva: a német útonállók létszáma 500 és 10400 között mozoghat, a sarc amit kérnek 1500 és 53000 arany között. Már a létszám lehetséges ~20-szoros különbségét is soknak érzem, de leginkább azt nem értem, hogy a létszám alakulása miért teljesen véletlen? Ha például 200 katonával voltam a piacon és megyünk hazafelé, akkor miért nem az én 200-as létszámomnak megfelelő útonállócsapat támad meg? A németek vezére biztos nem fog 10000 embert küldeni ellenem. Ha meg 50000 emberrel megyek piacra (ami mellesleg lehetséges, de teljesen életszerűtlen), akkor is rámront az 500 fős német "sereg", de miért tennének ilyet? Azért mert 50%-ra van belőve az, hogy megtámad-e hazafelé menet a német. És ennek a piac utáni támadásnak egy nagyon finom, periférikus résznek kellene lenni, ami még a kezdő évek esetén sem kellene, hogy belebuktasson a küldetésembe. Valahogy úgy lőném be szívem szerint az értékeket, hogy a németek hatása a bolhacsípéstől az erőteljes szívatásig terjedjen, de tőlem függjön, az én döntéseimtől.
A programban ugyanúgy, ahogy a németek általi támadásnál, a legtöbb random szám generálásánál úgy éreztem, hogy nagyon nagyok a lehetséges eltérések, ami túl szélsőséges játékmeneteket eredményezhet, a játék nem marad egyensúlyban, a stabilitás pár játékév után szinte biztos borul.
Az összkép számomra így is pozitív, és reménykedem egy finomított verzió létezésében.

Üdv
M/ZX

E.Laszlo
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2015.02.15. 20:52

Re: Várúr

Hozzászólás Szerző: E.Laszlo » 2016.08.09. 10:04

Az o magyar vagy kozepkori magyar irott formajaban neha keveredett a latinnal. (Iro deakoknak kotelezo volt a latin, de meg Moricz Zsigmond hoseinek is (Legy jo mindhalalig)).
miles = katona
miles minor rontoc = letamadok egy kis sereget (rontoc az mar magyar, de gyenge k-val (rontok)).
miles major rontoc = letamadok egy nagy sereget.
comes = baro vagy ispan (Angolul: count).
comest rontoc = letamadok egy masik urat.

Nyomjal egy gombot le lehet cserelni, habar az mar nem epp jatek kontextus az inkabb interface kontextus, igaz itt minden egybefolyik.

Avatar
Pgyuri
Alapító tag
Hozzászólások: 541
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34

Re: Várúr

Hozzászólás Szerző: Pgyuri » 2016.08.09. 16:15

Örvendezzék hát vala, meg lett oszt győzelem!

Nagy dolog nem volt benne, kb. 25 forduló kellett hozzá.

Először is csak magamat erősítettem, így egyszer csak azt láttam, hogy 1.438.000 barmom volt. Irány a piac, eladás, arany milliónyi, amiből egyből 400.000-es sereg lett.

Utána minden ellent felszámoltam apró fölénnyel (350.000-en 20.000 ellen), majd uccu a királlyal egy csatába, ami sereg nagyjavát én adtam. Ellenség elesett és jött a megérdemelt jutalom.

Érdemes megcsinálni, van kis ajándék a legvégére, amikor is mi leszünk a NÁDORISPÁN !

Pgyuri

Avatar
mezei
Hozzászólások: 563
Csatlakozott: 2012.01.06. 14:52

Re: Várúr

Hozzászólás Szerző: mezei » 2016.08.09. 18:33

Pgyuri írta:Örvendezzék hát vala, meg lett oszt győzelem!

Nagy dolog nem volt benne, kb. 25 forduló kellett hozzá.

Először is csak magamat erősítettem, így egyszer csak azt láttam, hogy 1.438.000 barmom volt.
Gratulálok! Így utólag azt mondom, hogy tényleg egyszerű a módszer, de nekem attól még nem jutott eszembe :)

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég