ASPECT 128 AVR - Spectrum 128 klón

Mi a helyzet a klón piacon?
csaba
Speccyalista
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2012.01.09. 19:18
Rádióamatőr hívójel: HG5BMU
Tartózkodási hely: Surány
Kapcsolat:

ASPECT 128 AVR - Spectrum 128 klón

Hozzászólás Szerző: csaba » 2013.01.22. 15:40

http://radio-hobby.org/modules/news/art ... oryid=1247

úgy látom komplett doksi letölthető

A 7805 még itt is megvan, bár lehet nem melegszik annyira.

Avatar
Bali
Site Admin
Hozzászólások: 2030
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34
Tartózkodási hely: Budapest III.
Kapcsolat:

Re: ASPECT 128 AVR - Spectrum 128 klón

Hozzászólás Szerző: Bali » 2013.01.26. 22:11

Esetleg valaki lefordíthatná, nekem már igencsak megkopott az orosz tudásom, pedig szigorlatoztam is belőle (4-esre) szakmai anyaggal bővítve még az energetika szakon. :)
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft

buddhasoft
Speccyalista
Hozzászólások: 237
Csatlakozott: 2012.01.09. 08:48
Tartózkodási hely: Biatorbágy
Kapcsolat:

Re: ASPECT 128 AVR - Spectrum 128 klón

Hozzászólás Szerző: buddhasoft » 2013.01.27. 18:51

Látod - erre jó a Google teljes oldal fordítója - igaz az új Firefoxok alá hackelni kell, de 99.9-es verzióig ez nálam megtörtént :) :

Gondolom itt elég a szószedet is - mert elég egyértelmű:

"A leírt eszköz került kifejlesztésre, hogy örömére, akik emlékeznek a jó öreg személyi számítógép ZX Spectrum kidolgozott, Angliában a 80-as évek Sinclair Research Ltd., amely talán a leghíresebb és legnépszerűbb PC a világ minden táján a 80-as és a 90-es.

Szerelési útmutató és programozás

A készülék egy teljes hardver és szoftver PC emulátor ZX Spectrum, tartottuk kompatibilitás modellekkel 48 K, 128 K, Pentagon, +2, +3, és esetleges hardver lehetőséget végrehajtási szimulációs modellek memóriát akár 512 K és az összes oldal számát memória ROM és 3-16 minden.

A készülék szoftver végre emuláció dokumentált és nem dokumentált parancsok mikro-processzora Z80, port # FE, port # 7FFD. Árnyék képes képernyő.

On-chip D2 ATMEGA128-16AU végrehajtott blokk és CPU emuláció port és # FE # 7FFD. VGA kerül végrehajtásra azonos chip, D1, D5 74AC257 multiplexer és a klasszikus rendszer video-tranzisztor VT1-VT4 KT315. Mindkét készülék (blokk emuláció CPU és VGA) dolgozik párhuzamosan a blokk RAM, végre egy chip CY7C4096D, 8 bites párhuzamos retesz legalacsonyabb cím és az oldal D6 74AC373MTC multiplexer D8 74AC257. Controller Interface PS / 2 szabványos billentyűzet hajtják végre a mikrokontroller D4 ATTiny2313A-SU. Voltage Regulator egy chipen történik D3 L7805.


Most úgy vélik a rendszer és a működési elve az eszköz részletesebben.
emuláció egység CPU és IO portok kezdődik bekapcsolt. A megjelenésével lenii feszültség +5 V alakult stabilizáló D3, belső visszaállítás vezérlő D2, eredeti beállításait input-output portok és az összes belső. Ezután indítsa el a fő program emuláció. Emulation program tárolása a flash memória a mikrokontroller D2 egy fizikai címet # 0000 oldalon 16 minden. Az aktuális oldal számát lehet integrálni a ROM-karbantartási nyilvántartás - az index ROMID, amely beállítva inicializálás és nyissa meg a port # 7FFD. Mivel a cím # 0000 flash memória vezérlő foglalt emulált kód, címe megszakítási vektorok, beleértve a RESET költözött, a terület memória # FE00, amely elérhető beállítást ("0") bit konfigurációs BOOTRST c nem programozott ("1") bitek és konfigurációs BOOTSZ1 BOOTSZ0.

Közben emuláció parancs a következő:

1. Ellenőrzése külső megszakítási MINT (analóg maszkolt megszakítás INT Z80), ha azt nem hagyták jóvá. Abban az esetben, ha engedélyezett álarcos megszakítások és a jelenléte a kezelés.

2. Növekszik nyilvántartás regenerálás memória R, jelen ugyanabban a Z80.

3. Ellenőrzi az index program számláló PC (ugyanaz, mint jelen lévő Z80).

4. Abban az esetben, ha a program számláló mutat a memória címét ROM (flash), elolvassa a parancsot kódot a belső flash memória a mikrokontroller az index oldal ROMID. Ellenkező esetben a parancs kód olvasni RAM.

5. Szerint a műveleti kódot olvasni a belső mikrokontroller Z regiszter pár van kialakítva foglalkozni, hogy hol találja a szoftver emuláció a csapat, majd az átmenet ezt a címet.

6. Fut a saját emulációs szoftver csapat.

7. Végül megy vissza az elejére emuláció (M1) c figyelemmel a szükséges időt késedelmet.

Emuláció parancsokat tartalmaznak, amely kérelmet a RAM, a mikrokontroller végez olvasási vagy írási memória. Ez valósul meg a szokásos eljárást rögzítő alsó byte RAM címbusz AD7: ad0 a reteszt D6 a hanyatlás jel ALE, majd telepíti a régebbi buszcím A14_CPU: A13_CPU: A12: 8 és jel read-RAM (~ RD) vagy írjon RAM (~ WR). Amikor hivatkozva RAM CPU emulátor van a legmagasabb prioritása. Amikor hivatkozva RAM emulátor CPU jelzi a videó vezérlő jel RBBCP transzfer a magas vagy alacsony állapotba. Rögtön azután, hogy a RAM hozzáférési ciklust, amely úgy 3 ciklus az olvasás egy bájt és 6 ciklus olvasásakor két bájt. Közvetlenül azután, a hívást a CPU RAM emulátor jelzi a végén a videó vezérlő a RAM RBBCP jelátvitel az alacsony és a magas állam. Amikor belépsz a memória RAM # C000 - # FFFF csatlakozik memória RAM oldalak száma, amely be van állítva a port # 7FFD. Ez magában foglalja a multiplexer oldalon D8. Memory cím # C000 - # FFFF ügyet MSBs A15: A14 a 11. Ennek megfelelően, amikor hivatkozva kifejezetten ez a memória a területen, és mindkét jel A14_CPU A15_CPU szintje magas. Ebben az esetben a vezérlő jel pin 1 (~ A / B) multiplexer D8 megy a kis állam nagy, és így vált a felső memória RAM A17: A16: A15: A14 állami 0: SCRA16: A15_CPU: A14_CPU állami MUXA17: MUXA16: MUXA15: MUXA14, és ezeket a jeleket generált programozott hozzáfér a port # 7FFD (lásd később). Is szükséges veszi tudomásul, hogy egy időben, ha nincs hozzáférés memória vonal PC7 és PC6 CPU emulátor konfigurálva, kimenetek és az értéke 01, amely lehetővé teszi, hogy az oldal D8 multiplexer állapotban «A», azaz, a legmagasabb cím a RAM-ban telepített állapot 0001 (SCRA16 = 0), amely futtatásához szükséges a videó vezérlő, amely felhasználja az időt és olvassa videó adatokat címtartományára # 4000 - # 5CFF.

Emulációs parancsokat, amelyek az a munka a bemeneti-kimeneti portokat és # FE # 7FFD van kialakítva, illetve olvassa a megfelelő jeleket, melyet az 1. táblázatban .

Kezdete óta az első sor a film a belső nyilvántartásokban a mikrokontroller már tárolva az előző ülésen olvas adat (32 byte), hogy megjelenjen az első sorban. Szintén a belső RAM a mikrokontroller tárolják

olvassa el ebben az időben (az visszavonását az alsó és felső határok képernyő) 768 bájt attribútum videó. Az első sorban a kimeneti videokép port PB7 (line PIXEL) mikrokontroller. Mielőtt minden byte VGA videó kimenet port E byte attribútum (amely meghatározza a színes "papír" és a "tinta" és a kontrasztot (normál vagy nagyobb).) Következő, van egy írás, hogy a B port byte videoadatok. Az időtartam a kimenet az egyik pont a videó három ciklusban a mikrokontroller. Ez idő alatt, a mikrokontroller kezeli, hogy megfeleljen a saját

videó kimenet, kattintson a logikai eltolódás balra byte a videó és egy további utasítást, vagy (visszalépése után az utolsó bit a byte), olvassa el az attribútum byte belső RAM. Kiegészítő utasítások nem vesznek részt a levezetés

line video, hogy számos program célja, hogy foglalkozzon a kialakulását a külső memória, ahonnan olvassa el a következő sorban a videó jel, a kialakulását a belső RAM-címet, amelyről olvasni az attribútum adatokat a következő sorban a videó jel alkotnak byte szín balra és jobbra

határai az aktuális sort. Későbbi vonalak a videó kimenet hasonló.

Visszavonását követően az utolsó byte minden egyes sor video kimenet a mikrokontroller E port alakult ebben az időben (a olvasata a színes jelek visszaszorítása BORDRRH: BORDERM: BORDERL és BORDERY, meg CPU-emulátor) bytes of szín és a kontraszt szintet a bal és jobb határai az aktuális sort. Ezután beolvassa a videó adat a következő sorban a képet a belső regiszterek a mikrokontroller. Amikor először megvizsgálja az állami vonal RBBCP foglalkoztatás CPU RAM emulátor, és ha ez az állam naplóban. "1" (a memória jelenleg) beolvassa egy adat-byte-ból a kívánt címet. Az olvasási művelet úgy három ciklus. Miután elolvasta a vonal ismételt elemzés RBBCP. Ha a memória ebben az időben elfoglalt az a következtetés, hogy a konfliktus a memória, és az olvasási ciklus ismétlődik. Ha a memória áll rendelkezésre, és a következő elolvasása után bájt értelmezni az ugyanilyen módon. Ezenkívül, a visszavonását a jobb és bal oldalán a kép (közöttük) képződése, amely vízszintes szinkron negatív polaritás a vonalon SYNC.

Olvassa attribútumok a film a belső memóriában a mikrokontroller alatt történik megalakult a felső és alsó határok képeket, amelyek között képződését személyzet szinkron negatív polaritás a "kiütéssel" horizontális sync pozitív polaritású. Az eredő a felső és alsó határok vízszintes szinkron minden sorban olvasható sorokat BORDRRH: BORDERM: BORDERL és BORDERY és megalakulása bytes szín és kontraszt szintjét, hogy megfékezze az aktuális sor. Reading attribútum byte a mező videoatributov külső RAM az elven alapul, amely hasonló olvasat video (egy elemzést a vonal RBBCP). Flicker ismerete elért korrekció bájtot olvas attribútum értéke a lobogó OCF3A belső számláló TCNT3, hangolt meccsek OCF3A zászló formáció gyakorisággal vibrálás.

Azt is meg kell jegyezni, hogy a kivonás időpontjában 249. sor a kép van kialakítva MINT jelet negatív polaritás áll, amelyről CPU-emulátor és a bemenő Ain1 belső analóg komparátor. A lobogó az analóg komparátor megszakítás (ha engedélyezve van, és a be-és kikapcsolhatja, ha emulálni parancsok EI és DI engedélyezni és letiltani megszakítások maszkírozott kal) CPU emulátor nem kimenetet a program feldolgozás az álarcos megszakítás INT, amely akkor használható, ha kérdezni a billentyűzetet. Signal frekvencia megfelel MINT Függőleges - 50 Hz.

Amint az a fentiekből kitűnik, hogy az emulátor CPU és VGA azért fordulnak az azonos külső memória ugyanabban az időben, és elsőbbségi hozzáférést a memória tartozik CPU emulátor. Ezért, hogy elkerülje a hardver ütközés egyidejű memória elérés videó vezérlő csatlakozik a buszok címét, adatátviteli és vezérlési (line A15: 8, AD 7: 0, ALE, ~ RD, ~ WR) keresztül áramkorlátot ellenállás (ellenállás R1-R17).

Rendszere kialakulásának komponens video és annak egyes elemei R, G, B-sejt D5, VT1-VT4 megfelelő merevítő megegyezik a klasszikus ZX Spectrum program 48.

Leírása a billentyűzet vezérlő.

A billentyűzet vezérlő interfész támogatja a szabványos PS / 2 billentyűzet. Mikrovezérlő ATTiny2313A D4-SU (megengedett csere ATTiny2313-20SU) működik a futás a külső kristály oszcillátor frekvenciája 20 MHz. Ebben az összefüggésben a konfigurációs bitek mikrovezérlő CKSEL3: CKSEL2: CKSEL1: CKSEL0 CKDIV8 és a programozásban nincs telepítve (nem programozott ("1")). A billentyűzet vezérlő is a forrása az óra adatkezelő D1 és D2 (line MHZ20). Beállítás (programozás a "0" bit) beállító CKOUT megvalósítani PD2 vezérlő port konfiguráció a kimeneti órajel. Amikor a hálózati feszültség jelen van a kikötő négyszögjel frekvenciája 20 MHz.

Ha a tápfeszültség +5 V belső visszaállítás vezérlő D4, eredeti beállításait input-output portok és az összes belső. Ezután indítsa el a fő program. Várakozás közben a billentyűzet szkennelési kódelemzés történik vonal KEYCLK. A lefutó éle a jelet fogadja line állapotban KEYDATA és rögzítésére vonatkozó adatok bit. Kézhezvételét követően az adatok byte a billentyűzet az elemzés. A bájt érkezik, az előtag (# F0 vagy # E0) a megfelelő beállítást zászlók a billentyűzet, amelyeket a jövőben. Amikor megkapja a keycode megnyomott billentyű ki van töltve a belső RAM-vezérlő kódokat válaszokat. Kölcsönhatás a billentyűzet vezérlő CPU-emulátor a következő. KEYMH változás jel logikai "1" logikai "0" CPU emulátor egy külső megszakítás vezérlő billentyűzet. Az utóbbi megy a megszakítás kiszolgáló rutin, és beolvas egy byte adat az autóbusz A15_CPU: A14_CPU: A13: A12: A11: A10: A9: A8 (port csapok B), amely ekkor a CPU kiad egy kódot emulátor billentyűzet lehívás. Ennek megfelelően kódot, a billentyűzet vezérlő generálja a címe a belső RAM, amely már tárolva a kívánt válasz kódot, elolvassa, és adja vissza a kikötőbe a CPU emulátor D (line Keyh: KEYMH: KEYM: KEYML: KEYL). Ezután, a CPU emulátor beolvassa bájtja a válasz billentyűzet. Ezután a billentyűzet vezérlő befejezi a megszakítás és visszatér a fő program.

Összeállítása.
ellenére, hogy a megfelelően felszerelt és programozható eszköz nem kell beállítani és létrehozni, és kezd működni, amikor először indul el, még mindig van egy bizonyos épít sorrendben radiokonstruktora, amely lehetővé teszi az ideje, hogy meghatározza az esetleges hibákat (hiba, rossz forrasztható) megengedett telepítés. A részletes vita, hogyan zárja be a radiokonstruktora.

Kezdje.
kell dolgoznia:
- Circuit diagram a készülék ( Fig. 1 )
- az elemek listáját ( Fig. 2 )
- rajz assembly ( Fig. 3 és 4 )
- Ez az utasítás,
- forrasztópáka (lehetőleg a tápegység 36) egy földelt tip,
- csuklópánt,
- kefe tisztító gyanta,
- forraszanyag (lehetőleg alacsony olvadáspontú)
- fenyő gyanta,
- benzint vagy spirtobenzinovaya keverék
- DC voltmérő (mérési feszültség legfeljebb 20 V)
- a készülék a folytonosság (jelzés) rövidzárlat,
- DC tápellátás a feszültség 9 ... 12 V
- a monitort egy szabványos kompozit videó bemenet;
- szabványos kábel "Tulip - Tulip"
- egy normál billentyűzet PS / 2.

A munkahelyi kell felszerelni a földelés. A döntő szerepet megtalálni a hibák megengedett telepítés játszani asztali lámpa, nagyító (10x) és egy oszcilloszkóp egy sweep-akár 20 MHz-es.

Minden eszköz és mérőeszközöket hatékonyan meg kell földelni a közös föld hurok. Ne feledkezzünk meg a biztonsági szabályok pi segítségével elektromos és műszerek.
előtt művelet befejeződött radiokonstruktora hivatkozva, hogy a lista a tételek. Ellenőrizze a táblák hibák: üdülés pályák, áramkörök szegény galvanizáló lyukak. Használja a nagyító és a jó világítás. Rajzok rétegek alsó és felső PCB ábrán látható. 5 és 6, illetve. Különös figyelmet szentelnek oldalakat díjat, melyik lesz bekötését áramkörök (lásd Fig. 3, 4 ).

Közgyűlésnek.
radiokonstruktora szerelvény van osztva több szakaszból áll. Miután minden egyes szakaszában az egység kerül sor: a) a takarítási díj fenyőgyanta benzinnel vagy spitrobenzinovoy keverék (használatra kefe), b) ellenőrzi a minőségi beépítési és összeállítási rövidnadrág során forrasztó és ha szükséges, azok eltávolítását (használja a nagyítót, és asztali lámpa, egy eszköz a folytonossági áramkör rövid), c) , a készülék működését az adott vizsgálati helyszínen.

Összeszerelése a feszültség szabályozó áramköri.
cserélje lapok elemek X1, D3, C2, C3, C5. Végre a fenti lépéseket, a) és b) pontjában.

Csatlakoztassa a csatlakozó X1 tápegységek (feszültség 9 ... 12 V). Ebben az esetben, a polaritás befogadás: pozitív potenciál tápláljuk a férfi tűs csatlakozó. Bekapcsolás után egy voltmérővel, hogy ellenőrizze a feszültséget az 1-es és 3 chip D3 képest a teljes áramkört. Feszültség a pin 1 meg kell felelnie a tápfeszültség, a feszültség 3 csap feküdni tartományban (4,8 ... 5,2) B. Ilyen körülmények teszik nvypolnenii Hibaelhárítás.

Ellenőrizze, hogy a hálózati feszültség (5 ± 0,2) tekintetében a közös áramkör párna csapok 21, 52, 64 áramkörök D1 és D2 (ebben az esetben, vegye figyelembe, hogy a számozás a párnák chip D2 ellenkező sorrendben, és chip D1 - közvetlen) A párna 20 csapok chips D4 és a D6, a párna csapok 16 zseton D5 és D8, az érintkezési helyek a 9 és 27 zseton D7. Ha szükséges, keresse meg és javítsa ki a problémát. Húzza ki a tápegységet.

Összeszerelése a billentyűzet vezérlő.
Figyelem! Szerelt nyomtatott áramköri mikrokontroller D4 Attiny2313A-PU kell előre programozott. Ha nem, lásd a "Programozási kézikönyv".
Cserélje PCB termék D4, C8, C14, C15, R20, R21, R41, R42, Z1. Végre a fenti lépéseket, a) és b) pontjában.

Csatlakoztassa a csatlakozó X1 tápegységet. Ellenőrizze, hogy az óra jel a kimeneten a vezérlő 6 D4. Ez megtehető oszcilloszkópot használ, a megfigyelt jel a képernyőn kell hasonlítania egy szimmetrikus négyszögjel, és frekvenciája 20 MHz. Hiányában oszcilloszkópot ellenőrizheti a feszültséget a vezérlő 6 D4 egy voltmérővel. Ez a feszültség között kell lennie (2,5 ± 0,25) B. Ellenőrizze azt is, hogy ez a jel van jelen a párnák 24 mikrokontroller csapok D1 és D2. Hiányában a órajel a kereséshez és javítása.

Összeszerelése videó vezérlő.
Figyelem! Szerelt nyomtatott áramköri mikrokontroller D1 ATMEGA128-16PU kell előre programozott. Ha ez nem történik meg, telepítése után az alkatrészeket hajón videó vezérlő van szükség ahhoz, hogy in-circuit programozása mikrokontroller a fejezetben a "Programozási kézikönyv".
Cserélje PCB elemek D1, D5, C4, C6, R1 ... R17, R22 ... R40, VD1 ... VD3, VT1 ... VT4, X4, X10. Kapcsolatba blúz következtetéseinek 25 (jel TOVCPU) és 9 (jel RBBCP) lánccal +5 V Végezze el a fenti lépéseket, az a) és b).

Csatlakoztassa a csatlakozó X1 tápegységet. Egy oszcilloszkóp Figyeljék jelenlétében órajel áramkör SYNC (output 54 D1, lehet szabályozni a pad ellenállás R25). Signal kell a hatálya alá a sorrendben 4,8 V, a vízszintes szinkron frekvenciája sorrendben 16,25 kHz, függőleges frekvencia 50 Hz óra. Pulse élek nem lehet szűk. Ellenőrizzük a jelek PIXEL (PIN1 multiplexer D5), a jelek R, G, B (terminálok 12, 4, 9 multiplexer D5). Jelzések is rendelkeznie kell érvényes az a rend, 4,8 V és az éles széleket. Ellenőrizze, hogy a video csatlakozó a központi kapcsolattartó X10. A jel is rendelkeznie kell éles, markáns árnyalatok szintek és világos ösztönzést adott az Vízszintes és függőleges szinkronizálást. Tárgy közül legalább az egyik a fenti feltételek teszik hibaelhárítás.

Csatlakoztassa a video kimeneti eszköz (csatlakozó X10) a standard video bemenet a monitor egy szabványos kábel "Tulip - Tulip". Ellenőrizze, hogy a kép a monitoron. Amennyiben mutatnak eltérő téglalap video mezőt határok és határait. A képet kell egy állandó vonal és keret szinkronizálást. A bontása a képre a megszokás hiányzik. Nem kell külön mezők villódzó képek időközzel nagyságrendű 0,25 C, hogy a különböző árnyalatú szürke szín. Tárgy E feltételek kell tenni hibaelhárítást.

Húzza ki a tápegységet a csatlakozó X1 eszközt, válassza le a monitor kábelét a csatlakozó X10 eszközöket.

Összeállítása a RAM.
telepített elemek D6, D7, D8, C17, C16 ... C19, R43, VD4, VD5. Végre a fenti lépéseket, a) és b) pontjában. Csatlakoztassa a csatlakozó X1 tápegységet. Csatlakoztassa a video kimeneti eszköz (csatlakozó X10) a standard video bemenet a monitor egy szabványos kábel "Tulip - Tulip". Ellenőrizze, hogy a kép a monitoron. Amennyiben mutatnak eltérő téglalap video mezőt határok és határait. A képet kell egy állandó vonal és keret szinkronizálást. Van egy bontása a képre megszokás. Az egyes léteznie kell egy állandó ismerős szürkeárnyalatos papír és tinta rajz (töltés megszokás) kell megváltoztathatatlan. Ezennel, pislákoló képességgel sejtek időközönként, körülbelül 0,25 C. eltérő árnyalatú szürke színben. Tárgy E feltételek kell tenni hibaelhárítást.
Húzza ki a tápkábelt a csatlakozó X1 eszközt, válassza le a monitor kábelét a csatlakozó X10 eszközöket. Desolder korábban megállapított technológiai jumper.

Összeszerelése CPU emulátort.
Warning Szerelt nyomtatott áramköri mikrokontroller D2 ATMEGA128-16PU kell előre programozott. Ha ez nem történik meg, akkor a telepítés elemeinek CPU emulátor a fórumon, hogy in-circuit programozása mikrokontroller a szakasz a "Programozási kézikönyv".

Figyelem: Mivel a természet PCB (D1 és D2 irányítók párhuzamos buszok cím, adatok ellenőrzése, és számos más alkalmazás) D2 vezérlőt kell szerelni az előre kialakított saját következtetéseit az ellenkező irányba, hogy elérjék a fordított számozási következtetéseket. Key vezérlő D1 és D2 szerelési hajón lesz elhelyezve egymás alá (egy helyen).

Telepítése a fennmaradó elemeit az áramköri lap (B1, D2, C7, C9 ... C13, R18, R 19, X2, X3). Végre a fenti lépéseket, a) és b) pontjában. Csatlakoztassa a video kimeneti eszköz (csatlakozó X10) a standard video bemenet a monitor egy szabványos kábel "Tulip - Tulip". Csatlakoztassa a csatlakozó X1 tápegységet. Pee ez az óra a monitor képének jellemzése inicializálás (reset) és stabil kezdő telepített szoftver verziója ZX Spectrum. Abban az esetben, 48K-s változatok - az üzenet az alsó sorban a "@ 1982 Sinclair Research Ltd.", a változatok Pentagon 128K és van egy megfelelő menü. Ha nem, akkor meg kell találni, és megjavítani a hibát.

Húzza ki a tápegységet a csatlakozó X1 eszközt, válassza le a monitor kábelét a csatlakozó X10 eszközöket.

Billentyűzet kapcsolatot.
leolvaszt vezetékeket a szokásos billentyűzet vezérlő pad fedélzetén eszközöket a következő sorrendben:
X11 - adat,
X12 - adatok szinkronizálása,
X13 - közös vezeték;
X14 - Tápegység +5 V
Végezze el a fenti lépéseket, az a) és b).

Szereljük fel a készüléket, és csatolja belül a billentyűzetet. Ha betartjuk a kulcsok nyomtatni öntapadós papírra és vágd ki a címke kulcsok PC ZX Spectrum. Csatlakoztassa a video kimeneti eszköz (csatlakozó X10) a standard video bemenet a monitor egy szabványos kábel "Tulip - Tulip". Csatlakoztassa a csatlakozó X1 tápegységet. Pee ez az óra a monitor képének jellemzése inicializálás (reset) és stabil kezdő telepített szoftver verziója ZX Spectrum. Bejelentkezés a szoftver letöltésére egy szalagot, csatlakoztassa az audio forrást a csatlakozó X2 készülék szabványos audio kábel, és a kirakodás szükséges vizsgálati program, szoftver és játékok. Ellenőrizze pontosságáért halad a vizsgálatok vagy a helyességét a program betöltve.

Ebben a szakaszban az egység egység befejeződött. radiokonstruktor lehet vásárolni közvetlenül a fejlesztő által küldött levél e-mail vasil.lisitsin @ yandex.ru vagy lépjen kapcsolatba vele telefonon, 7 952 126 87 07 (Basil).
(c) 1986 BUDDHA SoFtWaRe HUNGARY

csaba
Speccyalista
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2012.01.09. 19:18
Rádióamatőr hívójel: HG5BMU
Tartózkodási hely: Surány
Kapcsolat:

Re: ASPECT 128 AVR - Spectrum 128 klón

Hozzászólás Szerző: csaba » 2014.11.24. 14:03


Avatar
Bali
Site Admin
Hozzászólások: 2030
Csatlakozott: 2012.01.06. 13:34
Tartózkodási hely: Budapest III.
Kapcsolat:

Re: ASPECT 128 AVR - Spectrum 128 klón

Hozzászólás Szerző: Bali » 2014.11.24. 15:33

De ez nem passzol a Spectrum dobozába és nem kezeli az "igazi" fólia billentyűt. :)
Az az SD DOS érdekelne picit.
-= Bali =-
(c) 1983-2017 Evil-Soft

csaba
Speccyalista
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2012.01.09. 19:18
Rádióamatőr hívójel: HG5BMU
Tartózkodási hely: Surány
Kapcsolat:

Re: ASPECT 128 AVR - Spectrum 128 klón

Hozzászólás Szerző: csaba » 2014.11.24. 16:00

A panel nagyon hasonlít az előzőhöz, hogy a csatlakozók mennyire esnek az eredeti kivágások helyére azt nem látom pontosan.
Az eredeti billentyű lehet hogy működik, ha a d4 cpu helyére a megfelelő kivezetéseire kötjük.

csaba
Speccyalista
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2012.01.09. 19:18
Rádióamatőr hívójel: HG5BMU
Tartózkodási hely: Surány
Kapcsolat:

Re: ASPECT 128 AVR - Spectrum 128 klón

Hozzászólás Szerző: csaba » 2014.11.24. 16:32

Az érdekes lenne, hogy az AY helyettesítő cpu hogyan viselkedne eredeti gépben.
Látok 8 adatvezetéket és 3 másik jelet.
Akár működhetne is.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég